menu

De Site / Gebruikers / Even voorstellen...

zoeken in:
avatar van esteban
Een (late) welkom dan.

avatar van Cryotank
Hallo allemaal,

Ik ben Cryotank, vernoemd naar het album Dreams of a Cryotank van de Zweedse groep Covenant. Ik kijk al een tijdje rond op dit forum om meningen over nieuwe (of oude) albums te lezen en heb me vandaag ook maar eens ingeschreven.

Jimi Hendrix en Toto wekten ooit mijn interesse in muziek. Al snel kwam ik in aanraking met mijn jeugdhelden Guns N’ Roses, Iron Maiden en Nirvana. Via omzwervingen langs onder andere doom metal, cybergothic, dark ambient, synthpop en new wave luister ik tegenwoordig van alles en nog wat, al blijft metal altijd wel een van mijn favoriete genres.

Ik kijk ernaar uit om de komende tijd te stemmen op albums en af en toe mee te discussiëren.

avatar van nlkink
Welkom, Cryotank, en veel plezier hier op MuMe.

avatar van Gretz
Welkom Cryotank! en SirChenque!

avatar van Cryotank
Bedankt!

Arbeidsdeskundige
Welkom Cryotank! en SirChenque!

avatar van Johnny Marr
Welkom op MusicMeter, Jonasv en shariramaut !

avatar van shariramaut
Johnny Marr schreef:
Welkom op MusicMeter, Jonasv en shariramaut !


Waaw, thanks Johnny, nice to meet you. I love your music!

avatar van Johnny Marr
shariramaut schreef:
(quote)


Waaw, thanks Johnny, nice to meet you. I love your music!

Why thank you. Likewise. That we them still long may may and good can can, like they say with us in Musicmeterland en al diene zievere.

There's only one JM.

avatar van CHIEP
CHIEP (crew)
Misschien zit meneer de alien er wel voor iets tussen?

avatar van creep
Hey hey hey. Grappig om hier weer terug te zijn. Blijkbaar had ik voor mijn oude account als 12 jarige nog een account aangemaakt dus ik ga zo door het leven dan maar. Een Radiohead verwijzing en een leuke user-name in het algemeen, het level is soms crue.

De ouderen zullen we misschien wel kennen als D-ark vanuit vroeg(de SLSK jaren in vroeger, fossielen spul). Na dat ik hier ben weggegaan heb ik vooral op Engelse sites een hoop muziek gediscussieerd maar toch begon het weer wat te knagen om goede oude musicmeter misschien weer eens te gebruiken om wat Nederlands er eens weer over te typen.

Dus hoi ofzo.

avatar van Slowgaze
creep schreef:
De ouderen zullen we misschien wel kennen als D-ark vanuit vroeg

En nu voel ik me oud. Je wordt bedankt, Joost.

avatar van creep
Slowgaze schreef:
(quote)

En nu voel ik me oud. Je wordt bedankt, Joost.


Mooi ook dat je me zin afkapt waardoor het net lijkt op mijn spelling rond 2010

avatar van Slowgaze
Je kapte zelf je zelf dat woord voortijdig af. Ik heb alleen je extra informatie tussen de ronde haakjes weggehaald.

avatar van creep
Slowgaze schreef:
Je kapte zelf je zelf dat woord voortijdig af. Ik heb alleen je extra informatie tussen de ronde haakjes weggehaald.

Godverdomme. Krijg je met haastig getyp

avatar van GrafGantz
Jooooooooost!!!!

Welkom terug en zo.

avatar van uwoga
Ha allemaal,

Een jaar geleden heb ik hier een account aangemaakt, en ik heb besloten dat ik wat actiever ga worden.
Ik ben Robin, een 16 jarige jongen met van jongs af aan al een passie voor muziek. Ik luister van alles, maar op dit moment vooral post-rock, funk, jazz en edm.

Ik hoop dat ik af en toe lekker mee kan discussiëren!

avatar van jordidj1
uwoga schreef:
Ha allemaal,

Een jaar geleden heb ik hier een account aangemaakt, en ik heb besloten dat ik wat actiever ga worden.
Ik ben Robin, een 16 jarige jongen met van jongs af aan al een passie voor muziek. Ik luister van alles, maar op dit moment vooral post-rock, funk, jazz en edm.

Ik hoop dat ik af en toe lekker mee kan discussiëren!


Welkom, Robin!
Ken je BeatSense?

avatar van ArthurDZ
jordidj1 schreef:
(quote)


Welkom, Robin!
Ken je BeatSense?


Irritant, die Getuigen van Jebeatsense. Komen echt meteen zieltjes winnen. En ik kan het weten, ben er zelf ook één

Welkom Robin!

avatar van uwoga
jordidj1 schreef:
(quote)


Welkom, Robin!
Ken je BeatSense?


Nog nooit van gehoord... Brand los

avatar van jordidj1
uwoga schreef:
(quote)


Nog nooit van gehoord... Brand los


Een epicentrum waar befaamde muziekexperts 's avonds hun muzikale krachten samenbundelen in een CSL-setting. Oh, en af toe draaien we metal

Vanavond ben ik daar in ieder geval aanwezig

avatar van cosmic kid
cosmic kid (moderator)
Welkom aan allen!

avatar van iemand74
Dag iedereen,

Ik ben al weer 13 jaar geregistreerd op deze website (sinds mijn 14e), maar gebruik deze pagina de laatste jaren uitsluitend voor mijn eigen 'muziekadministratie'. Sinds kort kreeg ik weer zin om me te mengen in het forum, en wie weet schrijf ik binnenkort ook wel weer eens een recensie. Het lijkt me leuk om via dit forum wat nieuwe muziek-input op te doen en nieuwe dingen te leren kennen. Vandaar dat ik me ook even voorstel.

Mijn naam is Levi, 27 jaar. De '74' in mijn gebruikersnaam zijn twee willekeurige cijfers, geen geboortejaar. Een poging om al mijn stemmen over te zetten op een nieuwe account 'iemand92' is voortvarend getackeld door een moderator. Dat mag dus niet, weer wat geleerd

Ik kan mijn muzieksmaak niet 1-2-3 typeren, ik heb denk ik een brede smaak (altijd moeilijk om over jezelf te zeggen, want relatief) en houd er van nieuwe dingen te proberen, maar mijn comfortzone is wel blues, country en alle aanverwante americana / roots, en de klassieke rock- en singer-songwriter-'canon' om het zo maar te zeggen (Pink Floyd, Van Morrison, Bruce Springsteen....). Maar ook soul, metal, rap, electronic, indie, jazz, wat dan ook, kan ik waarderen.

Daarnaast stem ik ook regelmatig op albums die absolute hoogtepunten zijn in hun genre, maar die hier niet of nauwelijks aan hun 20 stemmen komen. Wie weet kan ik sommigen van jullie ook wel wat goeie tips doen. In elk geval, ik kijk er naar uit om met jullie verder over goede muziek te praten (en ook niet onbelangrijk: onnozele spelletjes te doen op het muziekgames-forum).

avatar van GrafGantz
jordidj1 schreef:
(quote)


Welkom, Robin!
Ken je BeatSense?


Is dat het nieuwe "Ken je Merzbow"?

avatar van cosmic kid
cosmic kid (moderator)
Welkom Levi aka iemand74. Die moderators hier ook, he....

Stem gerust mee, schrijf een recensie en bovenal: onze spelletjes zijn niet onnozel!

avatar van GrafGantz
cosmic kid schreef:
bovenal: onze spelletjes zijn niet onnozel!


1-0

avatar van iemand74
cosmic kid schreef:
Welkom Levi aka iemand74. Die moderators hier ook, he....

Stem gerust mee, schrijf een recensie en bovenal: onze spelletjes zijn niet onnozel!


Dankjewel! 'Onnozel' met een knipoog. De meeste zijn namelijk ook een heel functionele manier om andere muziek te luisteren

avatar van Mssr Renard
Goedenmorgen,

Ik ben weer terug.
Door de social distancing en andere quarantaine-maatregelen, mis ik toch mensen om Lana del Rey en Eefje Visser mee af te zeiken. Niemand die ik ken, kent die artiesten, en ik moet toch iets op mijn frustratie te kunnen uiten.

Bovendien vind ik de Wandel-topic te kostbaar en interessant om zomaar op te geven.

Mijn bedoeling is verder om mijn vinyl-collectie (nu meer dan 600 lp's) hier eens onder de loep te nemen en de platen van een gedegen rapportcijfer te voorzien. Voornamelijk moderne jazz en oude classic rock, dus ik zal weer veel te vinden zijn bij die oude belegen platen van Queen en Moody Blues etc.

Verder zal ik ook bij de moderne jazz (GoGo Penguin, Mammal Hands, etc.), voornamelijk Bandcamp-artiesten, zo nu en dan te vinden zijn.

En verder, zal ik proberen gezellig te zijn, en wat liever te zijn. Bovendien zal ik proberen niet te reageren bij de populaire artiesten, die ik maar niks vind, want dat is kinderachtig.

Omdat ik voor mijn werk thuis moet werken, heb ik nu een kantoorkamertje als een soort muziek-lounge ingericht, vol muziekboeken en platen en een prachtige platenspeler van Marley (klimaatvriendelijk, schijnt). Daarom kan ik mij zo vol overgave storten op mijn platencollectie. Ook ben ik nog al verslaafd geraakt aan platen kopen. Veel platen die ik ooit al eens had, maar ook gewoon interessante ontdekkingen.

Absolute pluspunt is: ik zit nagenoeg nooit meer op dat vermaledijde Spotify.

Groetjes en tot schrijvens, Michiel

avatar van gaucho
Welkom terug, Michiel.

Ja, ik zag je naam vanmorgen al meteen weer overal opduiken bij de updates en diverse topics. Ja, dat corona brengt wat met zich mee, hè?

Ik werk ook vanuit huis (al jaren trouwens) en heb eveneens een werkkamer met een bescheiden muziekinstallatie (naast de 'echte' muziekkamer dus). Gezien het feit dat je het vooral hebt over 'oud' en 'belegen' vinyl, vermoed ik dat onze wegen elkaar nog wel eens zullen kruisen bij diverse albums en topics. Op één punt verschillen wij van elkaar: mijn fysieke aankopen zijn de laatste tijd minimaal, en dat zal wel zo blijven. Nieuw werk gaat hier vooralsnog voornamelijk via Spotify beluisterd worden.

Have fun (again)! En loop niet meteen te hard van stapel...

Gast
geplaatst: vandaag om 10:05 uur

geplaatst: vandaag om 10:05 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.