menu

De Site / Gebruikers / Welke beroemdheden heb je al ontmoet?

zoeken in:
buizen
EttaJamesBrown schreef:
(quote)


.. Na afloop van het concert trof ik Bob Forrest bij de urinoirs. We hebben synchroon geplast. En toen bietste hij sigaretten van mijn kameraad en wilde meer weten over Jagermeister. Volgens mij had hij dat net ontdekt...
..Later in de nazit in Simplon hebben wij hem nog een Jagermeister gegeven. 1992 of zo.

Mooi verhaal, EttaJamesBrown
Tja, wat die buitenlandse muzikanten toch hebben met Jagermeister.. Slayer heeft zelfs meerdere jaren tournees gesponsored door Jagermeister gehad.
Maar Jeff Hanneman is nu wel dood.

avatar van EttaJamesBrown
En die Bob nog niet. Hij doet nu iets op tv met rehab, zoals GrafGantz al voorzet.

avatar van EttaJamesBrown
Franck Maudit schreef:
Bij nader inzien meer mensen dan ik dacht...

Verder heel wat mensen uit literaire en filosofische hoek, teveel om hier op te noemen.


In mijn metawereld heb ik ze ook allemaal ontmoet al zullen ze het allemaal met de bekende smoesjes ontkennen. Kierkegaard zat op dat moment in een gesloten kliniek, Descartes was er met zijn lijf niet bij, Plato was slechts een schaduw van zichzelf en Anselmus schoof het af op de aanwezigheid van God.

Nietzsche was ten minste eerlijk: hij had geen tijd voor mij. Hij was vrouwen aan het slaan.

avatar van Joshua68
EttaJamesBrown schreef:
En die Bob nog niet. Hij doet nu iets op tv met rehab, zoals GrafGantz al voorzet.

En vorige maand, na vele jaren, weer een album uitgebracht! Bob Forrest - Survival Songs

avatar van OldRottenhat
Vandaag heb ik schoenen verkocht aan Charles Aznavour. Ik werk in een kleding-/sportzaak in centrum Amsterdam, dus we krijgen nog al eens wat bekenden over de vloer. Eerdere klanten/bezoekers waren o.a. Xzibit, Paris Hilton, Ghostface Killah, Tyler the Creator, bandlid van Deftones, bandlid van Sepultura, Lange Frans, Johnny Heitinga, en nog een hele rits BN'ers.

avatar van GrafGantz
OldRottenhat schreef:
Vandaag heb ik schoenen verkocht aan Charles Aznavour.


Moest je weer zo nodig in z'n gezicht hoesten?

Concert Charles Aznavour afgezegd wegens ziekte | NU - Het laatste nieuws het eerst op NU.nl

avatar van EttaJamesBrown


Touche ( met een streepje)


kistenkuif
OldRottenhat schreef:
Vandaag heb ik schoenen verkocht aan Charles Aznavour.


Dit vind ik een geweldige openingszin van een mooi kort verhaal of anekdote. Ik zat gelijk op het puntje van mijn stoel. Vertel op! Hoe zag hij er uit? Was hij alleen? Hoe herkende je hem? Schrok je? Sprak hij frans? En jij? Hoeveel paar heeft hij gepast? Wat was zijn keuze? etc. Wat ik bedoel te zeggen is dat dit topic zich bij uitstek leent voor mooie of geinige verhalen. Die bijdragen zijn ook leuk om te lezen. Rijtjes beroemdheden opsommen is geen kunst. Dan ken ik er ook nog wel een paar...

Dit even als reactie op het topic an sich en niet vervelend bedoeld naar OldRottenhat want met zo'n naam kun je bij mij (Wyatt-fan) niet stuk

avatar van Sater
Dungeon schreef:
- Hind, als bijbaantje werkte ik in de beveiliging ten tijde van Idols. Ze had een optreden in het Hilton waar ik moest bewaken en ik heb haar toen even kort gesproken. Mooie vrouw hoor en ze deed ook heel aardig.


Die zat bij mij in de klas met wiskunde..

In 2001 kocht ik na een concert van Mortiis een LP bij de merchandisestand. De man achter de kraam drukte mij toen opeens een eddingstift in de hand en gebaarde naar de man die schuin achter mij stond. Voor ik het wist signeerde Mortiis (die ik zonder opplakneus en -oren niet herkend had) mijn LP. Daarna als 16-jarig ventje nog heel stoer met hem gebabbeld.

NU Unruh legde zijn hand op mijn schouder om te kunnen passeren en het podium op te gaan met de Neubauten.

Vorig jaar november fietste ik langs Tivoli-Vredenburg en moest ik remmen omdat een vent met een cowboyhoed het fietspad overstak: Hello Mr. Gira! Hij zei nog 'hello' terug, maar ik fietste stug door.

avatar van Sunderland
Ik heb net, heus, het nichtje van Rita Hoving ontmoet. Van 'Laat me alleen'. Ze zong, werkelijk waar een ander liedje van Rita, die naar mijn weten al 30 jaar de pijp uit is. Familiebanden zijn sterk blijkbaar. Lol! Ze was er trots op. Prima!

avatar van Onweerwolf
Sater schreef:
(quote)


Die zat bij mij in de klas met wiskunde..

In 2001 kocht ik na een concert van Mortiis een LP bij de merchandisestand. De man achter de kraam drukte mij toen opeens een eddingstift in de hand en gebaarde naar de man die schuin achter mij stond. Voor ik het wist signeerde Mortiis (die ik zonder opplakneus en -oren niet herkend had) mijn LP. Daarna als 16-jarig ventje nog heel stoer met hem gebabbeld.


Wel een Era I LP?

avatar van Sater
Onweerwolf schreef:
Wel een Era I LP?


Vond - The Dark River

avatar van Onweerwolf
Sater schreef:
(quote)


Vond - The Dark River


Ah.

avatar van Edwynn
Ik heb leuke ontmoetingen gehad met Simon Philips, Adrian Vandenberg, William Calhoun, Gene Hoglan, Big Mick de geluidsman, gasten van Steelwing, Winger, After Forever, Immolation, Battle Beast, Epica en Martyr. En nog zo een paar. Veelal korte lulpraatjes maar wel leuk. Handtekeningen heb ik niet. Daar heb ik niks mee.

avatar van devel-hunt
Erica Terpstra in Sri Lanka

avatar van nlkink
Was ik vergeten: Gerhardt

Een paar jaar geleden zou hij een huiskameroptreden geven bij vrienden van ons in Apeldoorn. Iedereen zat klaar maar al wie er kwam, geen Gerhardt. De gastheer had een redelijk arsenaal aan gitaren en omdat ik het zo lullig vond heb ik met het zweet in mijn bilnaad een paar liedjes, covers die ik met mijn band uitvoer gespeeld, zittend op de plek die voor Gerhardt was gereserveerd.
Een uur later dan gepland kwam Gerhardt opdagen. Onderweg van Alkmaar naar Apeldoorn was hij met zijn brakke auto de weg afgegaan om te tanken. Toen hij verder wilde reizen kreeg hij de auto niet meer aan de praat en moest hij de hulp van de ANWB inroepen.

Drie jaren later zou Gerhardt wederom bij hetzelfde stel een huiskameroptreden doen. Iedere gast die er de eerste keer bij was geweest had een gitaar in de auto voor het geval dat.......
Deze keer was Gerhardt echter op tijd maar omdat bijna alle gasten een gitaar mee hadden is het nog heel gezellig geworden. Zo gezellig dat de artiest het thuisfront belde om te zeggen dat het wat later werd en nog tot in de kleine uurtjes heeft meegedaan.

Overigens wel bizar om tijdens een huiskameroptreden in Apeldoorn te vernemen dat een artiest in hetzelfde onooglijke kleine dorpje is opgegroeid als ikzelf: Eerste Exloërmond.

Cured
Eddie van Halen......alleen 'handshake' als jochie met mijn broer in '78 (Paradiso); sindsdien handen niet meer gewassen. Spanns gitaar in de haard geflikkerd en ben vanzelf met meer vuur/energie gaan spelen.........

oh ja, ook nog even met James Hetfield , (Zwaagwesteinde ? ,Friesland augustus '84...toen ze nog niet heel bekend waren) en The Edge in het Heem te Hattum ('82)

avatar van nlkink
Een beetje een vergeten held maar toch leuk om te vermelden. In oktober/november 2012 heb ik Harry Rijnbergen in Cultureel Café de Amer in het plaatsje Amen ontmoet. Cultureel Café de Amer in Amen (http://www.cafedeamer.nl) is vooral voor liefhebbers van Americana een begrip in Drenthe. Harry was er op uitnodiging van Tim Knol, die er een optreden gaf en ik was er met mijn eigen groep om te bespreken onder welke voorwaarden wij er een keer konden spelen.
Hij reageerde enigszins verlegen en een beetje terughoudend maar uiteindelijk hadden we een leuk gesprek en na zo'n 10 minuten keuvelen over zijn groep RO-D-YS, het boek dat over de groep was verschenen en de locatie in Amen hebben we afscheid genomen nadat ik samen met hem op de foto ben gekomen.

avatar van Lars Muziek.
Ik heb al veel artiesten ontmoet, de meeste zijn nog niet beroemd, misschien komt dat nog wel!
Wie ik misschien wel kan mee tellen als beroemd artiest is Will Butler de broer van Win uit de band Arcade Fire!

Graag plaats ik hiervan een foto, omdat ik er eigenlijk best wel trots op ben!

http://scontent.cdninstagram.com/hphotos-xfa1/t51.2885-15/e15/11077963_1559871697633850_1667960324_n.jpg

avatar van nlkink
In 1988 ben ik in Amsterdam door vriend en drummer Doug Hinman voorgesteld aan zijn toenmalige baas, de blues gitarist en zanger Duke Robillard. Het drong pas jaren later tot me door dat Robillard vooral in de VS een goede naam en reputatie heeft. Hier is het toch een relatief onbekende naam.

avatar van nlkink
Gisteren heb ik de singer songwriter Martyn Joseph zien optreden. Lekker dicht bij huis tijdens een instore optreden op de CD-afdeling van het warenhuis in mijn woonplaats. Tijdens het optreden vertelde hij dat hij door Dave Marsh (van Rolling Stone) op het idee was gebracht om een album met covers van Bruce Springsteen op te nemen. In Marsh' woorden: als jij ooit zo'n album opneemt dan schrijf ik de liner notes. Hetgeen geschiedde.
Die CD heeft Joseph in tijdsbestek van een paar dagen opgenomen in zijn eentje met gitaar en additionele mondharmonica waar nodig of wenselijk. Dat idee sprak me wel aan en die CD heb ik meteen aangeschaft waarna hij me vroeg hoe ik heette, of ik een Bruce Springsteen fan was (niet echt) en wat ik in het dagelijkse leven deed. Omdat ik zelf muzikant ben en in Wales was geweest hadden we diverse aanknopingspunten en daarmee ook een gesprek van enige inhoud en dat iets verder ging dan "leuk optreden". A splendid time was guaranteed for all.


avatar van chansadres
Leuk om al die verhalen te lezen. Ik heb zelf ook ontzettend veel beroemdheden ontmoet. Laatste is denk ik Glenn Hansard. Na een concert stond hij te wachten op zijn taxi. Helemaal verlaten stond hij. Ik kon het niet laten en gewoon naar toe gelopen. Wat een ontzettend vriendelijke man. Gelukkig was zijn taxi een half uur te laat. Had die dag zijn LP gekocht maar wilde hem niet vervelen met handtekening vragen. Ook omdat ik er weinig waarde aan hecht. Maar hij was de tas opgevallen in de vorm van een LP. Hij wilde weten wat ik had gekocht. Toen hij zag dat het zijn LP was, pakte hij direct een pen en krabbelde er op. Toen kwam zijn taxi en moest zich excuseren.

Ook heb ik een leuk contact met Andy Burrows, als hij in Nederland is. Ook een aardige man. Eerst ontmoet op Afterslag. Nog niemand had van hem gehoord en na het concert zat hij alleen te drinken aan de bar. Even gezellig gebabbeld over koetjes en kalfjes. Verbaas me altijd dat hij dingen herinnerd van eerdere gesprekken en oprecht geïnteresseerd is. Zo'n man ontmoet jaarlijks zoveel mensen. Echt een top gozer.

Beroemdste is denk ik Meat Loaf. Aardige man maar wel heel erg gericht op zichzelf en over de top Amerikaans. Maar wel fan van hem vanaf mijn kleuterjaren dus erg blij dat ik hem ooit heb kunnen spreken.

Minste ontmoeting was met Danko Jones. Zo een grote bek op het podium. Ontmoet je hem backstage. Helemaal verstopt in 20 lagen kleding en muts op. Was 28 graden. Raakte in paniek dat ik hem herkende. En vluchtte met de staart tussen de benen weg. Totaal geen sympathieke man.

avatar van Broem
Sir Oliver Mally. Blues gitarist en zanger uit Zwitserland en zo ontzettend sympathiek. Concert geweest (tijdje geleden) in Leusden voor zo'n 25 man in een kroegje. Lekker een biertje gedronken met de beste man en gezellig zitten kletsen. Helemaal fantastisch. Luister zijn albums. Ben de enige fan op Mume en da's jammer.

http://i67.tinypic.com/fp9esx.jpg

avatar van Lars Muziek.
Laatst heb ik Chris Baio (van Vampire Weekend) ontmoet, dit was tijdens het concert van zijn solo project Baio. Later die avond heb ik ook nog een half uur staan praten met de bassist die de set aanvulde op het podium met een flink goed gitaar spel en toffe effecten!

avatar van Holden
Laat ik ook es een sterk verhaal vertellen. Eerste helft van de jaren negentig heb ik het leven gered van Anthony Kiedis door hem uit een hoofdstedelijke gracht te vissen. Ik geloof het Drum Rythm Festival. Na een optreden in Paradiso zat ie op een hekje en kieperde zo achterover de gracht in. In die jaren ging je nog op stap zonder electronica, dus ik gaf mijn portemonnee en shag aan mijn vriendin en dook er achteraan. Reddingszwemmen 101. Enkele jaren later woonde ik in California en hebben de RHCP gespeeld tijdens een tuinfeest. Gratis en voor niks. Was een prima feest!

buizen
Holden schreef:
.. heb ik het leven gered van Anthony Kiedis ...
.. Na een optreden in Paradiso zat ie op een hekje en kieperde zo achterover de gracht in. In die jaren ging je nog op stap zonder electronica, dus ik gaf mijn portemonnee en shag aan mijn vriendin en dook er achteraan. Reddingszwemmen 101...
...Enkele jaren later woonde ik in California en hebben de RHCP gespeeld tijdens een tuinfeest. Gratis en voor niks. Was een prima feest!

Wat een verhaal, Holden.

avatar van EttaJamesBrown
Goed dat je hem boven water hebt geHolden!

'T is dat ik Kiedis wel voor zo'n idioot aanzie, anders had ik jouw verhaal niet geloofd.

buizen
Waarom zou je iemands verhaal niet geloven?
Omdat het een bijzonder verhaal is? Soms gebeuren er bijzondere dingen, dat maken mensen nu eenmaal mee.
Nou ja, gelukkig is Kiedis 'een idioot' waardoor je het blijkbaar wel geloofd, EttaJamesBrown.

Gast
geplaatst: vandaag om 15:51 uur

geplaatst: vandaag om 15:51 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.