menu

De Site / Gebruikers / Gesigneerde albums

zoeken in:
avatar van Beeswax
En toch:

avatar van deric raven
Hij lag gisteren op de tafel langs stiften van mijn oudste dochter.
Vanmorgen had ik opeens een album die door dochterlief gesigneerd was.

avatar van Mjuman
Albums laten signeren heeft - afgezien van de emo-factor - wel degelijk zin. In de vorige eeuw, toen een ongeautoriseerde bezoeker aan mijn woning zich in 1992 ontfermde over o.m. mijn gehele cd- collectie, zorgde de beschijving van een aantal cd's (incl. handtekeningen) ervoor dat de heler kon worden gegrepen. Ikzelf was al 'schadeloos' gesteld door de verzekering - alhoewel het geen lolletje is om met dat soort smurfen te onderhandelen over de waarde/vergoeding.

Bij de gesigneerde cd's zaten destijds bijv. Abba, Roxette, James Brown, U2. Nog steeds laat ik regelmatig bij concerten bands signeren (Peuple de l'herbe bijv.) - ik hou het alleen niet bij.

Sorry, mogelijke diefstal vind ik geen argument om m'n albums te laten signeren. Teveel moeite. Dan kan ik ze beter zelf signeren.

avatar van Mjuman
prototype schreef:
Sorry, mogelijke diefstal vind ik geen argument om m'n albums te laten signeren. Teveel moeite. Dan kan ik ze beter zelf signeren.


Fail - dat was niet het punt.
Doordat ze gesigneerd waren, waren ze herkenbaar. Daardoor werd de boef gepakt.
En het laten signeren is verbonden met de beleving van de muziektijdens het concert. Dat komt voort uit de emotie.

Mjuman schreef:
(quote)


Fail - dat was niet het punt.
Doordat ze gesigneerd waren, waren ze herkenbaar. Daardoor werd de boef gepakt.
En het laten signeren is verbonden met de beleving van de muziektijdens het concert. Dat komt voort uit de emotie.


Ach, ik plaagde maar wat. Ik was verbaasd dat je gesigneerde albums bezat. Het lijkt in tegenspraak met jouw ideeën over muziek.

Heb zelf nauwelijks gesigneerde items, want ik hou niet van het bezoeken van concerten.
Als ik al items laat signeren, is het :
- omdat ik de artiest ken en daarom wil steunen(moet je eerst het album kopen);
- om zakelijke redenen (het later verpatsen van gesigneerde items is makkelijker).

Gesigneerde albums doen me niet veel, maar ik ben wel jaloers op Herman's signeerde Mambo Kurt. Die heeft een zekere camp-appeal.

avatar van P.O.W.
Bij deze revive ik dit topic (Net Armor of God binnen gekregen en vroeg me af wat ik nog meer gesigneerd had):


Reef the Lost Cauze - Invisible Empire
Tech N9ne - Everready: The Religion
Vakill - Armor of God
Grieves - Together/Apart (door Grieves en Budo)
PackFM - I F*cking HATE Rappers
Tonedeff - Cold.Killed.Collected (2005-2010)

avatar van Beeswax
The New Industry (alleen een handtekening gaan vragen omdat de zanger me aan Josh Homme deed denken )

avatar van Slowgaze
Eefje - De Koek
Eefje - Hartslag EP
Marike Jager - Here Comes the Night (dubbele opdracht; "Voor Maarten en Jeanine")
Marike Jager - Celia Trigger
Marike Jager - The Beauty Around
The Cosmic Carnival - The Cosmic Carnival, door Marlies
Lucky Fonz III - Hoe Je Honing Maakt
Lee Mason - Palace
Viva Rosa -Sunrise at Viva Fiësta
Jackamo - Fully Tropicalized
Brock and the Brockettes - Gather Around the Mic
La Vie en Rose - Good Time Music, door de violist/zanger en zangeres
Blaudzun - Seadrift Sound Machine
De Staat - Machinery, door Torre

Sectumsempra
Deep Purple - In Rock.

Geen idee van wie die handtekeningen zijn heb hem overgekocht ^_^

Stijn_Slayer
Ik heb geen enkel gesigneerd album. Ik hecht er niet echt waarde aan, maar het is natuurlijk leuk. Het maakt je exemplaar net wat specialer en unieker. Ik vind wel dat het alleen leuk is als je 'm zelf hebt laten signeren, en dus niet tweedehands zo gekocht hebt, o.i.d.

Heb een aantal opties gehad, maar ik vind een handtekening van een of ander onbekend voorprogramma sowieso niet interessant. Daarnaast ga ik niet bij zo'n merchandise kraam een cd veel te duur kopen, alleen maar zodat ik 'm kan laten signeren. Naar elk concert albums meenemen wordt 'm ook niet.

Misschien dat ik ook wel een beetje zou balen als iemand een hele slordige handtekening zet op een mooi hoesje.

avatar van herman
Mijn ervaring is dat cd's/platen bij concerten vaak toch wat goedkoper zijn dan in reguliere winkels. "Veel te duur" heb ik niet meegemaakt, alleen bij hele grote artiesten/festivals als Crossing Border die Fame ofzo inhuren.

Stijn_Slayer
Vaak zie ik 15 euro als prijs. Voor een nieuwe cd is dat zo'n 3 euro goedkoper dan in de winkel (zoals je zegt), maar online zijn die dan wel voor 9 à 12 euro te krijgen. De drie voorgaande cd's liggen er ook, en kosten dan vaak ook 15 of soms 10 euro, die vind ik online dan nog wel wat goedkoper.

Wat betreft reguliere winkels maakt het inderdaad niet veel uit.

avatar van Don Cappuccino
Geen gesigneerd album maar wel een gesigneerde drumstok van Stef Broks. Ook wel bekend als de beste metaldrummer van Nederland.

avatar van herman
Ik heb drumstokken van Haakon Gebhardt, ex-drummer van Motorpsycho.
Stef Broks heb ik 1 keer gezien bij Textures, inderdaad een superdrummer.

Stijn_Slayer schreef:
Vaak zie ik 15 euro als prijs. Voor een nieuwe cd is dat zo'n 3 euro goedkoper dan in de winkel (zoals je zegt), maar online zijn die dan wel voor 9 à 12 euro te krijgen.

Ik zie ze toch ook regelmatig voor 10 euro, behalve als je nieuw vinyl koopt ofzo. Ik koop muziek juist bij concerten omdat het daar vaak goedkoper is dan bij Plato/Velvet/etc.

avatar van freakey
zelf laten signeren:

Danko Jones - Born A Lion
Atomic Bitchwax - III
Dave Hole - Steel on Steel
Dave Hole - Ticket to Chicago
Veils - Nux Vomica
Fishbone - Live at The Temple Bar and More
Jeff Martin - Live in Brisbane 2006
Jeff Martin - Live in Dublin

Leuke anekdote bij de Danko Jones cd, mijn vrouw was mijn gesigneerde cd kwijt geraakt (toen gesigneerd in W2 Den Bosch), voelde zich schuldig en heeft daarom zelf in 013 in Tilburg de cd nog eens gekocht en laten signeren met uitleg aan Danko, deze schreef vervolgens onder zijn handtekening: "don't lose this one again"

avatar van DjFrankie
DjFrankie (moderator)
Boxer Rebellion - Cold Still
Customs - Enter The Characters
De Kast - Niets Te Verliezen
The Sheer - The Keyword Is Excitement!

single
Golden Earring - Bombay door Eelco Gelling (toen bij de Earring)

avatar van sheep67
Albums

Sandra Kim - Bien Dans Ma Peau
Sandra Kim - The Best Of
Sandra Kim - I Piu Grandi Successi

Single

Sandra Kim - Coup de Coeur

In 1987 bij haar prive-adres laten signeren.
Voor mij nog immer een melancholiek moment

avatar van Papartis
Gazpacho - Tick Tock. Met handtekeningen van alle bandleden.

avatar van MAS
MAS
Heb er een stuk of 10 denk ik. Het meeste underground hiphop die ik ongevraagd kreeg opgestuurd vanuit Amerika. Het heeft voor mij niet echt een meerwaarde.

avatar van vigil
sheep67 schreef:
.
Voor mij nog immer een melancholiek moment

Voor haar denk ik ook staat er ineens een Sheep67 voor de deur

nicoot
Editors - An End Has A Start (alle)
Transatlantic - The Whirlwind (Neal Morse)
Neal Morse - Testimony 2 (Neal Morse)
Amplifier - The Octopus (alle)
Agents of Mercy - The Black Forest (alle)

In aantocht:
Transatlantic - More Never is Enough (Neal Morse & Mike Portnoy)
Neal Morse - Live in LA (Neal Morse & Mike Portnoy)

Kan zijn dat ik er vergeten ben...

avatar van sheep67
vigil schreef:
(quote)

Voor haar denk ik ook staat er ineens een Sheep67 voor de deur


en gelukkig dat ik was en nog binnen geweest ook

avatar van thelion
thelion schreef:
- New Cool Collective - Big Band Live (door alle leden van NCC en Jules Deelder en Ger Sax gesigneerd)
- Johan - Pergola (door alle leden gesigneerd)
- Courtney Pine - Transition in Tradition
- Eric Vloemans - Gatecrashin'
- Rik Mol - Funk On Me


en daar mag na afgelopen weekend en gisteren aan worden toegevoegd

- New Cool Collective Eighteen (gesigneerd door Benjamin Herman & Anton Goudsmit)
- Mike Stern - Big Neighborhood (gesigneerd door Mike Stren, Dave Weckl, Bob Malack & Chris Minh Doky)

avatar van oceanvolta
Coparck - A Dog and Pony Show
The Boxer Rebellion - Union
GEM - Tell Me What's New
Solo - Selection
Face Tomorrow - Face Tomorrow
The Sheer - Feel the Need

Voor elk geldt gesigneerd door alle bandleden.

Verder heb ik drumstokjes van:

Chad Smith (Red Hot Chili Peppers)
Dominic Howard (Muse)
Steven Ansell (Blood Red Shoes)
Jeroen Kleijn (Johan)
Joppe Molenaar (Voicst)
Hans Eijkenaar (Anouk)

en plectrums van:

James Iha (toen A Perfect Circle)
Steve Durose (Oceansize)
Phil Campbell (Motorhead)
Odilo Girod (Coprack)
Andrew Dunlop (Travis)

Drumstokjes en plectrums zelf gevangen tijdens concert behalve de plectrum van Odilo Girod en het drumstokje van Jeroen Kleijn. Die heb ik gewoon heel brutaal gevraagd.

avatar van starbright boy
Ik heb een gesigneerde CD van Parachutes van Coldplay. Op Lowlands 2000 laten signeren. Er stond niet eens een rij. Dat illustreert hoe bekend Coldplay toen was. Ze hadden opgetreden in een half gevulde Charlie.

En ik heb nog een gesigneerd shirt van Songs:Ohia

avatar van guitarwally
Ik heb een shirt laten signeren door de heren van deWolff. Ook heb ik mijn gitaar laten signeren doorn Shawn Sahm. Die gitaar heb ik wel later nog stuk geslagen, maar dat is een ander verhaal.

avatar van thelion
- New Cool Collective - Big Band Live (door alle leden van NCC en Jules Deelder en Ger Sax gesigneerd)
- Johan - Pergola (door alle leden gesigneerd)
- Courtney Pine - Transition in Tradition
- Eric Vloemans - Gatecrashin'
- Rik Mol - Funk On Me
- New Cool Collective Eighteen (gesigneerd door Benjamin Herman & Anton Goudsmit)
- Mike Stern - Big Neighborhood (gesigneerd door Mike Stren, Dave Weckl, Bob Malack & Chris Minh Doky)


en daar is gisteren bijgekomen

- Sven Hammond Soul - The Marmalade Sessions (2LP) (gesigneerd door alle leden)
- Sven Hammond Soul - The Apple Field (LP) (gesigneerd door alle leden)
- Sven Hammond Soul - Lookin Up, Turning Round (7") (gesigneerd door Sven Figee)
- Richard Bona - Ten Shades of Blues (CD)

avatar van Slowgaze
Wat er nog bijgekomen is t.o.v. m'n vorige lijstje:
Chef'Special - One for the Mrs.
Katía - Sights
Rats on Rafts - The Moon is Big
Macronizm - Alternaïef, Alter Ego
Roosbeef - Ze Willen Wel Je Hond Aaien Maar Niet Met Je Praten, Omdat Ik Dat Wil
Aafke Romeijn - Stella Must Die!
Moss - Ornaments
Spinvis: Spinvis, Goochelaars & Geesten, Tot Ziens, Justine Keller

avatar van Rhythm & Poetry
Engel - #10

Gast
geplaatst: vandaag om 10:31 uur

geplaatst: vandaag om 10:31 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.