menu

De Site / Gebruikers / De muzikaliteit van jouw woonplaats

zoeken in:
avatar van Gretz
bikkel2 schreef:
Zaanstreek: The George Baker Selection, Dizzy Man's Band, Lucifer/ Margriet Eshuys, Reniet
Vrieze ( Pilgrims), De Dijk.
Uit het cabaret, maar ik noem 'm toch: Freek de Jonge.

En niet te vergeten De Kift, de hoogstgewaardeerde Zaanse band op MuMe.

avatar van Arrie
En Ali B, de laagstgewaardeerde Zaanse rapper op MuMe.

avatar van bikkel2
Gretz en Arrie bedankt voor de aanvullingen. Wist ik eerlijk gezegd niet.

catchup
Zeker import, als je De Kift niet kent

avatar van itchy
Dat The Ex nog niet is genoemd. Zaanstreek: Ex

avatar van Arrie
bikkel2 schreef:
Gretz en Arrie bedankt voor de aanvullingen. Wist ik eerlijk gezegd niet.

Nouja, Ali is er geboren, maar na een paar jaar alweer verhuisd naar Amsterdam (en later Almere), dus veel zal ie zich er niet van herinneren. Ik dacht dat ie er iets langer had gewoond, maar erg Zaans is Ali B dus ook weer niet.

avatar van bikkel2
Ik dacht echt dat ie uit A'dam kwam. Eigenlijk meer gebaseerd op zijn mokumse tongval.
Afijn, weer wat wijzer geworden.
Thanx!

avatar van Wandelaar
Nog een paar namen uit Krommenie, Zaanstad: Roberto Jacketti en Rob Hoeke.
Langer geleden: zangeres Aafje Heynis.

avatar van Fathead
Den Bosch: stad van Albert West, de gitarist van het Cocktail Trio en Mental Theo. En het punkbandje Undeclinable Ambuscade. Meer zou ik niet weten eigenlijk....

avatar van lennon
Driebergen: the Blue Diamonds (toen ze nog in leven waren) en,... jawel Voice winnaar van 2018 Jim.

En ook de ex reclame directeur van AH woont hier, maar dat heeft niks met muziek te maken. En wijlen Hans Sleeuwenhoek.... maar ja, ook geen muziek.

avatar van deric raven
Ottersum met poppodium Roepaen, waar ik een aantal jaren geleden mooie optredens heb gezien.
Tegenwoordig wel een stuk minder boeiend.
Wel de woonplaats van twee behoorlijk actieve MuMe bezoekers.

avatar van Holden
Roepaen heb ik ook mooie optredens gezien o.a. Woven Hand, Ane Brun, Isreal Nash, Dezmona en Sean Rowe. Tegenwoordig veel tribute bands.

avatar van deric raven
Woven Hand ben ik ook geweest ?

avatar van Holden
deric raven schreef:
Woven Hand ben ik ook geweest ?
Ben je ook te zien op die DVD?

avatar van deric raven
Volgens mij niet, we zaten 5e rij links.

avatar van pjh1967
Wageningen: Toontje Lager / Captain Gumbo / Rogier Pelgrim / Sofia Dragt / Dan Tuffy / Big Low / Scrotum (Death metal, bekend van “Woodclog Penetration”). Lisa Lois en Chris Hordijk (broer en zus) zijn van oorsprong Wageningers. Gitarist van de huidige samenstelling van Eton Crop woont er, Ronnie Tober heeft er nog een poosje gewoond evenals Viola Wills (rond 1990 verbleef ze een poos in Nederland en woonde in Wageningen op kamers). Vroeger groot aantal platenzaken (Dodeward, Pols Platenbar, Elpee, Elerie, SoundSession, Disco Jeans). Tegenwoordig alleen The True Limpet (Vinyl – nieuw en gebruikt - en vintage draaitafels/versterkers/luidsprekers). Poppodium Unitas is al enkele jaren gesloten. Was een vaste waarde in het Ned. clubcircuit. Claw Boys Claw, the Ex en Tröckener Kecks kwamen daar met hun toertjes n.a.v. een nieuw album altijd aan. Verder daar optredens gezien van o.a. Fugazi, The Skatalites, The Apers, Stuurbaard Bakkebaard, Kortatu, Peter Pan Speedrock… Wageningen doet al bijna vanaf het begin mee met de jaarlijkse Popronde. De Staat daar ooit nog in een café zien spelen. Muzikaal hoogtepunt is ieder jaar weer het Gelders Bevrijdingsfestival met voor ieders wat wils. Verder is er een Bluesfestival, een Jazzfestival en Woetstok (festival met door Wageningse muzikanten gevormde coverbandjes). Zo tussendoor spelen er nog wat bandjes in Vreemde Streken of is er een Popcultuur Wageningen ~ - popcultuur-wageningen.nl optreden in de bblthk of een kroeg. Verder heeft Munich Records zijn kantoor in Wageningen evenals Smoked Recordings (tevens studio).
En niet te vergeten de legendarische De Drie Tieten. Volgens mij staan ze ergens in de boeken met Slechtste Optreden Ooit In Paradiso.

ohmusica
Ik kan het kort houden, ik hoef maar één naam te zeggen, het heet André Rieu (niet mijn genre), maar muzikaal is het wel. Het past ook perfect bij de stad, oftewel de stad heeft zich aan hem aangepast en dus mag er ook niets in zijn schaduw staan.

avatar van Wandelaar
ohmusica schreef:
Ik kan het kort houden, ik hoef maar één naam te zeggen, het heet André Rieu (niet mijn genre), maar muzikaal is het wel. Het past ook perfect bij de stad, oftewel de stad heeft zich aan hem aangepast en dus mag er ook niets in zijn schaduw staan.
Een man des volks, jaja...

avatar van EttaJamesBrown
Ede Staal woonde (bij geboorte) op fietsafstand. Hessel aan de overkant van de Waddenzee.

Gast
geplaatst: vandaag om 13:02 uur

geplaatst: vandaag om 13:02 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.