menu

Genres / Jazz / Jazz-album van de week

zoeken in:
avatar van Mssr Renard
McCoy Tyner speelt Coltrane in 1997 (uitgebracht in 2001). Ik vind dit zo mooi. Ik moet het gewoon even delen:

Stream McCoy Tyner | Listen to Plays John Coltrane At The Village Vanguard playlist online for free on SoundCloud

avatar van Mssr Renard
Zijn er nog liefhebbers en geïnteresseerden in het tippen van een jazz-album (per week of per maand)?

Ik bedoel dat echte liefhebbers en geen snel-consumenten. Het gaat er hier om dat we wat verdieping zoeken in ons aller favoriete genre en niet om even vlug een album te consumeren en af te serveren.

We kunnen elkaar ook eens tippen op oude (en soms nieuwe) albums die wat onbekender zijn. Want de Blue Notes en Impulse!'s kennen we inmiddels al. We zouden als stelregel kunnen stellen dat een album minder dan 10 stemmen heeft. (noot: sommige Blue Notes en Impulse!'s komen dan uiteraard wel eens in aanmerking).

Als er geen geïnteresseerden zijn, dan is dat ook prima. Ik ben gewoon benieuwd of nog liefhebbers zijn.
Groeten van mij en Bobby:
https://www.musicmeter.nl/images/cover/299000/299520.jpg?cb=1618916057
Bobby Hutcherson - Cirrus (1974) - MusicMeter.nl

avatar van Tony
Mssr Renard schreef:
We kunnen elkaar ook eens tippen op oude (en soms nieuwe) albums die wat onbekender zijn.


Hier word ik de laatste tijd heel erg blij van:
Steve Kuhn Trio - Three Waves (1966) | Mostly Coltrane (2009) | Wisteria (2012)
Joe Farrell-Louis Hayes Quartet - Vim 'N' Vigor (1984)
Oliver Nelson - Black, Brown and Beautiful (1970)
Joanne Brackeen - Snooze (1975)
Larry Young - Lawrence of Newark (1973)

avatar van Mssr Renard
Tony schreef:
(quote)


Hier word ik de laatste tijd heel erg blij van:
Steve Kuhn Trio - Three Waves (1966) | Mostly Coltrane (2009) | Wisteria (2012)
Joe Farrell-Louis Hayes Quartet - Vim 'N' Vigor (1984)
Oliver Nelson - Black, Brown and Beautiful (1970)
Joanne Brackeen - Snooze (1975)
Larry Young - Lawrence of Newark (1973)


Allemaal schoten in de roos, want artiesten waar ik al veel van ken, en heel hoog heb zitten. Vooral Joanne Brackeen ben ik benieuwd naar.

Gast
geplaatst: vandaag om 03:28 uur

geplaatst: vandaag om 03:28 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.