menu

Mijn Updates +
Genres / Jazz / Jazz-album van de week

zoeken in:
Ik waardeer je enthousiasme Supernormal maar ik vrees het ergste. Lees (vooral het gebrek aan) onderstaande reacties. Het andere topic met één nummer te beoordelen komt zelfs nauwelijks van de grond. Daar doen nu welgeteld 4 mensen aan mee...

Ik wil ook wel meedoen

Soledad schreef:
Misschien kun je daar af en toe je ongezouten mening uiten

Eerst hier maar even....
Ik ga en wil geen artiesten, tracks of albums beoordelen die op YouTube (of andere video sites) staan, de compressie, en dus de geluid kwaliteit is meestal prut daar. Ik stel hogere eisen aan mijn muziek beleving.

Ik wil wel een album presenteren/ selecteren, tenminste als er volk zin heeft om het te beluisteren! Iemand anders mag ook hoor.

Die paar jazz albums die ik ken zijn bij de meeste kenners allang gesneden koek vrees ik. Heb hier als tipgever niets te zoeken dus, wil ik maar zeggen, maar ik zou het heel leuk vinden als de kenners hier weer wat leven in de brouwerij zouden brengen.

Het is jammer dat de mooie hoezen niet afgedrukt zijn maar gelukkig zijn die op internet te vinden.

Twee leuke en goedkope boxen waarmee je samengeteld 38 Blue Note albums hebt. I love it.

https://www.propermusic.com/cache/images/3/b/5/3b537f3f70096d53afb3b835a3d2d005.jpg

https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/51QW6nsuFKL._SY355_.jpg

Grappig, ik zat net te lezen hoe Andrew Hill eind jaren '60 door Blue Note nogal genegeerd werd, omdat het label toen vol op de soul jazz inzette en niet op de "moeilijke" hardbop met modal elementen van Hill. Hierdoor zijn ware parels als Hill's Dance with Death (1968) en Passing Ships (1969) op de plank blijven liggen en pas in resp. 1980 en 2003 gereleased door Blue Note in de connaisseurs serie. En dus nauwelijks opgepikt. Ik ben in de gelukkige omstandigheid beide albums sinds kort fysiek in bezit te hebben en man, ik kan ze iedere jazz liefhebber meer dan aanraden.

Waarmee het aantal jazz albums voor deze week op 40 komt...

Kronos schreef:
Het is jammer dat de mooie hoezen niet afgedrukt zijn maar gelukkig zijn die op internet te vinden.

Twee leuke en goedkope boxen waarmee je samengeteld 38 Blue Note albums hebt. I love it.

(afbeelding)

(afbeelding)

Hoe is de geluidskwaliteit van deze opnames? Ik neem dat ze niet de beschikking hebben over de originele mastertapes voor deze release.

soundtrip schreef:
Hoe is de geluidskwaliteit van deze opnames? Ik neem dat ze niet de beschikking hebben over de originele mastertapes voor deze release.

Ik vind de geluidskwaliteit gewoon goed maar ben geen audiofiel. Het album Davis Cup van Walter Davis, Jr. heb ik ook als cd van Blue Note. Zonet eens enkele keren na elkaar met de koptelefoon het begin beluisterd. De cd van de box klinkt iets luider en mogelijk wat scheller. Of misschien is dat maar een gedacht. Ik hoor in ieder geval niet zo'n verschil dat ik de box daarvoor zou laten liggen. Maar als je echt absoluut zekerheid wil hebben over de best mogelijke geluidskwaliteit kan je wellicht beter op zoek naar de originele uitgaven van Blue Note zelf. Dan het je ook het mooie artwork erbij en dat is ook wat waard.

Kronos schreef:
(quote)

Ik vind de geluidskwaliteit gewoon goed maar ben geen audiofiel. Het album Davis Cup van Walter Davis, Jr. heb ik ook als cd van Blue Note. Zonet eens enkele keren na elkaar met de koptelefoon het begin beluisterd. De cd van de box klinkt iets luider en mogelijk wat scheller. Of misschien is dat maar een gedacht. Ik hoor in ieder geval niet zo'n verschil dat ik de box daarvoor zou laten liggen. Maar als je echt absoluut zekerheid wil hebben over de best mogelijke geluidskwaliteit kan je wellicht beter op zoek naar de originele uitgaven van Blue Note zelf. Dan het je ook het mooie artwork erbij en dat is ook wat waard.

Bedankt voor het testen. Ik zie dat box 1 met 21 albums bij Bol 18 euro kost, die gok wil ik wel nemen.
Als het bevalt kan ik vervolgens box 2 voor 22 euro kopen.

Gast
geplaatst: vandaag om 13:28 uur

geplaatst: vandaag om 13:28 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.