menu

Muziek / Muziekgames / Prog Ladder 2021

zoeken in:
avatar van vigil
Wellicht een luistertip:
Dit is een heel leuke ruim 30 minuten durende podcast over Genesis door Leo Blokhuis. De jaren 80 en 90 Hits worden snel afgeraffeld en er is veel aandacht voor de begin jaren (op de helft van de podcast zitten we nog bij Supper's Ready) en voor het solo materiaal van de bandleden (het fragment van Everyday van Hackett is zeker twee keer zo lang als I Can't Dance).

Zoals wellicht bekend liggen de muziekroots van Blokhuis in de symfo en dat hij hier weer eens horen.

#9 - De lange adem van Genesis (S03) - Top 2000 a gogo | Podcast on Spotify - open.spotify.com

avatar van Casartelli
Casartelli (moderator)
We zitten in Nederland nog in lockdown, bij de MuMeLadder en de Witte Trui staat het spel weer op de wagen, dus ik wilde binnenkort de nieuwe Prog Laddereditie maar eens opstarten. Ik wilde dit grotendeels via dezelfde methode doen als de vorige keer, met de volgende aanpassingen:

- zijinstromers komen weer gewoon uit de genretoplijsten van Progarchives; de instroom uit het Prog Ladder Intermezzo was eenmalig

- het criterium "maximaal 1 nummer van de hofleveranciers" wilde ik wat verder aanscherpen; vorige keer was een hofleverancier een artiest die minstens 10 keer meedeed, dit jaar wil ik met minstens 8 keer spelen

Spelschema e.d. wilde ik hetzelfde houden als vorig jaar.

Nog andere suggesties waar we het voor de start even over moeten hebben?

avatar van Finidi
Suggestie: de nummers van Marillion, Genesis en Rush die niet tot hun beste werken behoren niet allemáál tot ronde 4 en verder stemmen.

Enigszins een geintje natuurlijk. Voor het format weinig suggesties, ik ben blij met het format: genoeg ruimte voor nominaties en ontdekkingen in het begin. Ik zat nog even te denken of we vanaf ronde 3 misschien sneller richting een finale kunnen, maar we halveren het aantal nummers al elke ronde dus dat is vrij vlot. Daardoor zou een hele ronde proberen te schrappen al snel leiden tot dat er maar weinig nummers per ladder doorgaan, wat ik geen plus zou vinden.

avatar van Casartelli
Casartelli (moderator)
Finidi schreef:
Ik zat nog even te denken of we vanaf ronde 3 misschien sneller richting een finale kunnen, maar we halveren het aantal nummers al elke ronde dus dat is vrij vlot. Daardoor zou een hele ronde proberen te schrappen al snel leiden tot dat er maar weinig nummers per ladder doorgaan, wat ik geen plus zou vinden.
Ik denk ook dat daar de rek nu wel wat uit is. Vanaf ronde 2 zijn de herkansingen al geschrapt (dat was vorige keer voor het eerst) en in rondes 0 en 1 komt ook maar de helft van de afvallers in aanmerking voor een herkansing, m.a.w. de ooit heilige minstens 2 kansen voor elk nummer zijn er ook al aan.

Waar ik vorige keer ook nog wat aan bleef hangen: er waren wat klachten over nummers in dezelfde ladder die elkaar in een eerdere ronde al getroffen hadden. Wedstrijdtechnisch is dat allicht niet erg wenselijk, ik zie alleen niet zo snel een praktische oplossing (anders dan: alles handmatig controleren en dat gaan we niet doen) voor me. De kans is allicht voor elk individueel paar van nummers ook vrij klein, maar het gebeurt elk jaar wel een paar keer.

Mocht iemand daar een praktische suggestie over hebben...

avatar van meneer
Robje1968 - MusicMeter.nl Misschien leuk om aan de Progladder 2022 editie deel te nemen ?

avatar van Rudi S
Casartelli schreef:


Mocht iemand daar een praktische suggestie over hebben...


Tja dat is natuurlijk niet ideaal, in de sport wordt normaal gesproken na poule wedstrijden vermeden dat teams die in dezelfde poule hebben gezeten even niet tegen elkaar kunnen loten.
Echter in dit geval zou ik het accepteren als " collateral damage" als het niet te automatiseren is.

avatar van vigil
Kan ik al nomineren?

avatar van Casartelli
Casartelli (moderator)
Casartelli schreef:
We zitten in Nederland nog in lockdown
De ontwikkelingen gingen ineens toch iets sneller dan verwacht. Het nieuwe topic is hier te vinden.

Gast
geplaatst: vandaag om 07:35 uur

geplaatst: vandaag om 07:35 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.