menu

Muziek / Muziekgames / Back to the beginning (KO)

zoeken in:
avatar van Shaky
2-4

avatar van Ast
Ast
2-5

avatar van Arrie
2-6

avatar van Arrie
Huh, vorige is niet beslist, toch?

avatar van Shaky
Wederom geen reguliere beslissing gevallen bij die vorige, dus op de 24-uurs regel beslist.

avatar van Shaky
Het zit erop voor de halve finales! We weten wie de finale gaat spelen. Voordat het zover is, maken we het podium compleet.

De kleine finale om plek 3:

Louis Jordan – Caldonia vs Robert Johnson - Sweet Home Chicago
tot de 4, met 1 verschil




avatar van Shaky
1-3

avatar van Ast
Ast
1-4


avatar van Shaky
FINALE ~~ BACK TO THE BEGINNING ~~ FINALE

We begonnen op 5 mei met deze KO en nu, ruim twee maanden later, zijn we aanbeland bij de allesbeslissende finale.

Cab Calloway - Minnie the Moocher (1931)

https://img.discogs.com/Zlc9MLMBYqMs2vZBvkjvmvquop8=/fit-in/572x575/filters:strip_icc():format(webp):mode_rgb():quality(90)/discogs-images/R-7958904-1452436437-9255.jpeg.jpg

Road to the final:
Ronde 1: vs Bing Crosby - I Can't Begin to Tell You 4-0
Ronde 2: vs Blind Blake - Diddie Wa Diddie 4-1
Ronde 3: vs Ethel Waters - Stormy Weather 4-1
Ronde 4: vs Sonny Boy Williamson I - Good Morning School Girl 4-0
Achtste finale: vs Dean Martin - Power Your Face with Sunshine 4-4 onbeslist, 24 uur regel
Kwartfinale: vs Edith Piaf - La Vie en Rose 5-3
Halve finale: vs Louis Jordan - Caldonia 5-5 onbeslist, 24 uur regel

Facts and figures:
- Grootste hit van 1931
- Plek in de Grammy Hall of Fame
- Mogelijk de eerste jazz-single die meer dan een miljoen kopieën wist te verkopen
- Maakt deel uit van de prestigieuze National Recording Registry
- Extra beroemd geworden dankzij het Betty Boop filmpje Minnie the Moocher en nieuwe generaties voor zich gewonnen middels The Blues Brothers




----------------------------------------------------------------------

Glenn Miller - In the Mood (1939)

https://img.discogs.com/mnwevkb3TVS3MOIelWspC3UGJew=/fit-in/600x594/filters:strip_icc():format(jpeg):mode_rgb():quality(90)/discogs-images/R-6887387-1539474647-5279.jpeg.jpg

Road to the final:
Ronde 1: vs Charlie Poole with the North Carolina Ramblers - Have A Drink 4-1
Ronde 2: vs Dean Martin & Jerry Lewis - That Certain Party 4-0
Ronde 3: vs Robert Johnson - Travelling Riverside Blues 4-0
Ronde 4: vs The Nat King Cole Trio – (Get Your Kicks on) Route 66 4-2
Achtste finale: vs Glenn Miller - Chattanooga Choo Choo 5-3
Kwartfinale: vs Tampa Red - Don't You Lie to Me 5-1
Halve finale: vs Robert Johnson - Sweet Home Chicago 6-2

Facts and figures:
- Plek in de Grammy Hall of Fame
- Maakt deel uit van de prestigieuze National Recording Registry
- Door de NPR genoemd als één van 'The 100 most important American musical works of the 20th century'
- Nummer 1-hit en 28 weken lang in de charts gestaan
- In meer dan 40 films en series gebruikt






---------------------------

Finale:

Cab Calloway - Minnie the Moocher vs Glenn Miller - In the Mood
tot de 6, met 1 verschil

avatar van Les de Groot
Wat een waardige finale!!!
0-1


avatar van Ast
Ast
0-3

avatar van wibro
1-3



avatar van Shaky
3-4


avatar van SBube
4-5

avatar van Shaky
https://www.justawardmedals.com/v/vspfiles/photos/sm161-2.jpg?v-cache=1493835448

En de winnaar is....


https://www.colorado.edu/amrc/sites/default/files/styles/medium/public/page/glenn_miller_portrait.jpg?itok=Jewq5ELo

GLENN MILLER - IN THE MOOD

Bedankt voor het meedoen allemaal! Het was een heerlijke trip door de 20's, 30's en 40's.

avatar van spinout
Ik heb helemaal niets met meneer Miller. Derhalve een zeer teleurstellende winnaar voor mij .

avatar van wibro
Wel een zeer voorspelbare winnaar. Geen enkel nummer uit de 20's, 30's en 40,s dat ik zoveel gehoord heb als In the Mood van Glenn Miller. Voor mij had ik liever Caldonia van Louis Jordan als winnaar gehad.

avatar van Kees-Jan
Helaas de strijd vanaf de halve finale gemist, maar mijn toppers waren toch al lang voor die tijd uitgeschakeld. Maar het was een heerlijke trip down memory lane.

Dank je wel Shaky voor de organisatie van dit leuke spelletje!

avatar van heartofsoul
Ik heb bij deze battle, ondanks het feit dat ik niet kan worden beticht van een gebrek aan belangstelling voor voorbije muzikale tijden, weer heel wat interessante nummers leren kennen. En daar gaat het tenslotte (vind ik) primair om! Dus Shaky, zeer bedankt voor het organiseren van deze hele toestand. Zal een heel werk zijn geweest. En In the Mood van Glenn Miller is een prachtig nummer, maar inderdaad wél overbekend. Maar zo gaat het nu eenmaal.

Gast
geplaatst: vandaag om 03:31 uur

geplaatst: vandaag om 03:31 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.