menu

Muziek / Muziekgames / De Alternatieve Hitlijst ▸ 2023

zoeken in:
Dat het uur een kwelling is, is ook weer overdreven, Spinvis idd, dat was een kwelling, het is vaak een kwestie van niet goed genoeg voor verdere beluistering, dat smaakt naar meer krijgt altijd minimaal een 6.5!

Ja oké, jouw norm voor een 6 ligt natuurlijk altijd wat hoger dan bij mij.
Maar goed: tien onvoldoendes op vijtien tracks, dat zou voor mij betekenen dat ik tien keer met tegenzin naar een track heb 'moeten' luisteren

23.5 ▸ Circa Waves - Living in the Grey ▸7.0
15.5 ▸ Magon - One Step At A Time ▸6.5
19.0 ▸ Marble Sounds - Soon It'll Make Us Laugh ▸6.0
16.5 ▸ Master Peace - Veronica ▸5.5
13.0 ▸ MEROL - Applaus ▸4.5
17.0 ▸ Nia Archives - So Tell Me... ▸6.0
20.0 ▸ Not Scientists - Rattlesnake ▸7.0
19.5 ▸ Robin Kester - Infinity Song ▸7.0
20.0 ▸ The Skinner Brothers - Skippin' On The Cream (B-Side) ▸6.0
21.0 ▸ The Slow Readers Club - Modernise ▸7.0
21.0 ▸ Somebody's Child - I Need Ya ▸7.5
16.0 ▸ Spinvis - Lente '22 ▸6.0
15.5 ▸ Temples - Gamma Rays ▸5.0
17.5 ▸ Wallows - WISH ME LUCK ▸5.5
20.0 ▸ White Reaper - Pink Slip ▸7.0

Spinvis heeft een prettige sound, maar van die zanger word ik niet bepaald blij (eerder slaperig..).
Geen uitschieters in deze lichting, dus ook geen vers voer voor mijn succulente BASTA!

31.5 ▸ Circa Waves - Living in the Grey ▸8.0
23.0 ▸ Magon - One Step At A Time ▸7.5
27.0 ▸ Marble Sounds - Soon It'll Make Us Laugh ▸8.0
23.0 ▸ Master Peace - Veronica ▸6.5
17.0 ▸ MEROL - Applaus ▸4.0
23.5 ▸ Nia Archives - So Tell Me... ▸6.5
26.5 ▸ Not Scientists - Rattlesnake ▸6.5
26.5 ▸ Robin Kester - Infinity Song ▸7.0
27.0 ▸ The Skinner Brothers - Skippin' On The Cream (B-Side) ▸7.0
28.5 ▸ The Slow Readers Club - Modernise ▸7.5
28.5 ▸ Somebody's Child - I Need Ya ▸7.5
24.5 ▸ Spinvis - Lente '22 ▸8.5
22.5 ▸ Temples - Gamma Rays ▸7.0
24.0 ▸ Wallows - WISH ME LUCK ▸6.5
26.5 ▸ White Reaper - Pink Slip ▸6.5

Het lukt al een hele week niet om op De Afrekening te stemmen. Niet via de site, welke browser dan ook. En niet via de app. De tool blijft eindeloos hangen. Ze waren er mee bezig, voorlopig geen resultaat. Elders ook over dat probleem gelezen, een paar mensen konden dan weer wel stemmen. Nu is de lijst terug, loopt het technisch fout. Benieuwd welke invloed dat heeft op het resultaat.

esteban schreef:
Het lukt al een hele week niet om op De Afrekening te stemmen.

Bedankt om te stemmen voor De Afrekening. Margaux Amant zet de meest gestemde nummers in volgorde op zaterdag van 10 tot 13 uur.

Mij is het dus daarnet gelukt... Kon wel enkel manueel mijn keuzes ingeven (wat ik sowieso bijna altijd moet doen wegens slechte smaak bij StuBru ).

Heb edoch nog geen bevestigingsmail gehad .

Mja, 't is iets vreemd. Bij de ene lukt het wel, bij de andere niet. Via de PC heb ik het in drie browsers getest. Werkt niet. Op de smartphone in één browser en in de app. Werkt niet. Op sociale media hetzelfde gelezen. Anderen geven dan weer aan dat het probleemloos gaat. Raar. Bij VOX, zelfde tool en ontwikkelaar, gaat het vlot.

Zeg, Finn, je hebt dan voor mij toch op Barcelona van Komisar gestemd hé?

Stemmen voor Afr lijkt te lukken (geen bevestigingsmail idd)

Okee, kleine wijziging na extra beluistering, The Skinner Brothers gaan van een 6.0 naar een 6.5.

Dit is dan de nieuwe juiste tussenstand:

31.5 ▸ Circa Waves - Living in the Grey ▸
23.0 ▸ Magon - One Step At A Time ▸
27.0 ▸ Marble Sounds - Soon It'll Make Us Laugh ▸
23.0 ▸ Master Peace - Veronica ▸
17.0 ▸ MEROL - Applaus ▸
23.5 ▸ Nia Archives - So Tell Me... ▸
26.5 ▸ Not Scientists - Rattlesnake ▸
26.5 ▸ Robin Kester - Infinity Song ▸
27.5 ▸ The Skinner Brothers - Skippin' On The Cream (B-Side) ▸
28.5 ▸ The Slow Readers Club - Modernise ▸
28.5 ▸ Somebody's Child - I Need Ya ▸
24.5 ▸ Spinvis - Lente '22 ▸
22.5 ▸ Temples - Gamma Rays ▸
24.0 ▸ Wallows - WISH ME LUCK ▸
26.5 ▸ White Reaper - Pink Slip ▸

38.5 ▸ Circa Waves - Living in the Grey ▸ 7.0
28.0 ▸ Magon - One Step At A Time ▸ 5.0
33.0 ▸ Marble Sounds - Soon It'll Make Us Laugh ▸ 6.0
30.0 ▸ Master Peace - Veronica ▸ 7.0
24.5 ▸ MEROL - Applaus ▸ 7.5
30.0 ▸ Nia Archives - So Tell Me... ▸ 6.5
32.5 ▸ Not Scientists - Rattlesnake ▸ 6.0
32.5 ▸ Robin Kester - Infinity Song ▸ 6.0
33.0 ▸ The Skinner Brothers - Skippin' On The Cream (B-Side) ▸ 5.5
34.0 ▸ The Slow Readers Club - Modernise ▸ 5.5
35.5 ▸ Somebody's Child - I Need Ya ▸ 7.0
30.0 ▸ Spinvis - Lente '22 ▸ 5.5
29.0 ▸ Temples - Gamma Rays ▸ 6.5
32.0 ▸ Wallows - WISH ME LUCK ▸ 8.0
33.5 ▸ White Reaper - Pink Slip ▸ 7.0

De mannen van Wallows haalden al een paar keer mijn persoonlijke afrekening, in deze thread zien we hen voor 't eerst. Het nummer kwam me ietwat bekend voor. Blijkt dat het een (imo) superieure remake is van een eerder relaxt nummer dat ze twee jaar geleden uitbrachten, die had een leuk geanimeerde videoclip. Begon bij een twijfelende 7 op 't eerste gehoor en neigt nu al richting 8.5, de reden waarom ik altijd meerdere keren probeer te luisteren.

MEROL (met hoofdletters *grin*) krijgt een halfje extra uit sympathie, zonder meer. Naast die aanstekelijke sound kan ik vooral die humor wel waarderen. Top-madam! Wat zij in De Alternatieve Hitlijst komt doen? Geen idee hoe dat in NL zit, maar in BE scoort zij niet echt in de TOP 40 (UltraTop 50) en ze draaien haar nummers ook niet echt vaak op de commerciële zenders. Ze doet het wél goed bij de "andere" lijsten en zenders. Waar ze naar mijn gevoel best thuishoort, 't is in ieder geval eigenzinnig genoeg.

45.5 ▸ Circa Waves - Living in the Grey ▸ 7
35.0 ▸ Magon - One Step At A Time ▸ 7
40.0 ▸ Marble Sounds - Soon It'll Make Us Laugh ▸ 7
37.0 ▸ Master Peace - Veronica ▸ 7
30.5 ▸ MEROL - Applaus ▸ 6
36.0 ▸ Nia Archives - So Tell Me... ▸ 6
40.5 ▸ Not Scientists - Rattlesnake ▸ 8
38.5 ▸ Robin Kester - Infinity Song ▸ 6
40.0 ▸ The Skinner Brothers - Skippin' On The Cream (B-Side) ▸ 7
42.0 ▸ The Slow Readers Club - Modernise ▸ 8
42.5 ▸ Somebody's Child - I Need Ya ▸ 7
36.0 ▸ Spinvis - Lente '22 ▸ 6
36.0 ▸ Temples - Gamma Rays ▸ 7
40.0 ▸ Wallows - WISH ME LUCK ▸ 8
41.5 ▸ White Reaper - Pink Slip ▸ 8

Het begint allemaal niet slecht, maar echt geweldig is het ook allemaal niet. Veronica klonk op zicht wel goed, maar die cover verdient ook strafpunten. Voor de rest weinig spectalairs deze week. Hoewel daar op het einde met Wallows toch het beste nummer van de week voorbijkomt. Spinvis leek wel een beetje op Monday Morning 5.19 van Rialto

De inbreng van de Outlaw41 (KINK) is duidelijk een gemis, vind ik. Daar kwam je nummers tegen die al eens out of the box waren, in geen enkele andere lijst aan bod kwamen en tóch niet perse altijd de zeer typische gitaarplaat waren. Ze hebben bijzonder vaak maandwinnaars opgebracht. Die nummers doken tevens wel eens in weeklijsten of de uiteindelijke gezamenlijke op. Waar de Free40 doorgaans nogal erg gefocust is op één specifiek aspect in de wereld van minder commerciële muziek. Althans naar mijn gevoel. 'k Vind dat een beetje jammer. Niets aan te doen, geen waardige (werkbare) vervanger gevonden.

Terzijde: Net de nieuwkomers van de volgende editie verzameld, er is nog ruimte. Als er voortaan nog een plekje over is, ga ik sowieso de KINK XL meenemen. De gloednieuwe song die ze die week in de aandacht zetten is dat. Dat zijn niet altijd de meest gedurfde of interessante keuzes, maar goed.

We hebben in Nederland de Verrukkelijke 15 op Radio 2 nog. Die is een tintje commerciëler en bedaagder van inhoud. Geen stempubliek dat de uithoeken van het alternatieve circuit opzoekt, wel een lijst met de nodige bekendheid op een grote zender.
De Verrukkelijke 15 van 22 januari 2023 | De Verrukkelijke 15 - verrukkelijke15.nl

Die had ik ook eens bekeken, inderdaad. Niet echt commercieel, niet extreem alternatief. Past dus wel. Misschien dat ik die alsnog gebruik om gaten op te vullen indien dat echt nodig blijkt. Het is momenteel zo dat De Afrekening wat vast lijkt te zitten of de weinige nieuwkomers hier al voorbij kwamen. Maar dat zal waarschijnlijk weer veranderen en dat zitten we weer vol. Time will tell.

Er waren nog enkele andere kandidaten, maar de publicatie van die lijsten is een ramp. Niet werkbaar. Voorlopig houden we het dus bij De Afrekening, Free40, VOX, De Graadmeter en de KINK XL. En wie weet, ooit bij gelegenheid De Verrukkelijke 15. Bijvoorbeeld wanneer De Afrekening weer twee maand (laten we hopen van niet) op vakantie gaat.

Finn schreef:
(quote)

(quote)

Mij is het dus daarnet gelukt... Kon wel enkel manueel mijn keuzes ingeven (wat ik sowieso bijna altijd moet doen wegens slechte smaak bij StuBru ).

Heb edoch nog geen bevestigingsmail gehad .

Ik kan opnieuw stemmen, maar enkel via de Firefox-webbrowser. En daar kan ik geen eigen nummers toevoegen, dan blijft dat opnieuw hangen. Enkel nummers uit hun selectie. In de app of eender welke andere browser op eender welk ander toestel, lukt het nog steeds niet. Vreemd allemaal. 'k Zou zeggen: Het ligt bij mij. Maar ik lees gelijkaardige dingen op sociale media en bij de VOX heb ik het niet, dat is dezelfde tool. Bevestigingsmail krijg ik al lang niet meer, ook niet in spam.

52.0 ▸ Circa Waves - Living in the Grey ▸ 6,5
41.0 ▸ Magon - One Step At A Time ▸ 6,0
45.0 ▸ Marble Sounds - Soon It'll Make Us Laugh ▸ 5,0
44.0 ▸ Master Peace - Veronica ▸ 7,0
35.0 ▸ MEROL - Applaus ▸ 4,5
41.0 ▸ Nia Archives - So Tell Me... ▸ 5,0
47.5 ▸ Not Scientists - Rattlesnake ▸ 7,0
46.0 ▸ Robin Kester - Infinity Song ▸ 7,5
47.0 ▸ The Skinner Brothers - Skippin' On The Cream (B-Side) ▸ 7,0
48.0 ▸ The Slow Readers Club - Modernise ▸ 6,0
50.0 ▸ Somebody's Child - I Need Ya ▸ 7,5
39.0 ▸ Spinvis - Lente '22 ▸ 3,0
43.0 ▸ Temples - Gamma Rays ▸ 7,0
46.5 ▸ Wallows - WISH ME LUCK ▸ 6,5
48.5 ▸ White Reaper - Pink Slip ▸ 7,0

Een enigszins gezapig weekje. Master Peace, Not Scientists en the Skinner Brothers (die hebben goed naar Oasis geluisterd), bevielen nog wel aardig van wat ik nog niet kende.

58.5 ▸ Circa Waves - Living in the Grey ▸ 6.5
46.0 ▸ Magon - One Step At A Time ▸ 5
50.5 ▸ Marble Sounds - Soon It'll Make Us Laugh ▸ 5.5
49.0 ▸ Master Peace - Veronica ▸ 5
38.0 ▸ MEROL - Applaus ▸ 3
48.5 ▸ Nia Archives - So Tell Me... ▸ 7.5
54.5 ▸ Not Scientists - Rattlesnake ▸ 7
51.0 ▸ Robin Kester - Infinity Song ▸ 5
54.0 ▸ The Skinner Brothers - Skippin' On The Cream (B-Side) ▸ 7
53.0 ▸ The Slow Readers Club - Modernise ▸ 5
57.5 ▸ Somebody's Child - I Need Ya ▸ 7.5
42.0 ▸ Spinvis - Lente '22 ▸ 3
50.5 ▸ Temples - Gamma Rays ▸ 7.5
52.5 ▸ Wallows - WISH ME LUCK ▸ 6
54.5 ▸ White Reaper - Pink Slip ▸ 6

66.0 ▸ Circa Waves - Living in the Grey ▸ 7.5
52.0 ▸ Magon - One Step At A Time ▸ 6
58.0 ▸ Marble Sounds - Soon It'll Make Us Laugh ▸ 7.5
55.5 ▸ Master Peace - Veronica ▸ 6.5
45.0 ▸ MEROL - Applaus ▸ 7
55.0 ▸ Nia Archives - So Tell Me... ▸ 6.5
60.0 ▸ Not Scientists - Rattlesnake ▸ 5.5
58.5 ▸ Robin Kester - Infinity Song ▸ 7.5
61.0 ▸ The Skinner Brothers - Skippin' On The Cream (B-Side) ▸ 7
60.0 ▸ The Slow Readers Club - Modernise ▸ 7
66.0 ▸ Somebody's Child - I Need Ya ▸ 8.5
50.0 ▸ Spinvis - Lente '22 ▸ 8
57.0 ▸ Temples - Gamma Rays ▸ 6.5
59.5 ▸ Wallows - WISH ME LUCK ▸ 7
62.5 ▸ White Reaper - Pink Slip ▸ 8

Wederom een kleine aanpassing van mijn kant, nu het nog kan, ik herwaardeer "I need ya' van Somebody's Child van een 5.5 naar een 6.5, ik vind het nummer nog steeds minder als de voorgangers, maar de verwachtingen waren daardoor toch te hooggespannen en ik heb het toch aan mijn eigen luisterlijstjes toegevoegd en daar hoort minimaal een 6.5 bij!

Nieuwe correcte tussenstand:

66.0 ▸ Circa Waves - Living in the Grey ▸
52.0 ▸ Magon - One Step At A Time ▸
58.0 ▸ Marble Sounds - Soon It'll Make Us Laugh ▸
55.5 ▸ Master Peace - Veronica ▸
45.0 ▸ MEROL - Applaus ▸
55.0 ▸ Nia Archives - So Tell Me... ▸
60.0 ▸ Not Scientists - Rattlesnake ▸
58.5 ▸ Robin Kester - Infinity Song ▸
61.0 ▸ The Skinner Brothers - Skippin' On The Cream (B-Side) ▸
60.0 ▸ The Slow Readers Club - Modernise ▸
67.0 ▸ Somebody's Child - I Need Ya ▸
50.0 ▸ Spinvis - Lente '22 ▸
57.0 ▸ Temples - Gamma Rays ▸
59.5 ▸ Wallows - WISH ME LUCK ▸
62.5 ▸ White Reaper - Pink Slip ▸

Nu ook nog Wallows een welverdiende opwaardering geven, zodat ik akkoord kan gaan met de wijzigingen.

Nog even getwijfeld over een upgrade voor The Slow Readers Club, maar dat komt meer omdat ik de gehele waardering voor dat nummer iets te laag vind, maar dat heb ik dus niet gedaan, Wallows zal ik niet gaan opwaarderen, sorry!

Nou we toch bezig zijn: misschien kan iemand Circa Waves er nog een puntje bij geven, zodat ze tóch weer bovenaan komen staan in de weeklijst?
Ik heb geen ruimte meer, ik zat al aan een 9,5....

Je gaat toch geen hogere of lagere punten geven, omdat je het gemiddelde te laag of te hoog vindt?

Finn schreef:
Je gaat toch geen hogere of lagere punten geven, omdat je het gemiddelde te laag of te hoog vindt?

Dat deed ik dus idd niet!

▶ UITSLAG VORIGE RONDE

7.33 ▸ Circa Waves - Living in the Grey ▸
5.77 ▸ Magon - One Step At A Time ▸
6.44 ▸ Marble Sounds - Soon It'll Make Us Laugh ▸
6.10 ▸ Master Peace - Veronica ▸
5.00 ▸ MEROL - Applaus ▸
6.11 ▸ Nia Archives - So Tell Me... ▸
6.66 ▸ Not Scientists - Rattlesnake ▸
6.50 ▸ Robin Kester - Infinity Song ▸
6.77 ▸ The Skinner Brothers - Skippin' On The Cream (B-Side) ▸
6.66 ▸ The Slow Readers Club - Modernise ▸
7.44 ▸ Somebody's Child - I Need Ya ▸
5.55 ▸ Spinvis - Lente '22 ▸
6.33 ▸ Temples - Gamma Rays ▸
6.61 ▸ Wallows - WISH ME LUCK ▸
6.94 ▸ White Reaper - Pink Slip ▸
https://i.imgur.com/zgN1eo7.jpg

Vorige edities hebben uitgewezen dat we zelfs bij De Alternatieve Hitlijst niet ontkomen aan inzendingen voor Eurovision. Zo is Gustaph de vreemde flamingo in de bijt deze week. Verder nemen we voortaan ook de KINK XL mee. De comeback van Fall Out Boy heeft de eer de eerste te zijn.

Blij te zien dat we met 9 deelnemers zijn momenteel, dat geeft extra zin om verder te doen. Anderen hebben aangegeven binnenkort weer aan te haken, dat zou zeer fijn zijn! 't Geeft ook een iets andere dynamiek in de punten.

▶ NIEUWE LICHTING ▸ JAN - WEEK 4/5 ▸ 16 NUMMERS

0.0 ▸ Black Belt Eagle Scout - Nobody ▸
0.0 ▸ Circa Waves - Never Going Under ▸
0.0 ▸ Everything But The Girl - Nothing left To Lose ▸
0.0 ▸ Fall Out Boy - Love From the Other Side ▸
0.0 ▸ Gorillaz - Baby Queen ▸
0.0 ▸ Gustaph - Because Of You ▸
0.0 ▸ HIMALAYAS - Into The Trap ▸
0.0 ▸ Las Robertas - Our Imperium ▸
0.0 ▸ M83 - Oceans Niagara ▸
0.0 ▸ Måneskin, Tom Morello - GOSSIP ▸
0.0 ▸ Marathon - Mosquitoes & Flies ▸
0.0 ▸ Peter Gabriel - Panopticom (Bright Side Mix) ▸
0.0 ▸ Ramkot - One More ▸
0.0 ▸ The Reytons - One More Reason ▸
0.0 ▸ The Rills - Falling Apart ▸
0.0 ▸ Zwangere Guy, Lander Gyselinck - Stier & Schorpioen ▸

▶ LUISTERLIJST ▸ SPOTIFY + YOUTUBE ♫

De Alternatieve Hitlijst ▸ 2023 ◂ YouTube Playlist
De Alternatieve Hitlijst ▸ 2023 ◂ Spotify

▶ DEADLINE ▸ WO 1 FEB ▸ 23u

Dit is het eerste oordeel:

5.0 ▸ Black Belt Eagle Scout - Nobody ▸5.0
7.0 ▸ Circa Waves - Never Going Under ▸7.0
4.0 ▸ Everything But The Girl - Nothing Left To Lose ▸4.0
7.5 ▸ Fall Out Boy - Love From The Other Side ▸7.5
4.5 ▸ Gorillaz - Baby Queen ▸4.5
4.5 ▸ Gustaph - Because Of You ▸4.5
6.5 ▸ HIMALAYAS - Into The Trap ▸6.5
5.5 ▸ Las Robertas - Our Imperium ▸5.5
8.5 ▸ M83 - Oceans Niagara ▸8.5
8.0 ▸ Måneskin, Tom Morello - Gossip ▸8.0
7.0 ▸ Marathon - Mosquitoes & Flies ▸7.0
6.5 ▸ Peter Gabriel - Panopticom (Bright Side Mix) ▸6.5
6.5 ▸ Ramkot - One More ▸6.5
7.5 ▸ The Reytons - One More Reason ▸7.5
6.5 ▸ The Rills - Falling Apart ▸6.5
1.0 ▸ Zwangere Guy, Lander Gyselinck - Stier & Schorpioen ▸1.0

Die laatste, daar moeten we maar geen woorden aan vuil maken, van de nieuwe Everything But The Girl ben ik niet onder de indruk, maar dat was ik van hun oude werk ook al nooit, datzelfde geldt eigenlijk altijd voor de Gorillaz, tja, de Belgische Nationale Eurovisie-winnaar is wel vrolijk, maar daar is ook alles mee gezegd. De eerste vond ik ook niet indrukwekkend, kabbelt voort, Las Robertas had wel fases waarin ik het leuk vond, maar het geheel, toch net een voldoende. Himalayas, Ramkot, The Rills halen net mijn luisterlijstjes, Peter Gabriel ook, maar had daar best wat draaibeurten voor nodig, Circa Waves goed als altijd, Marathon ook goed, maar iets minder als de vorige, zeer fijne nummers van Fall Out Boy en The Reytons, Maneskin met Tom Morello is nog beter en M83 is de topper van de week, misschien wel maand, heerlijk nummer!

Alles dubbel beluisterd, dus dit zal aardig kloppen:

13.5 ▸ Black Belt Eagle Scout - Nobody ▸8.5
14.0 ▸ Circa Waves - Never Going Under ▸7.0
12.5 ▸ Everything But The Girl - Nothing Left To Lose ▸8.5
15.0 ▸ Fall Out Boy - Love From The Other Side ▸7.5
12.0 ▸ Gorillaz - Baby Queen ▸7.5
5.5 ▸ Gustaph - Because Of You ▸1.0
10.5 ▸ HIMALAYAS - Into The Trap ▸4.0
14.0 ▸ Las Robertas - Our Imperium ▸8.5
16.0 ▸ M83 - Oceans Niagara ▸7.5
14.5 ▸ Måneskin, Tom Morello - Gossip ▸6.5
11.0 ▸ Marathon - Mosquitoes & Flies ▸4.0
11.5 ▸ Peter Gabriel - Panopticom (Bright Side Mix) ▸5.0
11.0 ▸ Ramkot - One More ▸4.5
16.0 ▸ The Reytons - One More Reason ▸8.5
13.5 ▸ The Rills - Falling Apart ▸7.0
6.0 ▸ Zwangere Guy, Lander Gyselinck - Stier & Schorpioen ▸5.0

Vier springen er voor mij deze week bovenuit. Black Belt Eagle Scout brengt een fraai stukje rammelpop. Tikkeltje vals, zoals het hoort, maar/ en het blijft boeiend. Everything but the Girl is in veertig jaar tijd logischerwijs inmiddels afgeweken van de geniale jazzpop van destijds, maar dat hebben ze ingeruild voor lekker droge, kale elektronica; prima comeback. Las Roberas klinkt als Britpop, maar dan uit Amerika. Die drummer doet 't erg fijn, die tilt 't naar een hoge beoordeling. En the Reytons zijn natuurlijk the Reytons. Ze zijn in staat om een 10 te scoren, daar blijven ze nu een stukje bij achter.
Onder de streep blijven wat mij betreft de gitaarbands die vooral hard en lomp kunnen spelen, de gedateerde muziek van Peter Gabriel (klinkt nog steeds zoals in 1978, en das toen al niet mijn muziek), Zwangere Guy, die best iets intelligents neerzet, maar ik kan er niets mee, en de Belgische ESF-inzending, die het op het festival misschien best goed gaat doen, maar ja, de platte jaren '80-discoliefhebbers zitten dan daar in de zaal en niet vandaag hier achter de laptop.

chartsmaster schreef:
... maar ja, de platte jaren '80-discoliefhebbers zitten dan daar in de zaal en niet vandaag hier achter de laptop.

Nu, het enige wat mij bij Gustaph ietwat aan de 80s doet denken is zijn Boy George achtige uitstraling. Die sound is toch echt wel eerder 90s-muziek van rond de eeuwwisseling hoor. Enfin, vind ik toch. Ook 'n beetje in de lijn van wat hij in die periode als Steffen bracht.

Ps: Rammelpop, dat is nog eens een term.

esteban schreef:
(quote)

Nu, het enige wat mij bij Gustaph ietwat aan de 80s doet denken is zijn Boy George achtige uitstraling. Die sound is toch echt wel eerder 90s-muziek van rond de eeuwwisseling hoor

Ik ben niet zo goed in jaartallen. Maar platte disco is het zeker. Doet mij vooral aan deze Nederlandse inzending herinneren en hier in het noorden weten we allemaal nog wel hoe het daarmee afgelopen is.

Wat. Is. Dat.

Een belediging voor disco als je 't zo zou noemen, maar dat hoeft gelukkig niet. Evenmin als het (totaal andere) lied van Gustaph, dat terzijde. Ik denk dat ik die NL inzending uit mijn geheugen verbannen heb.

21.0 ▸ Black Belt Eagle Scout - Nobody ▸7.5
21.5 ▸ Circa Waves - Never Going Under ▸7.5
17.0 ▸ Everything But The Girl - Nothing Left To Lose ▸4.5
21.0 ▸ Fall Out Boy - Love From The Other Side ▸6.0
17.0 ▸ Gorillaz - Baby Queen ▸5.0
6.5 ▸ Gustaph - Because Of You ▸1.0
15.5 ▸ HIMALAYAS - Into The Trap ▸5.0
21.0 ▸ Las Robertas - Our Imperium ▸7.0
23.5 ▸ M83 - Oceans Niagara ▸7.5
18.5 ▸ Måneskin, Tom Morello - Gossip ▸4.0
19.0 ▸ Marathon - Mosquitoes & Flies ▸8.0
17.0 ▸ Peter Gabriel - Panopticom (Bright Side Mix) ▸5.5
17.5 ▸ Ramkot - One More ▸6.5
23.0 ▸ The Reytons - One More Reason ▸7.0
21.5 ▸ The Rills - Falling Apart ▸8.0
8.0 ▸ Zwangere Guy, Lander Gyselinck - Stier & Schorpioen ▸2.0

Onze Belgische songfestivalverliezer is uiteraard godsgruwelijk, maar dat is ook de bedoeling want die jaarlijkse comedie winnen zou teveel geld kosten, he.
Hoort hier ook niet thuis. Nergens eigenlijk.
Tegenvaller van de week is voor mij Ramkot, hun vorige singles waren steeds goed genoeg (of meer zelfs) om mijn weeklijst te vervoegen, deze 'One More' mag het vergeten.
Marathon daarentegen heeft wel iets. Die Sisters Of Mercy achtige intro is leuk, de ongepolijste sound kan ik wel smaken.
The Rills neem ik als extra tip mee voor mijn BASTA!
Zwangere Guy mag voor mijn part snel gaan bevallen, hopelijk wordt het geen rapper zoals zijn... euh vader.

27.0 ▸ Black Belt Eagle Scout - Nobody ▸ 6.0
27.5 ▸ Circa Waves - Never Going Under ▸ 6.0
23.5.0 ▸ Everything But The Girl - Nothing Left To Lose ▸ 6.5
28.0 ▸ Fall Out Boy - Love From The Other Side ▸ 7.0
24.0 ▸ Gorillaz - Baby Queen ▸ 7.0
12.5 ▸ Gustaph - Because Of You ▸ 6.0
22.0 ▸ HIMALAYAS - Into The Trap ▸ 6.5
26.0 ▸ Las Robertas - Our Imperium ▸ 5.0
31.5 ▸ M83 - Oceans Niagara ▸ 8.0
26.0 ▸ Måneskin, Tom Morello - GOSSIP ▸ 7.5
23.0 ▸ Marathon - Mosquitoes & Flies ▸ 4.0
23.0 ▸ Peter Gabriel - Panopticom (Bright Side Mix) ▸ 6.0
24.5 ▸ Ramkot - One More ▸ 7.0
30.0 ▸ The Reytons - One More Reason ▸ 7.0
27.5 ▸ The Rills - Falling Apart ▸ 6.0
13.5 ▸ Zwangere Guy, Lander Gyselinck - Stier & Schorpioen ▸ 5.5

Zin om het een keertje als volgt te doen ...

Black Belt Eagle Scout - Nobody
▸ Het gitaarwerk tussendoor is top, de rest sleept teveel aan.
Circa Waves - Never Going Under
Do You Wanna Talk en Carry You Home waren zeer tof, deze klinkt by the numbers.
Everything But The Girl - Nothing Left To Lose
▸Misschien niet de meest spannende song, maar die groove doet 't wel.
Fall Out Boy - Love From The Other Side
▸ Overal aangekondigd als "Comeback!" Hoezo? 2020 bracht nog nieuwe muziek. Wel als vanouds.
Gorillaz - Baby Queen
▸ De meest aangename uit al die recente worpen? I kinda like it.
Gustaph - Because Of You
▸ Extra 2023-JOKER voor mij indien hij de Eurovision-finale haalt. Deal? Niet onmogelijk..
HIMALAYAS - Into The Trap
▸ Scoort hier voorlopig veel slechter dan ik had verwacht.
Las Robertas - Our Imperium
▸ Slecht? Neuh. Ietwat saai? Yup. Lijkt eeuwig te duren.
M83 - Oceans Niagara
▸ Beyond adventuuuure! Wat fijn om deze sound terug te horen.
Måneskin, Tom Morello - Gossip
▸ Aanstekelijk hitje hoor. Check ook KOOL KIDS eens, geslaagde knipoog naar punk.
Marathon - Mosquitoes & Flies
▸ Soms last van pure lelijkheid, jammer. Ergens zat hier een goed nummer in.
Peter Gabriel - Panopticom (Bright Side Mix)
▸ Halfje extra omwille van het onweerstaanbare 80s-gehalte nu en dan.
Ramkot - One More
▸ De beste Ramkot die ik tot op heden hoorde? Niet bepaald fan van de band.
The Reytons - One More Reason
▸ 't Is zeker geen Avalanche of Fake IDs, maar wél goed. Might be a grower.
The Rills - Falling Apart
▸ Niet slecht. Alleen gaat het gitaar-deuntje me nogal vervelen op den duur.
Zwangere Guy, Lander Gyselinck - Stier & Schorpioen
▸ Het valt allemaal nog wel mee. In mijn hoofd klinkt dat heel positief in dit geval.

Gast
geplaatst: vandaag om 02:35 uur

geplaatst: vandaag om 02:35 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.