menu

Muziek / Muziekgames / MuMeLadder 2013 [De Top 2000 van MusicMeter]

zoeken in:
avatar van El Ninjo
Hoi allemaal,

De MuMeLadder 2013 is geopend. Voor wat dit topic inhoudt verwijs ik naar het net aangemaakte overzichtstopic, wat hier te vinden is.

Allereerst moeten we natuurlijk weer nieuwe input hebben naast de 2000 nummers die al meestrijden uit de vorige editie.

Daarvoor doen we weer een beroep op jullie. Er zijn 808 nieuwe nummers nodig en iedere user mag 10 nummers nomineren. De organisatie, t..w. ondergetekende en Onweerwolf behouden zijch het recht voor een lijstje in te leveren. Daarnaast zijn ook de users Dazzler, Kees-Jan en Snoeperd beloont voor de hand en spandiensten die ze hebben verricht (hoesjes, linkjes, review topic etc) en zijn zij ook van een nominatie plekje verzekerd.

Dat betekent dat er ruimte overblijft voor 75 lijstjes van 10 nummers door jullie. Dit alles obv het principe wie het eerst komt....

In het MuMeLadder 2013 [Overzichtstopic] zullen we een alfabetisch overzicht geven van de nummers die nu al in de top 2000 voorkomen, check aub eerst even of je bijdrage daar al niet voorkomt en houdt ook de al geplaatste bijdragen in dit topic in de gaten.


Nominatieregels

Nominatieregels 2013:

Door de jaren heen hebben we geconcludeerd dat de ladder het leukste is als iedereen zo veel mogelijk vrij is in zijn nominaties. Toch zijn er enkele regels verbonden aan het nomineren die we hier voor het gemak ook alvast even opnoemen.

- We zouden graag zien dat iedereen in zijn lijstje van 10 nominaties minimaal 3 nominaties opneemt van acts die niet of slechts 1 maal in de lijst van vorig jaar staan. De reden hiervoor is om variatie te stimuleren.

- Er geldt een maximum aantal nominaties per artiest van 16 nummers. Het is geen enkel probleem om nummers te nomineren van artiesten die al 16 nummers in de race hebben, bedenk wel dat deze nominaties dan een voorronde moeten spelen. Als je nominatie deze voorronde verliest mag je hem vervangen, deze vervanger moet echter dit jaar ook een unieke nominatie zijn, dus van een act die niet of slechts 1x voorkomt in de lijst van vorig jaar.

- We accepteren geen klassieke muziek in de MuMeLadder. De reden hiervoor ligt in het feit dat het dan te lastig is om vast te stellen om welke 'versie' van een track het gaat. Bij klassieke muziek ligt immers een focus op de uitvoering door een orkest, zoals dat bij popmuziek niet het geval is.

- Er kan geen tweede versie worden genomineerd van een plaat die al in de lijst staat of eerder is genomineerd. Dus geen live-versie van A Forest of een remix Paranoid Android, etc. Ook dit is om de variatie te behouden. NB: er kunnen wel covers worden genomineerd, zolang de uitvoerende artiest maar een volledig andere is.

- Een song moet officieel zijn uitgebracht, dus geen bootlegs, e.d.


Nomineren

Enkele aandachtspunten bij het inleveren van je nominatielijstje:

Om ook dit jaar weer de gehele lijst van linkjes naar youtube bestanden te voorzien wordt het op prijs gesteld als iedereen de linkjes voor zijn eigen nominaties zoekt. Het is niet verplicht maar je kunt dan wel zorgen dat voor jouw platen de best mogelijke linkjes in de ladders terechtkomen. Daarnaast scheelt het de organisatie natuurlijk werk als iedereen meehelpt.

Het invoeren van de nominaties gaat een stuk makkelijker als je je lijstje niet nummert. Het zou fijn zijn als de meerderheid van de lijstjes als volgt wordt aangeleverd in het topic:

Artiest - Titel
Artiest - Titel
Artiest - Titel
etc.

NB: Let hierbij, als het even kan, op de spaties voor en na het streepje. Als het streepje vast zit aan de artiest of de titel is het knap lastig om de boel automatisch te verwerken.

Youtube linkjes kun je kwijt 'onder' Artiest - Titel. Dat gaat als volgt:

[ url=youtubelink ]Artiest - Titel[ /url ]

Maar dan zonder de spaties tussen de haakjes bij de url tag. Lukt het je niet om het zo voor elkaar te krijgen, geen probleem. Zolang de meerderheid het op deze manier doet is het niet erg als het een enkeling niet lukt.

Dus nogmaals: een en ander is niet verplicht maar het maakt de verwerking een stukje prettiger.

Verder liever ook geen jaartallen of andere informatie toevoegen aan het lijstje aangezien dit allemaal niet automatisch te verwerken is.


Stemmen

Een kleine uitleg bij het stemmen voor de MuMeLadder om nieuwe deelnemers te behoeden voor het maken van fouten. Het is gebleken dat stemmen op de volgende manier het soepelste verloopt:

1. Zorg dat je in je hoofd op ergens op papier al weet hoe je stemmen er uit gaan zien.
2. Plaats een berichtje in het topic waarin je zegt dat je gaat stemmen. Bijvoorbeeld "Bezig".
3. Ververs de pagina en kijk of iedereen voor je klaar is met stemmen of dat je moet wachten.
4. Ben je aan de beurt, quote dan het lijstje van je voorganger en plak deze quote in je berichtje waarin je zegt bezig te zijn. NB: dus niet een nieuwe post aan maken maar je eerdere berichtje wijzigen.
5. Zet je stemmen neer achter de titels.
6. Tel de totalen op voor de titels.
7. Het wordt op prijs gesteld wanneer je controleert of de totalen correct zijn.
8. Het wordt ook op prijs gesteld als je de nummers in volgorde zet van het aantal tot dan toe behaalde stemmen.
9. Verzend je bericht.

Mocht er een fout blijken te zijn ontstaan bij een voorganger dat wordt het op prijs gesteld als je deze fout corrigeert, indien mogelijk, als het gaat om een simpele optelfout, danwel dat je de persoon die de fout heeft gemaakt een pm stuurt om hem of haar daar op te wijzen, als het gaat om een fout bij het uitdelen van de punten (bijvoorbeeld wanneer iemand 2x +2 en geen +3 heeft uitgedeeld.)

In het laatste geval zet je achter de naam de specifieke ladder welke fout er is gemaakt en dat je deze persoon een pm hebt gestuurd.

Het is dus ook de bedoeling dat iedereen die opmerking blijft meenemen totdat de persoon die de fout heeft gemaakt hem corrigeert. Dit voorkomt dat er meerdere mensen op zoek gaan naar dezelfde fout want dat is zonde van de moeite.


Reviews

Tenslotte, ook dit jaar komt er weer een ontknopingstopic met reviews. Het is daarom mogelijk om ten alle tijde een review in te sturen van een plaat. Bijvoorbeeld van je eigen nieuwe nominaties, maar ook van platen die al in de lijst staan kan dat. Het insturen van reviews kan je vanaf dit moment doen door een pm te sturen naar Onweerwolf. Wanneer de review verwerkt is in het bestand krijg je daarvan een bevestiging.



Rest mij verder niets anders dan jullie weer heel veel plezier te wensen het komende jaar met het ladderen en laat de eerste nominatielijstjes maar komen.

Collega Onweerwolf en ondergetekende zullen proberen alles het komende jaar weer in goede banen te leiden.



avatar van chevy93
Je hoeft toch niet te wachten op elkaar? Anyway, bij deze claim ik het allereerste ingediende lijstje van 2013. Die twee boven mij zijn momenteel nog bezig.

Amazing Stroopwafels - Oude Maasweg
David Sylvian - Orpheus
Dire Straits - On Every Street
Emancipator - Anthem
George Michael - Cowboys and Angels
John Denver - Annie's Song
Ludovico Einaudi - Cache-cache
Michael Jackson - Earth Song
Sigur Rós - Olsen Olsen
Sparklehorse - Spirit Ditch


En ik weet niet of Sigur Rós een voorronde moet spelen, maar als eventueel vervanger: Joe Jackson - Real Men.

Verder viel net af: Biosphere - Pao Alpina. Als iemand die nog zou willen nomineren?

avatar van Salvadore
We Are Augustines - Chapel Song
Propaganda - Dr. Mabuse
Stevie Wonder - Don't You Worry 'bout a Thing
Zero 7 - Destiny
Icehouse - Hey Little Girl
Tears for Fears - Woman in Chains
Fanfarlo - Finish Line
Bebel Gilberto - River Song
Frightened Rabbit - Swim Until You Can't See Land
The Dutch - This Is Welfare

Zeven artiesten/bands die niet in de lijst van 2012 staan en nog drie bekendere acts, persoonlijke favorieten uit een wat verder verleden.

Moet ik de spotify - links er (voor zover van toepassing) ook even bijzetten?

... en het moet zeker op alfabet?

avatar van thelion
chevy93 schreef:
Je hoeft toch niet te wachten op elkaar? Anyway, bij deze claim ik het allereerste ingediende lijstje van 2013. Die twee boven mij zijn momenteel nog bezig.



Het kan altijd voorkomen dat je eenzelfde nummer nomineerd als degene(n) die bezig zijn......

Had ik vorige jaar met Bobby Womack - Across 110th Street

Edit en zie nu net dat het dit jaar weer het geval was geweest als ik ook bezig was gegaan en wederom met yeahyeahyeah nu met hjet nummer Safe From Harm die stond ook op mijn nominatie lijstje.........

avatar van Onweerwolf
Rhythm & Poetry schreef:
Linkjes volgen en ik laat ook nog even weten welke artiesten nieuw in de lijst zijn. Nu eerst eten.


Maak even een nieuwe post in het topic om me te laten weten dat je de linkjes hebt toegevoegd.

avatar van Sunderland
Edited: linkjes toegevoegd!

The Black Keys - Little Black Submarines
Isobel Campbell & Mark Lanegan - Deus Ibi Est
Crystal Castles - Celestica
The Dears - Blood
Death Cab for Cutie - Soul Meets Body
Grizzly Bear - Sleeping Ute
PJ Harvey - This Mess We're In
Kings of Convenience - Boat Behind
Dan Mangan - About As Helpful As You Can Be Without Being Any Help At All
Laura Marling - Devil's Spoke

6 unieke artiesten + 2 die er maar 1x in staan. Tot op heden althans. Alleen PJ staat er vaker in denk ik. (4x al zag ik in het overzicht).

Edit: Death Cab staat er ook al 2x in. Linkjes volgen vanavond nog.
Edit2: Btw al heel veel mooie dingen voorbij zien komen! Merendeel ook recent werk (>2000)



avatar van Onweerwolf
Salvadore schreef:
Lijstje


Zou je zo vriendelijke willen zijn om de nummering weg te laten? (zie uitleg openingspost).

edit: al gedaan zie ik.

avatar van Onweerwolf
Salvadore schreef:
Moet ik de spotify - links er (voor zover van toepassing) ook even bijzetten?


Nee, liever nu niet, dat is te verwarrend.

... en het moet zeker op alfabet?


Nee hoor.

avatar van cosmic kid
cosmic kid (moderator)
Alt-J - Tessellate
Anathema - Untouchable, part 1
Bon Iver - Perth
Bruce Springsteen - No surrender
Frank Ocean - Pyramids
Gary Moore - Still got the blues
Grizzly Bear - Yet again
Red Hot Chili Peppers - Sir psycho sexy
Supertramp - Give a little bit
U2 - An cat dubh

Linkjes volgen later en met Alt- J, Frank Ocean, Gary Moore en Grizzly Bear heb ik 4 unieke nominaties.


avatar van aERodynamIC
Asaf Avidan - Different Pulses
Asaf Avidan & the Mojos - Reckoning Song (let op: de originale versie van het album dus ook niet de akoestische videoclip)
The Irrepressibles - Two Men in Love
Lost in the Trees - Villain (I'll Stick Around)
Marc Almond - Only the Moment
Marc and the Mambas - Catch a Fallen Star
Mikis Theodorakis & Maria Farantouri - Asma Asmaton
Perfume Genius - Hood
Susanne Sundfør - The Silicone Veil
Woodkid - Iron

Asaf Avidan: die man hoort nu gewoon de ladder binnen te komen. Reckoning Song is bekend van de Wankelmut remix maar die hoeft van mij niet in de lijst dus staat er gewoon de albumversie. Different Pulses is afkomstig van mijn album van het jaar 2012

The Irrepressibles leveren met Two Men in Love eenzelfde pracht en praal af als in In This Shirt en die doet het niet onverdienstelijk in de ladder dus ik hoop op een zelfde succes.

Lost in the Trees is een bijzonder gezelschap dat wat meer aandacht verdient dus wie weet helpt deze nominatie daarbij.

Marc Almond / Marc and the Mambas: het album Torment and Toreros heeft er nieuwe fans bij en terecht. Een onbekend juweel dat van mij klassieker genoemd mag worden. Catch a Fallen Star haalde het niet in 2009 en die stuur ik nu op herkansing.
Only the Moment, het andere nummer, is gewoon een persoonlijke favoriet. Gaat Nijinsky Heart concurrentie krijgen?

Mikis Theodorakis & Maria Farantouri vertegenwoordigt mijn echte 'maak hier kennis mee'. Emotioneel nummer over de concentratiekampen in WOII. Voer voor liefhebbers die zich begeven in de categorie wereldmuziek maar eigenlijk bedoeld voor iedereen hier. Indringend mooi.

Indringend mooi is ook Perfume Genius met het korte maar heftige Hood. Die clip? Hij durft tenminste.

Susanne Sundfør heeft met The Silicone Veil gewoon een mooi nummer geschreven.

Woodkid zou wel eens een sensatie in 2013 kunnen gaan worden met zijn nieuw te verschijnen album. Althans, als alles zo goed klinkt als de twee singles waarvan Iron de eerste was. Dus wie weet alvast een succes in de ladder.


avatar van Onweerwolf
aERodynamIC schreef:
Asaf Avidan - Different Pulses



avatar van Bertus
Calexico – Minas de Cobre (For Better Metal)
Dr. John – Gris-Gris Gumbo Ya Ya
Frank Sinatra – Fly Me To The Moon
Hank Williams – I'm So Lonesome I Could Cry
Mark Lanegan – Pendulum
Parliament – Mothership Connection (Star Child)
Raphael Saadiq – Big Easy
Ryan Adams & Emmylou Harris – Oh My Sweet Carolina
The Bees – Chicken Payback
Tom Russell - East of Woodstock, West of Viet Nam

Linkjes en een korte toelichting volgen!

avatar van Onweerwolf
Zo ik ben helemaal bij, mensen die later linkjes toevoegen of dingen wijzigen moeten dit even in een nieuwe post aangeven anders zie ik het niet.


avatar van aERodynamIC
@onweerwolf: linkjes geplaatst

avatar van Onweerwolf
aERodynamIC schreef:
@onweerwolf: linkjes geplaatst


Check!

avatar van Casartelli
Casartelli (moderator)
N.a.v. het regeloverzicht:
Onweerwolf schreef:
Ronde 2A:
De rangschikking is gebaseerd op de volgende formule: (2x Perc. Ronde 2A + 1x Perc. Ronde 1 gedeeld door 3)

Moet dat niet 1x Perc. Ronde 2 zijn?


avatar van Onweerwolf
Casartelli schreef:
N.a.v. het regeloverzicht:
(quote)

Moet dat niet 1x Perc. Ronde 2 zijn?


Klopt! Dank je, ik pas het aan.

avatar van Onweerwolf
Rhythm & Poetry schreef:
Voor Onweerwolf:


Check!

avatar van dumb_helicopter
@Onweerwolf: linkjes zijn bijgevoegd.


avatar van Onweerwolf
dumb_helicopter schreef:
@Onweerwolf: linkjes zijn bijgevoegd.


Check!


Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 16:24 uur

geplaatst: vandaag om 16:24 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.