menu

Muziek / Muziekgames / Scandinavisch Lied van de Dag

zoeken in:
avatar van Gretz
In navolging van de eerdere succesvolle topics in deze reeks besloten om ook een Scandinavische te openen. Genoeg kwaliteitsmuziek voorhanden lijkt me om een tijdje vooruit te kunnen.
Dit betreft de Scandinavische landen in de meest ruime betekenis:
Zweden
Noorwegen
Finland
Denemarken
IJsland

Er zijn minimaal 8 stemmen voor een notering in de Top 30. De score wordt op dezelfde manier berekend als in de zustertopics.

Ik trap af met een van de beste nummers van mijn favoriete Zweedse groep First Aid Kit.

To a Poet


avatar van aERodynamIC
En nu de vraag welke landen je eronder schaart

Geografisch? Dan Noorwegen en Zweden (en delen Noord-Finland).
Politiek? Dan Denemarken, Noorwegen en Zweden.

Wel handig om aan te geven hoe ruim je deze term neemt om misverstanden te voorkomen.

avatar van Gretz
Doe maar gewoon zowel geografisch als politiek. IJsland en Finland mogen er wat mij betreft ook volledig bij, dan raken de goede nummers minder snel op.

Deze definitie dus:
Historisch en cultureel gezien bestaat Scandinavië uit de lidstaten van de Noordse Raad: Denemarken, Finland, IJsland, Noorwegen en Zweden. In het Deens, Noors en Zweeds wordt dit aangeduid als "Norden" en in het Fins als "Pohjoismaat".

avatar van aERodynamIC
Zet de gewenste landen gewoon in je openingspost dan kan daar altijd naar verwezen worden.

First Aid Kit... dan weer leuk en dan heb ik er niet veel mee.

8

avatar van nelis
7,75

avatar van Gretz
9,5

avatar van JoaMuse
Ik heb het album toevallig gisteren nog opgezet. Daarop is To a Poet niet een van de opvallendste nummers, maar wel heel mooi.

8

avatar van Manfield
Leuk!

8,3


avatar van johan de witt
Doet me denken aan de Indigo Girls, die ik dan wel wat beter vind.

6,5

avatar van Poek
7.1

avatar van Poek
Precies genoeg stemmen om in de ranglijst te komen met 7.83 gemiddeld.

1. First Aid Kit - To a Poet: 7.83 gemiddeld, 8 stemmen (Gretz)

Dan gaan we verder met Zweedse swinghop (een mix van hiphop en swing inderdaad).



avatar van aERodynamIC
Kende het niet. Wel grappig.

7

avatar van Poek
Staat in mijn hiphoptop20.

8


avatar van aERodynamIC
Slechts drie stemmers voor Movits! met 7,333 is te weinig voor de lijst.

1. First Aid Kit - To a Poet: 7.83 gemiddeld, 8 stemmen (Gretz)

Ik doe het gewoon, hebben we ze maar gehad

Sigur Rós - Viðrar Vel Til Loftárása



avatar van aERodynamIC
En dan gooi ik die score er ook tegenaan:

10




avatar van Gretz
9,5

avatar van johan de witt
Niet mijn favoriet van AB

7,5

avatar van JoaMuse
5,5

Het is vaak een beetje alles of niets met Sigur Ros bij mij. Of het raakt mij en dan vind ik het heel mooi, of het doet mij niets. Deze valt in de 2e categorie.





avatar van Manfield
11 stemmen voor Sigur Rós - Viðrar Vel Til Loftárása , met een gemiddelde van: 8,23

1. Sigur Rós - Viðrar Vel Til Loftárása: 8,23 gemiddeld, 11 stemmen (aERodynamIC)
2. First Aid Kit - To a Poet: 7.83 gemiddeld, 8 stemmen (Gretz)


Gazpacho - Massive Illusion



avatar van Manfield
En een 10 van mij

Gast
geplaatst: vandaag om 23:40 uur

geplaatst: vandaag om 23:40 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.