menu

Muziek / Nieuws / R.I.P. #2

zoeken in:
Poeh, was net n.a.v. de Commerciële KO '03 Tomcraft - Loneliness aan het luisteren op YT, toen ik las dat Andrea Martin - wiens Share the Love gesampled wordt in Loneliness en verder vooral bekend als songwriter van diverse hits voor o.a. En Vogue, Angie Stone en Toni Braxton - op 27 september is overleden: https://www.nytimes.com/2021/10/15/arts/music/andrea-martin-rb-songwriter-dies-at-49.html

Om vervolgens hier te lezen dat Lady Aïda is overleden. Een absolute pionier van de Nederlandse techno, gelukkig ooit nog wel eens live kunnen zien.

R.I.P.

Het was even schrikken om te lezen, maar Ronnie Tutt, de hardwerkende drummer van onder andere Elvis Presley, Roy Orbison en Neil Diamond, is zojuist overleden.

R.I.P. Ronnie

Andrea Meyer Haugen overleden. Bekend als Nebelhexe en Hagalaz' Runedance en natuurlijk van de achtergrondvocalen voor Crafle Of Filth en Satyricon.

Ze was één van de slachtoffers van de misselijke pijl en boogaanvallen in het Noorse Kongsberg.

Andrea Haugen, bekend van Hagalaz' Runedance en het debuutalbum van Cradle of Filth, maar voor mij persoonlijk met name vanwege het volstrekt unieke Aghast, waarin ze samen met Tania "Nacht" Stene als "Nebel" een soort door heksen gespeelde horror dark ambient bracht. Voor mij, destijds, een gateway record naar andere obscure muziek en tevens een mijlpaal-release voor het befaamde Cold Meat industry label. Andrea was een van de slachtoffers van de Kongsberg pijl en boog terror attack op 13 oktober. Ze was 52 jaar.

R.I.P. Sien uit Sesamstraat, mijn fave persoon daarin

dix
Fotograaf Paul Blanca is overleden, he lived life to the max. Ik ken zijn naam vooral omdat deze rondzong bij Vinyl, het roemruchte blad dat in de jaren '80 een springplank vormde voor vele schrijvers en fotografen (en ons bovendien het enige optreden van The Smiths in Nederland bezorgde).

Paul Blanca ging verder waar bewonderaar Richard Mapplethorpe ophield, sowieso in letterlijke zin. Zijn naam werd uiteindelijk in verband gebracht met zaken die zijn talent geen recht deden en dat schaadde zijn carriere. Da's jammer maar we hebben in ieder geval de foto's nog.

R.I.P. Sien van Sesamstraat.

In 2019 oma Paula, in 2020 meneer Aart en nu Sien. Daar gaat m'n kindertijd

GrafGantz schreef:
In 2019 oma Paula, in 2020 meneer Aart en nu Sien. Daar gaat m'n kindertijd

Hopelijk is het een troost dat Pino, Tommie en Bert & Ernie nooit zullen gaan!

Poehee!

Gast
geplaatst: vandaag om 10:58 uur

geplaatst: vandaag om 10:58 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.