menu

Muziek / Nieuws / R.I.P. #2

zoeken in:

Schrik hiervan, echt een pionier in Nederland en het leek mij ook een heel prettig persoon. Haar Rebelbass-column in OOR en later op 3voor12 was ook vaak de moeite waard.

Er zijn niet zoveel sets van haar te vinden op youtube, maar deze uit 1997 is wel tof.
Lady Aida @ DJ Element, 3FM, 1997 - YouTube

Waarschijnlijk al vaker verteld, maar ik heb haar eens in Doornroosje gezien in de jaren negentig, en toen gooide ze It Doesn't Matter van The Chemical Brothers erin, nog nooit zo'n dampende dansvloer gezien als toen.

Het enige mixalbum wat ze uit heeft gebracht staat ook op musicmeter, ook zeer de moeite waard.

Lady Aïda - Presents Doppler F ACT - The Eclectic Mix Session (1997) - MusicMeter.nl

Lees dit nu pas en ben echt wat geschokt.

Barry Ryan R.I.P

Barry Ryan, geboren te Leeds, bekend van deze grote hit:

R.I.P.

R.I.P. Barry Ryan, Eloise is wel een echte klassieker, extreem uitbundig gearrangeerd en geweldig gezongen.

Inderdaad een ware klassieker, Eloise. Muziekhistorie van de bovenste plank.
Pet af voor Barry Ryan, R.I.P.

Nog altijd een 60's favoriet en verveeld nooit.
Eloise forever!

Rust zacht Barry Ryan.

En of het een klassieker is! 1 van de grootste 60's classics zelfs. Prachtig nummer!

Kom er nu ook pas achter, gisteren al overleden begreep ik.

R.I.P. Barry Ryan

Every night I'm there,
I'm always there, she knows I'm there

Rust zacht Barry.

Oh shit, één van de grootheden van de spiritual jazz.

Lees het nu pas. Inderdaad, Eloise is een onverslijtbaar liedje, en iedere maal dat het op de radio wordt gedraaid (gelukkig is het af en toe nog te horen) draai ik de volumeknop naar rechts. Maar ook met Paul Ryan leverde hij menige mooie single af.

R.I.P. Barry Ryan

Jeetje, 44 nog maar. Geweldig zanger en prachtig album inderdaad.

Forever lost in a melody...

nog een verlate reactie op Lady Aida.
Dat was echt een naam die je altijd in de dance bladen in de jaren 90 tegenkwam, een van de weinige vrouwen die in de vroege jaren 90 de techno scene in Nederland al aan haar voeten had, nooit toegegeven aan knievallen voor commercie, had ook een eigenzinnige keuze voor de platen die in haar sets verschenen. Veel te jong wederom

Helaas de strijd verloren. Ik heb Delays gelukkig nog wel een paar keer live gezien. Ondanks dat ik wel wist dat hij ziek was, hakt dit bericht er wel in. Jammer, hij had een prachtige stem.

R.I.P. Greg Gilbert

Vroeger nog veel naar de eerste twee platen van Delays geluisterd, en één van de krachten was toch die prachtige, karakteristieke stem van Gilbert, in combinatie met zijn zanglijnen.

Vietnamese zangeres Phi Nhung gestorven aan corona. Mijn Vietnamese vrouw luisterde er in haar jeugd graag en veelvuldig naar.
R.I.P. Phi Nhung.

Creation en indie-legend The Jazz Butcher RIP.

Pffff
R.I.P.

R.I.P. Pat Fish (Jazz Butcher)

Zie het nu pas! Erg hè?! Rust zacht, Barry Ryan!
Eloise is nog altijd een topper in huize Alicia!

R.I.P. Everett Morton, drummer van mijn favoriete band uit die periode.

Paddy Moloney van The chieftains is gestorven op de leeftijd van 83 jaar.
R.I.P. Paddy.

Gast
geplaatst: vandaag om 18:44 uur

geplaatst: vandaag om 18:44 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.