menu

Muziek / Nieuws / R.I.P.

zoeken in:
avatar van nlkink
Kitty Courbois zong wel eens een liedje in het VPRO-programma Oma Hondje, Kramer, maar om dat te weten moeten je kinderen tussen de 18 en 23 zijn en zondagochtend het kinderprogramma met Roos & De Mannen hebben gevolgd.
Maar je hebt helemaal gelijk, ook zonder een muzikale link mag zo'n dame hier op MM best geëerd worden. Het doek is definitief gevallen. R.I.P.
En dat geldt uiteraard ook voor Joni Sledge en Joey Alves.

avatar van Kramer
nlkink schreef:
Kitty Courbois zong wel eens een liedje in het VPRO-programma Oma Hondje, Kramer, maar om dat te weten moeten je kinderen tussen de 18 en 23 zijn en zondagochtend het kinderprogramma met Roos & De Mannen hebben gevolgd.


Oioioi... Ik durf het bijna niet te zeggen maar deze snotneus is zelf van die generatie.


avatar van Alicia
Oei!

R.I.P. John Lever... The Chameleons. Ik heb de band wat later ontdekt dan tijdgenoten The Sound en The Comsat Angels, maar ik zie deze bands bijna als een drie-eenheid!
Waar is mijn Script of the Bridge?

avatar van starsailor
Na een kort ziekbied in zijn slaap overleden.
RIP John Lever

avatar van vigil
RIP John Lever

avatar van johan de witt
Triest, vaak live gezien de laatste jaren...

RIP John Lever

avatar van luigifort
Treurig ja, da's nog eens een goeie band. Eerste 3 wereldplaten!

R.I.P.

avatar van Outlaw104
RIP John Lever...

avatar van Ebby
R.I.P. Tommy LiPumma

avatar van E-Clect-Eddy
R.I.P. Tommy LiPumma. als ik het zo overzie een grote producer achter de Jazz schermen wiki en discogs




een van zijn laatste klussen was Paul McCartney's - Kisses on the Bottom (2012)

avatar van nlkink
James Cotton, bluesharpspeler van o.a. Muddy Waters. R.I.P.

avatar van gaucho
Tommy LiPuma (met één m trouwens), ja dat is/was inderdaad wel een grote naam in de jazzwereld. Heeft heel veel moois opgenomen, vooral in de fusion en smooth jazz, en ook veel dingen die het midden houden tussen pop en jazz. Denk Randy Crawford, George Benson, Al Jarreau, Crusaders, dat soort werk. Vaak aan de gladde kant, maar ik houd wel van die stijl. De man had in elk geval een geweldig oor voor hoe je instrumenten afgewogen kunt mixen en tot hun recht laten komen in het geluidsbeeld.

Nu ik die lijst van wiki overzie, merk ik pas bij hoeveel producties hij betrokken is geweest. En dat al vanaf begin jaren zestig.

R.I.P. Tommy LiPuma

avatar van thelion
Tommy LiPuma R.I.P.

avatar van trebremmit
nlkink schreef:
James Cotton, bluesharpspeler van o.a. Muddy Waters. R.I.P.


In het Dagblad van het Noorden staat vandaag een mooie column van Daniel Lohues over onder andere Cotton.

Stijn_Slayer
nlkink schreef:
James Cotton, bluesharpspeler van o.a. Muddy Waters. R.I.P.


Legendarisch onder bluesliefhebbers!

avatar van cosmic kid
cosmic kid (moderator)
RIP Chuck Berry. Een van de aller grootsten uit de oertijd van de rock 'n roll

avatar van DjFrankie
DjFrankie (moderator)
Idd hoorde het net ook
RIP Chuck Berry


Misterfool
R.I.P Chuck Berry.

avatar van nlkink
Hij was nog bezig met een album als ik me correct herinner. Zou leuk geweest zijn als hij de release nog had kunnen meemaken, maar het lot beschikte helaas anders. R.I.P. Chuck Berry, en dank voor al die fraaie licks.

avatar van Arrie
Lijkt me weinig bizars aan op je 90e overlijden.

Wel een icoon en een belangrijk artiest in de muziekgeschidenis. R.I.P. Chuck Berry

avatar van Kramer
Rust in vrede, meneer Berry.

avatar van meneer
Arrie schreef:
Lijkt me weinig bizars aan op je 90e overlijden.

Wel een icoon en een belangrijk artiest in de muziekgeschidenis. R.I.P. Chuck Berry


Bizar is de snelle profilering. Zijn dood is vrij logisch qua leeftijd maar nog steeds jammer..

avatar van laxus11
R.I.P. Chuck

Veel groter komen ze niet. Hier 14 cd's van de beste man in de kast staan.
Een icoon verlaat ons. Hij heeft nagenoeg alles wat op MuMe te vinden is mede vormgegeven. Zijn invloed valt niet te onderschatten.

avatar van Arrie
meneer schreef:
(quote)


Bizar is de snelle profilering. Zijn dood is vrij logisch qua leeftijd maar nog steeds jammer..

Oh, die hadden ze waarschijnlijk al klaar staan. Ik heb begrepen dat veel media - kranten enzo - voor personen van wie ze verwachten dat het mogelijk niet al te lang meer duurt alvast een in memoriam schrijven, zodat ie niet op het laatste moment nog snel geschreven moet worden.

avatar van GrafGantz
Arrie schreef:
(quote)

Oh, die hadden ze waarschijnlijk al klaar staan. Ik heb begrepen dat veel media - kranten enzo - voor personen van wie ze verwachten dat het mogelijk niet al te lang meer duurt alvast een in memoriam schrijven, zodat ie niet op het laatste moment nog snel geschreven moet worden.


Correct, en heel soms gaat er iets mis en publiceren ze een in memoriam van iemand die nog niet is gaan hemelen.

avatar van Gerards Dream
Het is altijd een bijzonder moment als een pionier van een muziekstroming komt te overlijden. Iemand dus die aan de basis heeft gestaan van een nieuwe stroming. Daarom vanaf deze plek:rust in vrede Chuck Berry en dank voor uw werk.

avatar van GrafGantz
"I guess you guys aren't ready for that yet, but your kids are going to love it."

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 01:09 uur

geplaatst: vandaag om 01:09 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.