MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Nieuws / R.I.P. #2

zoeken in:
Ik dacht serieus voor een moment: MusicMeter goes De Speld.
If so: dan heeft de redactie nog wel even wat finetuning nodig. Nu komt het over als een nog zwakkere variant van de Nieuwspaal.

Nou Dolly, namens mij alvast een hele fijne verjaardag gewenst!

Henk Krol

Rust in vrede Dolly. Op de dag af 25 jaar na het overlijden van Aaliyah, een dood die op mij als 9-jarige veel indruk heeft gemaakt, is een van mijn helden heengegaan.

Je was een fantastisch en uniek mens. 'Don't judge a book by its cover'. Een vrouw met zelfspot en het hart op de juiste plaats. De onlangs weer viraalgaande beelden waarin zij Jessica Simpson verdedigde tegen Perez Hilton laten precies zien waarom. Volgens mij is er nog nooit een kwaad woord uit haar mond gekomen. En dan heb ik het nog niet eens over de muziek. Bedankt voor alle prachtige nummers, met stip de nummers met Linda Rondstadt en Emmylou Harris.

"Dolly called me and said she wants to rest in a beautiful bed of plush cotton because after a life wearing heavy rhinestones, she finally deserves to be comfortable and have some rest."

En dat verdient ze zeker. Rust zacht lieve Dolly.

Dolly-quotes:

## Over haar uiterlijk en imago
• "It costs a lot of money to look this cheap."
• "I'm not offended by all the dumb blonde jokes because I know I'm not dumb... and I also know that I'm not blonde."
• "My weaknesses have always been food and men - in that order."
• "If I see something sagging, bagging, or dragging, I'm going to have it nipped, tucked, or sucked."
• "The higher the hair, the closer to God."
• "I was the first woman to burn my bra... it took the fire department four days to put it out."

>> Over levenswijsheid en succes
• "Find out who you are and do it on purpose."
• "If you want the rainbow, you gotta put up with the rain."
• "Storms make trees take deeper roots."
• "We cannot direct the wind, but we can adjust the sails."
• "Don't get so busy making a living that you forget to make a life."
• "If you don't like the road you're walking, start paving another one."
• "People always say, 'But you look so happy.' I say, 'That’s the Botox!'"

>> Over ambitie en zakendoen
• "I look like a fairy tale, but I think like a businessman."
• "I'm a working girl. I'm not a show horse, I'm a workhorse."
• "I always count my blessings more than I count my money. But I count my money, too!"
• "I never bit off more than I could chew, because I’ve always had a big mouth."

>> Over religie, liefde en de medemens
• "I don't judge people. I just love them."
• "I look for the good in everybody and I try to ignore the bad, unless it's getting in the way of the good."
• "God made me with a big heart, a big voice, and big... expectations."

Don't you just love her...

cosmic kid (moderator)
Enkele off-topic berichten verwijderd.

Onweerwolf schreef:
Jolene pooltje voor de T2000 van 2026:

OWW: #25

In de Top 1976 van Omroep Brabant staat ze op plaats #24. Als je de lijst schoont van Brabantse artiesten zou ze op #18 hebben gestaan.
Verder nog Islands in the stream (#43), I will always love you (#109), 9 to 5 (#229), You are (#476) en Here you come again {#1367)

https://nos.nl/artikel/2629116-oud-minister-en-voormalig-cda-leider-elco-brinkman-78-overleden
Brinkman werd ook berucht door zijn strijd tegen sluikreclame op de televisie. Plotseling mochten er geen merknamen meer worden genoemd, moesten merken afgeplakt worden en volgens mij was er ook nog discussie over de reclameborden bij het voetbal op de TV.

Hugo Brandt Corstius mocht van Brinkman niet de P.C. Hooftprijs krijgen. Maar de BV Popprijs voor Claw Boys Claw mocht wel. Peter te Bos die de minister zoende was destijds nogal spraakmakend:

Drummer Hans Lutjens van de groep Pussycat is overleden. Lutjens speelde al tot 1973 samen met Tonny en Loulou Willé in de groep Sweet Reaction. Toen de groep zich Pussycat ging noemen was Theo Coumans de drummer, tot 1978. Daarna drumde Lutjens bij de groep, tot 1981. Coumans overleed vorig jaar, Lutjens dus onlangs.

dix
En dat Pussycat nummer wat toegevoegd is ... pun intended?

Dubbel, zowel een track met Lutjens achter de drums, als pun intended

Ruim 2 maanden geleden is Indio Solari overleden, een van de allerbeste, gaafste, meest karakteristieke stemmen uit de Argentijnse rock. Mijn favoriete Solari periode is zijn tijd als frontman van Patricio Rey y sus Redonditos de Ricota (van 1976 tot en met 2001).

Vooral La Bestia Pop en Semen-Up beluister ik nog steeds absurd vaak (sowieso dagelijks).

LATAM is weer een rock legende verloren.

Ik herlees op dit moment Blue Melody - Tim Buckley Remembered. Ik vroeg me af hoe het met de schrijver en Tims gitarist Lee Underwood zou zijn. Wel, hij is op 14 juli jl. overleden. Lee heeft een enorme muzikale invloed op Tim Buckley gehad en hij heeft mij waardevolle adviezen gegeven bij het samenstellen van de Tim Buckley Guitar Tabs website. Dank je wel, Lee!

Jazzzangeres Cassandra Wilson is op 2 september overleden. Wilson was een van de succesvolste jazzzangeressen. Haar grote doorbraak had ze in 1993, toen ze ging opnemen voor Blue Note en haar repertoire verbreedde naar genres buiten de jazz: blues, pop, soul, wereldmuziek. In 1997 en 2009 werd dat tweemaal met een Grammy award beloond.
Cassandra Wilson is 70 jaar oud geworden.

Da's echt wel schrikken - hele fijne, warme stem die prima vocale jazz heeft opgeleverd, o.m vertolkingen van diverse songs van Miles Davis - deze song is ook bekend van Coltrane. Haar opnames op BlueNote zijn van bijzondere kwaliteit.

R.I.P. Cassandra Wilson

R.I.P. Dolly Parton

Dance Lover schreef:
R.I.P. Dolly Parton

Klus jij part-time bij onder het pseudoniem Jeen Grievink?

GrafGantz schreef:
onder het pseudoniem Jeen Grievink?

ie Geen Vinkje ?

GrafGantz schreef:
(quote)

Klus jij part-time bij onder het pseudoniem Jeen Grievink?

Geen idee wie dat is.

Post vaak wat laat, omdat ik regelmatig weg ben voor werk in het buitenland.

Ach, goed dat je het deelt. Ooit live gezien op Primavera, goede herinneringen aan. De performance was net zo los als de muziek. Volgens mij wachtten ze even het applaus af op een ander podium alvorens zelf een nieuw nummer in te zetten, ondertussen een beetje geinend met het publiek. Vroeg werk is mij te chaotisch, See No Evil uit 1984 is een mooie mix van artsy punk en slacker rock.

Afgelopen vrijdag overleed de Britse zanger Craig Douglas. Douglas werd geboren als Terence Perkins en was aanvankelijk melkboer. Tussen 1959 en 1963 scoorde hij tien Britse top 40-hits, bijna allemaal covers van Amerikaanse hits. Één daarvan, Only Sixteen, bereikte in Engeland de eerste plaats.
Op het eerste grote concert waar the Beatles aan mochten treden was Craig Douglas nog de headliner. Al snel zou blijken dat de opkomst van de Fab Four juist het einde van de hitcarrière van Douglas zou betekenen. Hij trad daarna nog jarenlang op in nachtclubs en op cruiseschepen, altijd een uitkomst voor gedoofde sterren.
Craig Douglas is 85 jaar oud geworden.
In de clip hoor je de laatste van Douglas' zeven Britse top 10-hits. Je ziet beelden uit de muziekfilm waarin hij acteerde, It's Trad, Dad!, uit 1962, met als tegenspeelster Helen Shapiro.

Afgelopen vrijdag overleed Jon Small, een muzikant die in zijn beginjaren veel heeft samengewerkt met Billy Joel.
Jon Small en Billy Joel waren boezemvrienden. Eind jaren '60 speelden ze allebei in de psychedelische rockband the Hassles, die twee albums uitbracht. Daarna gingen ze beide door in de hardrockband Attila, Small op de drums en Joel als zanger/ toetsenist. Die band stopte na één album, omdat Joel een relatie kreeg met de vrouw van Small; Joel is later ook met haar getrouwd.
De vertrouwensbreuk herstelde zich weer, Joel werd een succesvol soloartiest. Small een succesvol videoregisseur. Small regisseerde de liveregistraties van Joel vanaf de jaren '80. Daarnaast was Small ook verantwoordelijk voor liveregistraties, clips en tv-concerten van artiesten van de Beach Boys tot Garth Brooks en ook voor de clip voor 'Walk this way', die zowel de doorbraak van Run DMC betekende als de revival van Aerosmith.

Gast
geplaatst: vandaag om 01:54 uur

geplaatst: vandaag om 01:54 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.