Muziek / Nieuws / R.I.P. #2
zoeken in:
5
geplaatst: 27 april, 09:47 uur
Ik lees nu pas dat Taylor Kirk is overleden 
In 2011 was ik met een jongen die stage liep bij mijn bedrijf en paar anderen bij het optreden van Timber Timbre in Tivoli de Helling. Die stagiair had vlak daarvoor een cover opgenomen van Demon Host en die op YouTube gezet. Taylor herkende hem daarvan en na afloop van het concert raakten we aan de praat. Die avond is Taylor nog met onze groep op stap gegaan. Tevens heeft hij mij toen nog op de gastenlijst gezet voor Lowlands, waar ze een paar maanden later optraden.
Diezelfde Lowlands trad Taylor deze keer op - met bril. Wij hadden speciaal een liedje voor hem gemaakt: Mr. Spectacles, op de melodie van Mr. Tambourine Man. 'Are you guys enjoying yourselves?' vroeg hij vanaf het podium. De laatste interactie die wij met hem hebben gehad en de enige die hij dat optreden met het publiek maakte. Dat laatste feit haalde zelfs de 3voor12-recensie: Timber Timbre schiet je vol met hagel | VPRO 3voor12 - share.google
Heel droevig om nu te lezen dat hij is overleden, nog veel te jong ook. R.I.P. Taylor

In 2011 was ik met een jongen die stage liep bij mijn bedrijf en paar anderen bij het optreden van Timber Timbre in Tivoli de Helling. Die stagiair had vlak daarvoor een cover opgenomen van Demon Host en die op YouTube gezet. Taylor herkende hem daarvan en na afloop van het concert raakten we aan de praat. Die avond is Taylor nog met onze groep op stap gegaan. Tevens heeft hij mij toen nog op de gastenlijst gezet voor Lowlands, waar ze een paar maanden later optraden.
Diezelfde Lowlands trad Taylor deze keer op - met bril. Wij hadden speciaal een liedje voor hem gemaakt: Mr. Spectacles, op de melodie van Mr. Tambourine Man. 'Are you guys enjoying yourselves?' vroeg hij vanaf het podium. De laatste interactie die wij met hem hebben gehad en de enige die hij dat optreden met het publiek maakte. Dat laatste feit haalde zelfs de 3voor12-recensie: Timber Timbre schiet je vol met hagel | VPRO 3voor12 - share.google
Heel droevig om nu te lezen dat hij is overleden, nog veel te jong ook. R.I.P. Taylor

0
geplaatst: 27 april, 14:03 uur

Hij had inmiddels de leeftijd dat het niet meer tot ontzetting lijdt, maar toch enorm spijtig en verdrietig. Ik heb hier zeker een meter dik aan stripboeken van hem liggen. Ik zal 'De Prediker' nog eens opzoeken.
Een paar maanden geleden deze nog gekocht, niet in de laatste plaats vanwege de geweldige illustraties van Dick. Dankjewel voor alle (literaire ver)illustraties!
https://media.s-bol.com/mgGOjZ31g4rR/wYgYlz/546x840.jpg
0
geplaatst: 27 april, 16:01 uur
Nedra Talley Ross, het enige overgebleven lid van The Ronettes, is vandaag overleden. Ze is 80 jaar geworden.
Nedra Talley Ross, last surviving Ronette, dies at 80
Nedra Talley Ross, last surviving Ronette, dies at 80
0
geplaatst: 27 april, 16:32 uur
Poeha schreef:
Nedra Talley Ross, het enige nog levende lid van The Ronettes, is vandaag overleden. Ze is 80 jaar geworden
Nedra Talley Ross, het enige nog levende lid van The Ronettes, is vandaag overleden. Ze is 80 jaar geworden
Ach, op de dag gelijk met haar naamgenoot uit dezelfde girlband.
0
geplaatst: 1 mei, 05:49 uur
Radio Citizen schreef:
En nu David Allan Coe op 86-jarige leeftijd.
En nu David Allan Coe op 86-jarige leeftijd.
Niet het allermooiste mens wat is heengegaan maar wel een begenadigd songschrijver en zanger die zeker midden jaren 70 een paar prachtige liedjes en platen heeft afgeleverd.
RIP DAC.
3
geplaatst: 4 mei, 21:01 uur
Tony Wilson, bassist en songwriter van Hot Chocolate.
https://img-s-msn-com.akamaized.net/tenant/amp/entityid/AA21YrIm.img?w=1000&h=563&m=4&q=84
https://img-s-msn-com.akamaized.net/tenant/amp/entityid/AA21YrIm.img?w=1000&h=563&m=4&q=84
0
geplaatst: 6 mei, 11:20 uur
Al enige tijd geleden, 22 april, en wellicht niet geheel van toepassing op deze site, want een dirigent, maar ik las dit nota bene zojuist op een metalsite en volledigheidshalve toch nog even vermelden:
Michael Tilson Thomas overleden.
Ik las dit op een metalsite, omdat MTT 'S&M 2 (2020)' van Metallica dirigeerde. Ik zie in mijn collectie dat hij tevens enkele stukken van Steve Reich en John Cage dirigeerde, waaronder deze klassieker in de minimal music.
MTT is 81 jaar geworden.
https://californiamuseum.org/wp-content/uploads/cahalloffame_inductee_michaeltillsonthomas_1800x2560-1.png
Michael Tilson Thomas overleden.
Ik las dit op een metalsite, omdat MTT 'S&M 2 (2020)' van Metallica dirigeerde. Ik zie in mijn collectie dat hij tevens enkele stukken van Steve Reich en John Cage dirigeerde, waaronder deze klassieker in de minimal music.
MTT is 81 jaar geworden.
https://californiamuseum.org/wp-content/uploads/cahalloffame_inductee_michaeltillsonthomas_1800x2560-1.png
0
geplaatst: afgelopen donderdag om 22:15 uur
Godver... die heeft een aantal hele toffe southern soulhits op zijn naam staan. Patches, Slip Away, Back Door Santa om er maar een paar te noemen. En ook nog eens als songschrijver voor o.a. zijn ex-vrouw Candi Staton (I’d Rather Be an Old Man’s Sweetheart bijv.).
0
geplaatst: afgelopen donderdag om 23:43 uur
Too Weak to Fight, Snatching It Back... heerlijke nummers.
R.I.P. Clarence Carter.
R.I.P. Clarence Carter.
* denotes required fields.