menu

De Site / Gebruikers / Muziekvideo's gemaakt door users

zoeken in:
avatar van KILLERBEE99
Hallo,

Ik heb een stop motion greenscreen lego video clip gemaakt, met gebruik van het nummer Toveren van Herman van Veen. Ben er toch heel wat maanden zout mee geweest, het leren en testen kost gigantisch wat tijd, maar dan heb je ook wat

Herman van Veen - Toveren (Unofficial Lego Video Clip) - YouTube

Geïnspireerd door verschillende dingen:

Pieter Bruegel - Luilekkerland​:
https://dynamic.decorrespondent.nl/media/1920/524ea52b137299.27410514.jpg

Luilekkerland - Wikipedia - nl.wikipedia.org
Luilekkerland (Bruegel) - Wikipedia - nl.wikipedia.org

Tegenlicht De noodzaak van een utopie - YouTube

Herman van Veen - Toveren

Hans De Booij - Kinderen Aan De Macht (Afkomstig van "Ik Hou Van Alle Vrouwen" uit 1986) - YouTube

Luk Vankessel - Hotel Paradiso (1981) - YouTube

avatar van Edgar18
Erg tof gedaan! Hoe kwam je hier bij want het lijkt me een enorme klus.

avatar van ArthurDZ
Ik heb de naam van het topic veranderd, zodat elke creatieveling die op musicmeter zijn creaties met anderen wil delen, vanaf nu hier terecht kan!

Die clip van KILLERBEE99 is alvast een heel mooie!

avatar van KILLERBEE99
ArthurDZ schreef:

Die clip van KILLERBEE99 is alvast een heel mooie!


Dank je.

Edgar18 schreef:
Erg tof gedaan! Hoe kwam je hier bij want het lijkt me een enorme klus.


Dank je,

Ik keek wat oude filmpjes terug die ik vroeger had gemaakt en even later keek ik 'Tegenlicht: De noodzaak van een utopie", en nog even later hoorde ik Toveren op de radio, toen wist ik het al vrij snel, hier moet ik iets mee doen.

En de link met lego was ook snel gelegd, omdat ik 2 lego filmpjes eerder heb gemaakt, lang niet zo goed als deze, maarja toen was ik nog maar een kind.

Dus zo rond afgelopen december begon ik met ideeën opdoen, youtube filmpjes kijken hoe andere mensen het deden en meer van mijn camera leren. Ook moest ik mijn stoffige lego die al jaren onder mijn bed stond schoon maken.

In Februari ben ik begonnen met fotos nemen en ergens in Juli was ik daar klaar mee. En dan begint het editen, wat opzich vrij snel ging (In Adobe Premiere). Maar ik wilde de video ook door Adobe After Effects heen halen, een programma dat ik nog nooit eerder heb gebruikt, dus dat koste wel weer wat tijd, google raadplegen, youtube raadplegen en dan kwam ik er meestal wel uit.

Heb even gekeken hoeveel fotos ik heb genomen, dit zijn er zo'n 4600, dit is inclusief mislukte scene's (wat helaas toch redelijk wat voor kwam), verwijderde scene's en test foto's. Als ik puur tel wat uiteindelijk in het filmpje is gekomen dan zijn het er zo'n 2350.

Ik ben nu ideeën aan het opdoen voor een nieuw lego filmpje, weer van voor af aan beginnen

Gast
geplaatst: vandaag om 18:02 uur

geplaatst: vandaag om 18:02 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.