Muziek / Algemeen / Welke cd kocht je 'blind' en is nu een topper/flater voor je?
zoeken in:
0
geplaatst: 13 april 2006, 23:46 uur
Mijn "blinde" absolute toppers:
Porcupine Tree – In Absentia
Sigur Rós – ( )
Dredg – El Cielo
David Bowie – Heathen
Beck – Sea Change
Journey – Arrival
A Perfect Circle – Thirteenth Step
Oceansize – Effloresce
Blackfield – Blackfield
Opeth – Damnation
Schiller – Leben
Herbert Grönemeyer – Mensch
Mijn "blinde" floppers:
The Flaming Lips – Yoshimi Battles the Pink Robots
Texas – Careful What You Wish For
Kayak - Merlin - Bard of the Unseen
The Mars Volta - Frances the Mute
Vinkenoog / Spinvis Combo - Ja!
Gelukkig meer toppers dan floppers.
Porcupine Tree – In Absentia
Sigur Rós – ( )
Dredg – El Cielo
David Bowie – Heathen
Beck – Sea Change
Journey – Arrival
A Perfect Circle – Thirteenth Step
Oceansize – Effloresce
Blackfield – Blackfield
Opeth – Damnation
Schiller – Leben
Herbert Grönemeyer – Mensch
Mijn "blinde" floppers:
The Flaming Lips – Yoshimi Battles the Pink Robots
Texas – Careful What You Wish For
Kayak - Merlin - Bard of the Unseen
The Mars Volta - Frances the Mute
Vinkenoog / Spinvis Combo - Ja!
Gelukkig meer toppers dan floppers.
0
geplaatst: 14 april 2006, 18:19 uur
HiLL schreef:
Je hebt het wel eens....je weet dat bijvoorbeeld hier op MuMe een cd hoog genoteerd staat. Of een vriend van je zegt dat een bepaalde cd erg goed is. Je ziet hem liggen, bijvoorbeeld voor een leuk prijsje. Je koopt het om bovenstaande reden en wat blijkt? Het is een topper!! Kan. Maar het kan ook een risico zijn. Welke cd was die topper en welke was die enorme flater? Zeg het ons!
Je hebt het wel eens....je weet dat bijvoorbeeld hier op MuMe een cd hoog genoteerd staat. Of een vriend van je zegt dat een bepaalde cd erg goed is. Je ziet hem liggen, bijvoorbeeld voor een leuk prijsje. Je koopt het om bovenstaande reden en wat blijkt? Het is een topper!! Kan. Maar het kan ook een risico zijn. Welke cd was die topper en welke was die enorme flater? Zeg het ons!
Als ik dit zo lees zou ik dat zelf niet ''blind'' noemen. Blind kopen betekent voor mij er niks over weten, en vaak ook nog nooit van de artiest gehoord te hebben.
0
geplaatst: 14 april 2006, 19:52 uur
Wat voorbeelden van blind gekochte meesterwerken (kende in sommige gevallen toendertijd de componist/artiest al):
Alan Menken - The Hunchback of the Notre Dame (1996)
Craig Armstrong - Romeo + Juliet Volume 2
Craig Armstrong - The Bone Collector
Dead Can Dance - Into the Labyrinth (1993)
Dead Can Dance - Spleen and Ideal (1985)
Dead Can Dance - Within the Realm of a Dying Sun (1987)
Edward Shearmur - K-Pax (2002)
Ennio Morricone - Revolver (1973)
Goran Bregovic - Underground (1995)
Igor Leonardi - Rezervni Deli (2003)
Joe Hisaishi - Sen to Chihiro No Kamikakushi (2001)
Marty Stuart, Larry Paxon & Kristin Wilkinson - All the Pretty Horses
Mike Batt - Keep the Aspidistra Flying (1997)
Peter Gabriel - Passion (1989)
Zbigniew Preisner - Trois Couleurs: Rouge (1994)
De Preisner, Leonardi, Bregovic en Batt waren mij ooit compleet onbekend toen ik voor het eerste iets van ze kocht, nogal flink wat jaartjes terug.
Dan nog stapels met 4.5 en 4-en.
Alan Menken - The Hunchback of the Notre Dame (1996)
Craig Armstrong - Romeo + Juliet Volume 2
Craig Armstrong - The Bone Collector
Dead Can Dance - Into the Labyrinth (1993)
Dead Can Dance - Spleen and Ideal (1985)
Dead Can Dance - Within the Realm of a Dying Sun (1987)
Edward Shearmur - K-Pax (2002)
Ennio Morricone - Revolver (1973)
Goran Bregovic - Underground (1995)
Igor Leonardi - Rezervni Deli (2003)
Joe Hisaishi - Sen to Chihiro No Kamikakushi (2001)
Marty Stuart, Larry Paxon & Kristin Wilkinson - All the Pretty Horses
Mike Batt - Keep the Aspidistra Flying (1997)
Peter Gabriel - Passion (1989)
Zbigniew Preisner - Trois Couleurs: Rouge (1994)
De Preisner, Leonardi, Bregovic en Batt waren mij ooit compleet onbekend toen ik voor het eerste iets van ze kocht, nogal flink wat jaartjes terug.
Dan nog stapels met 4.5 en 4-en.
0
geplaatst: 15 april 2006, 11:40 uur
neo schreef:
meesterwerk: Dead Can Dance - Within the Realm of a Dying Sun (1987)
Preciesmeesterwerk: Dead Can Dance - Within the Realm of a Dying Sun (1987)
0
Bobiej
geplaatst: 10 juni 2006, 20:49 uur
Topper: Korn - Take A Look In The Mirror
Flater: Linkin Park - Reanimation (tevens mijn eerste CD)
Flater: Linkin Park - Reanimation (tevens mijn eerste CD)
0
geplaatst: 10 juni 2006, 20:55 uur
Topper: Nick Cave & The Bad Seeds - Abattoir Blues/The Lyre of Orpheus
Flater: Busted - Busted
Flater: Busted - Busted
0
geplaatst: 10 juni 2006, 21:01 uur
Topper: Metallica - Ride the Lightning
Flater: Limp Bizkit - Chocolate Starfish and the Hotdog Flavored Water
Flater: Limp Bizkit - Chocolate Starfish and the Hotdog Flavored Water
0
geplaatst: 11 juni 2006, 13:27 uur
Topper: Missy Elliot - Miss E.. So Addictive
Flater: Brainpower - Verschil moet er zijn
Al moet ik zeggen dat ik beide al járen geleden gekocht heb, koop nu bijna geen cd's meer.
Flater: Brainpower - Verschil moet er zijn
Al moet ik zeggen dat ik beide al járen geleden gekocht heb, koop nu bijna geen cd's meer.
0
lambf
geplaatst: 11 juni 2006, 18:25 uur
Flaters:
Slopknot - Iowa (Die was echt bagger)
Toppers:
Meshuggah - Catch 33 (Alhoewel ik deze CD wel 10 keer
had moeten luisteren voordat ik het een echt goede CD vind)
Killswitch Engage - The End Of Heartache
Slopknot - Iowa (Die was echt bagger)
Toppers:
Meshuggah - Catch 33 (Alhoewel ik deze CD wel 10 keer
had moeten luisteren voordat ik het een echt goede CD vind)
Killswitch Engage - The End Of Heartache
0
geplaatst: 12 juni 2006, 10:55 uur
Flater: hed(pe) - hed(pe) zo slecht dat ik hem zelfs nog geen twee keer volledig beluisterd heb, werkelijk echt een kutplaat!
Topper: Dillinger Escape Plan - Miss Machine
Cult of Luna - Somewhere Along the Highway
Sunn O))) - Black One
Topper: Dillinger Escape Plan - Miss Machine
Cult of Luna - Somewhere Along the Highway
Sunn O))) - Black One
0
Bobiej
geplaatst: 26 juni 2006, 07:49 uur
Children Of Bodom - Hate Crew Deathroll stond ook meteen in mijn Top 10.
0
geplaatst: 28 juni 2006, 19:17 uur
Topper: Led Zeppelin II van Led Zeppelin
Flopper: Bat ouf of Hell van Meat Loaf
Flopper: Bat ouf of Hell van Meat Loaf
0
godlydevil7
geplaatst: 28 juni 2006, 21:24 uur
slayer - reign in blood geen moment spijt van gehad
0
Ruby1966
geplaatst: 6 juli 2006, 09:31 uur
Topper: The Frames - For the Birds
Flopper: No Doubt - Tragic Kingdom
Flopper: No Doubt - Tragic Kingdom
0
geplaatst: 6 juli 2006, 11:24 uur
luc011190 schreef:
Voicst - 11-11
Voicst - 11-11
Bleek, een 13-in-een-dozijn-flater
0
geplaatst: 6 juli 2006, 11:27 uur
Flater:
K's Choice - Almost Happy
Lacuna Coil - Comalies
Marillion - Brave
K's Choice - Almost Happy
Lacuna Coil - Comalies
Marillion - Brave
0
geplaatst: 20 juli 2006, 15:17 uur
Toppers:
Red Hot Chili Peppers - Californication (M'n eerste cd, ik kende toen alleen Otherside, wat ik nu zelfs één van de minst leuke nummers van de cd vind.)
Red Hot Chili Peppers - Freaky Styley
Red Hot Chili Peppers - Blood Sugar Sex Magik (Deze zag ik, net als Freaky Styley, in de winkel liggen een paar weken nadat ik By The Way had gekocht. Ik was benieuwd naar wat ouder werk en dat beviel me heel erg goed, vooral Freaky Styley.)
Muse - Hullabaloo (Het was 3 cd's voor €25 en ik had wel zin in live-werk van Muse.)
Kashmir - No Balance Palace
The Mars Volta - De-Loused In The Comatorium (Ik kende alleen Televators en Roulette Dares.)
Sigur Rós - Hoppípolla (Er staan maar drie nummers op, maar ik zag 'm in Engeland liggen voor 3 pond. Dus toen heb ik 'm maar meegenomen.)
Red Hot Chili Peppers - Californication (M'n eerste cd, ik kende toen alleen Otherside, wat ik nu zelfs één van de minst leuke nummers van de cd vind.)
Red Hot Chili Peppers - Freaky Styley
Red Hot Chili Peppers - Blood Sugar Sex Magik (Deze zag ik, net als Freaky Styley, in de winkel liggen een paar weken nadat ik By The Way had gekocht. Ik was benieuwd naar wat ouder werk en dat beviel me heel erg goed, vooral Freaky Styley.)
Muse - Hullabaloo (Het was 3 cd's voor €25 en ik had wel zin in live-werk van Muse.)
Kashmir - No Balance Palace
The Mars Volta - De-Loused In The Comatorium (Ik kende alleen Televators en Roulette Dares.)
Sigur Rós - Hoppípolla (Er staan maar drie nummers op, maar ik zag 'm in Engeland liggen voor 3 pond. Dus toen heb ik 'm maar meegenomen.)
0
geplaatst: 20 juli 2006, 16:58 uur
Topper: At the Drive-In - In Casino Out, destijds nog vrijwel totaal onbekend maar gekocht op aanraden van een vriend. Toen een hele ontdekking, en later kunnen gniffelen toen iedereen de band ontdekte bij Relationship Of Command.
Flopper:
Mono - Walking Clouds and Deep Red Sky, Flag Fluttered and the Sun Shined. Postrock by numbers, waarbij je de obligate climax al van verre hoort aankomen.
Flopper:
Mono - Walking Clouds and Deep Red Sky, Flag Fluttered and the Sun Shined. Postrock by numbers, waarbij je de obligate climax al van verre hoort aankomen.
0
shappy1010
geplaatst: 21 juli 2006, 12:18 uur
Topper : R.E.M. Automatic for the People, kocht hem puur vanwege everybody hurts, maar tering wat een plaat draai hem al die jaren later nog.
Flopper: Linkin Park - Meteora wilde eens wat anders proberen, maar sorry het is echt te hard voor me.
Flopper: Linkin Park - Meteora wilde eens wat anders proberen, maar sorry het is echt te hard voor me.
0
yoeridedeygere
geplaatst: 21 juli 2006, 12:19 uur
Topper: De Mens - In Het Gras
Flopper: The Doors - Waiting For The Sun
Flopper: The Doors - Waiting For The Sun
0
Marcel²
geplaatst: 21 juli 2006, 14:55 uur
Het album van Morrissey, You Are The Quarry heb ik een tijdje geleden blind gekocht. Natuurlijk wel veel over gelezen op MuMu, maar nog nooit geluisterd. Direct in de autoradio en ik hoorde het al snel een schitterend album. Een 5*album voor mij. en natuurlijk een plaatsje in mijn persoonlijke top 10.
0
geplaatst: 25 december 2006, 21:54 uur
Vrij recent gekocht:
Dream Theater: images and word
Rezurex: beyond the grave
Simon and Garfunkel: the essential
Alle drie gekocht zonder dat ik ooit iets gehoord had van hen.
Ik wou nog eens iets van Metal/ hard rock kopen in de freerecord shop en was op zoek naar iets dat ik niet kende. Dream Theater en Rezurex meegenomen. Vooral Dream Theater vind ik geweldig. Rezurex is ook best ok, 't was alleen even wennen in het begin.
Simon and Garfunkel heb ik gekocht omdat ik er al veel positiefs over gehoord had en ik moet zeggen schitterende muziek van Simon and Garfunkel.
Groepen als LCD Soundsystem, oasis, royksopp,... had ik ooit wel eens 2/3 liedjes van gehoord en daar heb ik me ook een cd van aangeschaft. Weer goede cd's erbij.
Ik doe dat soms wel goedkopere cd's kopen van onbekende groepen die in mijn genres liggen ( alternatief, metal, rock, gothic,...). Ik kan veel aanhoren.
Ik kocht ooit eens iets van guns 'n roses terwijl ik ze nog nooit gehoord had. The Spaghetti incident....'t was best goed.
Dream Theater: images and word
Rezurex: beyond the grave
Simon and Garfunkel: the essential
Alle drie gekocht zonder dat ik ooit iets gehoord had van hen.
Ik wou nog eens iets van Metal/ hard rock kopen in de freerecord shop en was op zoek naar iets dat ik niet kende. Dream Theater en Rezurex meegenomen. Vooral Dream Theater vind ik geweldig. Rezurex is ook best ok, 't was alleen even wennen in het begin.
Simon and Garfunkel heb ik gekocht omdat ik er al veel positiefs over gehoord had en ik moet zeggen schitterende muziek van Simon and Garfunkel.
Groepen als LCD Soundsystem, oasis, royksopp,... had ik ooit wel eens 2/3 liedjes van gehoord en daar heb ik me ook een cd van aangeschaft. Weer goede cd's erbij.
Ik doe dat soms wel goedkopere cd's kopen van onbekende groepen die in mijn genres liggen ( alternatief, metal, rock, gothic,...). Ik kan veel aanhoren.
Ik kocht ooit eens iets van guns 'n roses terwijl ik ze nog nooit gehoord had. The Spaghetti incident....'t was best goed.
0
Berzerker
geplaatst: 26 december 2006, 09:41 uur
toppers:
U2 - Achtung Baby(wou is wat van U2 horen, goede instapper geweest)
Machine Head - Burn My Eyes
Fluisterwoud - Langs Galg En Rad
Iron Maiden - Live After Death
Flater:
Machine Head - Through The Ashes Of Empires
En ik ben heel blij dat ik Limp Bizkit - The Chocolate Starfish And The Hotdog Flavoured Water voor ik 'm wou kopen downloadde, anders was het eeuwig zonde geweest van het geld waarmee ik toen maar Iron Maiden - Seventh Son of a Seventh Son kocht.
U2 - Achtung Baby(wou is wat van U2 horen, goede instapper geweest)
Machine Head - Burn My Eyes
Fluisterwoud - Langs Galg En Rad
Iron Maiden - Live After Death
Flater:
Machine Head - Through The Ashes Of Empires
En ik ben heel blij dat ik Limp Bizkit - The Chocolate Starfish And The Hotdog Flavoured Water voor ik 'm wou kopen downloadde, anders was het eeuwig zonde geweest van het geld waarmee ik toen maar Iron Maiden - Seventh Son of a Seventh Son kocht.
* denotes required fields.