menu

Muziek / Algemeen / Songs waarin Jesus niet in de titel voorkomt, maar wel in de tekst van de song voorkomt

zoeken in:
Er zijn veel songs waarin Jesus in de titel van de song voorkomt.

In dit topic gaat het juist om songs waarin Jesus niet in de titel maar wel in de song voorkomt.

Ik heb hiervan één voorbeeld.

Lana Del Rey - Mariners Apartment Complex

Dat zijn er zeer vele, maar een prominent voorbeeld is:

Leonard Cohen - Suzanne

Dat moet uiteraard deze genoemd worden:

Neutral Milk Hotel - The King of Carrot Flowers, Parts 2 & 3

Front 242 - Welcome to Paradise

Impaled Nazarene - The Crucified

Genesis - Dusk
God Machine - Home

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

https://www.youtube.com/watch?v=1pOUbcbTvOU

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MusicMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MusicMeter met je privacy omgaat.

Voor de liefhebbers ook nog een live versie.

https://www.youtube.com/watch?v=QIXwAc-zSmw

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MusicMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MusicMeter met je privacy omgaat.

Ik weet niet of dit mag. Het woord Jezus komt niet voor in de titel en song maar het gaat wel over hem. Oordeel zelf maar.

https://www.youtube.com/watch?v=PyPj2DvvB-I

De eerste die me te binnen schiet is Free fallin' van Tom Petty. Maar met een beetje nadenken kom ik er op nog wel een paar:

- Eagles - The last resort
- Simon & Garfunkel _ Mrs. Robinson
- Norman Greenbaum - Spirit in the sky
- Queen - Bicycle race
- James Taylor - Fire and rain
- Murray Head - Superstar
- U2 - Wake up dead man
- Rolling Stones - Faraway eyes
- Rolling Stones - Sympathy for the devil
- Elton John - Levon
- Barclay James Harvest - Hymn
- Ry Cooder - Denomination blues
- Dire Straits - Industrial disease

...en het aantal nummers waarin de naam Jesus voorkomt in de gospel music scene (in de VS heet dat officieel CCM, Contemporary Christian Music) is natuurlijk niet te tellen...

Wat een wonderlijk specifiek topic. Maar goed, Boudewijn de Groot - Aan de Hemelpoort komt bijvoorbeeld in aanmerkling.

Ik moest gelijk aan The Killers met When You Were Young denken:

He doesn't look a thing like Jesus

Michiel Cohen schreef:
Ik weet niet of dit mag. Het woord Jezus komt niet voor in de titel en song maar het gaat wel over hem. Oordeel zelf maar.
(embed)
Mooie bijdrage!

Roger Waters - The Tide Is Turning

Black Sabbath - Under the Sun
Van Halen - Don't tell me

Ik luister er nou toevallig eentje:Buddy Miller met Fall on the rock.9

The work song - Kate & Anne McGarrigle
Love in mind - Neil Young

https://www.youtube.com/watch?v=lqJJze9gJDQ

En deze

Ik heb ook een voorbeeld:

Deicide - Deicide

https://www.youtube.com/watch?v=RIkkvlmSCHo

Iggy Pop - Turn Blue (Jesus, this is Iggy)
Patty Smith - Gloria

The Doors - When the music's over
Jesus! Save us! schreeuwt Morrison, al dan niet gemeend.

Gast
geplaatst: vandaag om 15:51 uur

geplaatst: vandaag om 15:51 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.