menu

Muziek / Algemeen / Wie verzamelt er vinylsingles?

zoeken in:
avatar van gaucho
Eens in de zoveel tijd haal ik een doos van zolder waar zo'n 150 vinylsingles in zitten. Als ik een vrije avond heb, draai ik er daar een stel van, vaak inclusief hun interessante B-kantjes. Ik ben mijn muziekverzameling, net zoals waarschijnlijk veel anderen van mijn leeftijd, begonnen met het kopen van singles. Die waren vaak nog enigszins betaalbaar voor een tiener met een bijbaantje, zeker als je je - zoals ik vaak deed - toelegde op de uitverkoopbakken.

Later werden dat steeds vaker LP's en daarna CD's, maar ik heb mijn uitgebreide singles-verzameling van naar schatting zo'n 2000 stuks nooit weggedaan. Ze hebben weliswaar jarenlang op zolder een min of meer slapend bestaan geleid, maar de laastste jaren keer ik er weer vaker naar terug en breid ik de collectie soms uit met nieuwe aankopen.
Dat zijn dan meestal oude tweedehandsjes, want nieuw geperste singles zijn me veel te duur. 12 tot 20 euro voor een hedendaagse single is geen uitzondering. Een enkele keer betaal ik voor een bijzondere single in topconditie ook wel eens een bedrag tot pakweg 10 euro, maar om dat standaard neer te tellen voor een schijfje met twee nummers, wordt me te gek. Dan zoek ik liever op beurzen en rommelmarkten naar leuker en goedkoper materiaal.

Ik heb singles gekocht tot aan begin '93. Vanaf dat moment nam de CD-single het definitief over. En hoewel ik er daar ook nog zo'n 75 stuks van heb, was bij mij de interesse meteen over. CD-singles missen de aantrekkelijkheid van een vinylsingle, ook al hebben ze vaak meerdere bonustracks. Wat ook hielp - zeg ik achteraf - is dat ik de hitparades rond die tijd langzaamaan ontgroeide. Maar misschien heeft het één het ander wel in de hand gewerkt.

Mijn verzameling bestaat hoofdzakelijk uit de (ahem) 'betere/interessantere' singles uit de Nederlandse en internationale hitlijsten. Ongeacht genre, al gaat het wel vaak om pop en rock, en in mindere mate disco, soul, funk en reggae. En hoewel ik natuurlijk zo mijn favorieten heb, ben ik geen 'artiestenverzamelaar'. Ik hoef niet alles van een bepaalde artiest te hebben, maar selecteer voornamelijk op wat ik 'single-power' noem: het moet een direct aansprekend en herkenbaar nummer zijn, al hoeft het niet altijd daadwerkelijk een hit geweest te zijn.

Toegegeven: je moet er om de drie à vier minuten voor opstaan om iets nieuws op te zetten, maar voor mij is dat juist deel van de fun. Er zijn een heleboel redenen om singles te verzamelen. Er zijn onnoemelijk veel singles die speciale single-mixen of -edits hebben, of zelfs volledig nieuw opgenomen zijn ten opzichte van hun LP-variant. Soms gaat het om nummers, met name van eendagsvliegen, maar ook wel van bekende acts, die vrijwel alleen maar op single te vinden zijn. En vaak hebben ze interessante B-kantjes die niet op reguliere albums te vinden zijn, al zie je ze tegenwoordig vaak wel terug als bonustracks op deluxe edities.

En niet in de laatste plaats noem ik de geluidskwaliteit. Het gaat niet altijd op, maar over het algemeen klinken singles naar mijn idee wat beter dan dezelfder nummers op LP. Hangt natuurlijk ook af van de persing, de conditie en vooral de mastering. Ik heb het idee dat singles vaak net wat harder gemasterd zijn dabn LP's, waardoor ze toch wat meer uit de groeven spatten. Het schijnt dat de weergave op 45 toeren ook bijdraagt aan een beter geluid. Het summum zijn natuurlijk de maxi-singles, oftewel 12 inch singles: een single op LP-formaat met doorgaans twee tot vier nummers. Daar heb ik er inmiddels ook een flink aantal van, al verzamel ik ze niet specifiek.

Ik weet dat er wat topics zijn op deze site die focussen op hitlijsten van een bepaald jaar, dus er zijn vast meer verzamelaars van singles. In dit topic hoop ik dat die verzamelaars hun 'coming out' doen: wat voor soort singles verzamel je, hoeveel heb je er, waar let je op bij aanschaf en wat voor interessante verhalen heb je er over? Zelf zal ik de komende tijd eens kijken of ik wat foto's van interessante singles in dit topic kan publiceren met een persoonlijk verhaaltje erbij. Uiteraard mogen anderen dat ook doen; graag zelfs.

avatar van Michiel Cohen
Heb er ook nog wat liggen. Ooit in een kast gelegd en daarna nooit meer naar omgekeken.

avatar van Edgar18
gaucho schreef:
Ik hoef niet alles van een bepaalde artiest te hebben, maar selecteer voornamelijk op wat ik 'single-power' noem: het moet een direct aansprekend en herkenbaar nummer zijn, al hoeft het niet altijd daadwerkelijk een hit geweest te zijn.
Ik wil mezelf zeker geen verzamelaar noemen, maar ik heb er wel een paar honderd waar ik er met enige regelmaat een aantal van draai. Zo nu en dan de dozen erbij pakken en gewoon wat struinen en er iedere paar minuten één opleggen. Heerlijk!

Het leuke aan singles vind ik precies wat jij hierboven noemt, de single-power. Een aansprekend nummer (hit of niet) van een artiest waar je niet meteen een heel album van wil luisteren. Melanchólia van Matia Bazar heb ik ooit geprobeerd en vond ik matig interessant. Leadsingle Ti Sento daarentegen vind ik een topnummer. Dan is een single dus ideaal. En zo kan ik makkelijk nog honderd voorbeelden verzinnen.

avatar van B.Robertson
Heb wel singles verzameld maar ben daar mee gestopt. Moet er zo'n 35 van Deep Purple hebben uit de tijd dat ik nog aan DP-verzameldrang leed. Verder nog wat Nederlandstalige singles van o.m. Dingetje, De Breedbekkikkers, Pisa, Toon Hermans en Vader Abraham. Nou heb ik sinds twee jaar een nieuwe platenspeler waar ik uitermate tevreden mee ben alleen een bijkomstig nadeel van de Thorens TD402 DD is dat singles na zo'n drie-en-een-halve minuut automatisch afslaan. Die automatische afslag kan dan wel weer uitgeschakeld worden maar dat is niet handig als een LP afloopt en ik net met andere zaken bezig ben. U zult begrijpen dat ik dus zelden een single draai en ook zelden een grindcore 7" EP aanschaf waar er talloze van zijn.

avatar van Mjuman
gaucho schreef:
Ik hoef niet alles van een bepaalde artiest te hebben, maar selecteer voornamelijk op wat ik 'single-power' noem: het moet een direct aansprekend en herkenbaar nummer zijn, al hoeft het niet altijd daadwerkelijk een hit geweest te zijn.


Edgar18 schreef:
Ik wil mezelf zeker geen verzamelaar noemen, maar ik heb er wel een paar honderd waar ik er met enige regelmaat een aantal van draai. Zo nu en dan de dozen erbij pakken en gewoon wat struinen en er iedere paar minuten één opleggen. Heerlijk!

Het leuke aan singles vind ik precies wat jij hierboven noemt, de single-power. Een aansprekend nummer (hit of niet) van een artiest waar je niet meteen een heel album van wil luisteren. Melanchólia van Matia Bazar heb ik ooit geprobeerd en vond ik matig interessant. Leadsingle Ti Sento daarentegen vind ik een topnummer. Dan is een single dus ideaal. En zo kan ik makkelijk nog honderd voorbeelden verzinnen.


Als dat het kenmerk is het aanslingeren/opzetten van een song als separate entiteit kan je die net zo go van de cd beluisteren, of - grimmiger nog - Spotify gebruiken.

"Singles verzamelen" - en geloof me er zijn er hier die zich echt nog moeten melden is een van de belangrijkste H3-aandoeningen, waarbij het sentiment (vroeger aankoop bekostigd met rapporten-, kranten- en zakgeldgeld) en de nostalgie een belangrijke rol spelen: denk aan de e.p's van Stones en Beatles of de kartonnen enveloppe-hoesjes van The Kinks of die ^&%(%(%-singles waar je altijd een extra inlegstukje of adapter voor moet hebben. De single's ep's van The Style Council verwijzen trouwens sterk naar ep's etc uit de 60's.

Bij bepaalde labels - denk 4AD - zijn singles mede obv artwork echt ultieme hebbedingetjes: 44 4AD ideas | vaughan, album covers, graphic design - za.pinterest.com
12"s zijn trouwens ook de moeite waard; denk bijv de hoes van aan Blue Monday

avatar van Mssr Renard
Ik had ooit een paar honderd 7'-singles, maar heb die moeten verkopen.
Ik had van alles en nog wat, heel veel Uriah Heep, Saga, Yes, Kate Bush, Manfred Mann's Earth Band, The Fixx, noem maar op.

Nu bedacht ik me weer een collectie te gaan opbouwen, maar ik heb er maar een tiental (uit mijn hoofd).


The Allman Brothers Band - Angeline
7", Single

Allman Brothers - Crazy Love
7", Single

The Allman Brothers Band - Ramblin' Man / Jessica
7", Single

Gregg Allman - Midnight Rider
7", Single

Uriah Heep - Free Me
7", Single

Uriah Heep - Love Or Nothing
7", Single

Uriah Heep - Something Or Nothing / What Can I Do
7", Single

GoGo Penguin - Garden Dog Barbecue / Hopopono
7", Single, Ltd

Mammal Hands - Chaser / Prism
7", Single, Ltd

Matthew Halsall & The Gondwana Orchestra feat. Josephine Oniyama - Badder Weather / As I Walk
7", Single, Ltd

Portico Quartet - Endless / Undercurrent
7", Single, Ltd

Uriah Heep - Lady In Black
7", Single,

En dan nog twee van Queen, die ik (nog) niet heb ingevoerd in Discogs, schijnbaar. Die hangen als 'kunst' aan de muur in een vierkant lijstje.

In feite zou ik deze spaar-hobby best wel eens wat meer willen uitvoeren, maar ik ga de singles denk ik nooit draaien.
Ik heb overigens ook nog een aantal 12" maxi-singles en EP's.

avatar van gaucho
Heel veel animo voor singles lijkt er hier op de site niet te bestaan. Toch ga ik eens proberen om een aantal van die losse singles uit mijn collectie onder de aandacht te brengen.

De eerste is deze: Eddie Howell – Man from Manhattan (1976)
https://scontent-ams2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.6435-9/157575287_2799008360319769_9153684085100194634_n.jpg?stp=dst-jpg_p960x960&_nc_cat=100&ccb=1-7&_nc_sid=730e14&_nc_ohc=nUuOWAnpzZsAX8uDaDC&_nc_ht=scontent-ams2-1.xx&oh=00_AT87XipBH1DeL-znNCKj0GLlEhTwToMrpiIrdBo3rsb0oA&oe=62E15485
Dit plaatje klinkt als Queen met een andere leadzanger. Dat kwam natuurlijk vaker voor nadat Freddie Mercury was overleden. Gitarist Brian May en drummer Roger Taylor gingen daarna verder onder de noemer ‘Queen & Paul Rogers’ en tegenwoordig als ‘Queen & Adam Lambert’. Maar in 1976 was er al sprake van ‘Queen en Eddie Howell’.
Niet officieel natuurlijk, want de single Man from Manhattan werd gewoon uitgebracht onder de naam Eddie Howell, zonder verdere toevoeging. Maar het was wel heel duidelijk te horen dat Freddie Mercury en Brian May erop meededen. Het nummer werd gedomineerd door de achtergrondvocalen van Freddie en Brian, en Brian May voegde er een heel herkenbare gitaarsolo toe. Freddie speelt ook nog piano en produceerde het plaatje ook. Dat laatste stond ook vermeld op het platenlabel.

Het is eens te meer bijzonder, omdat de leden van Queen gedurende hun carrière niet vaak hebben meegespeeld op platen van andere artiesten. En in de jaren zeventig gebeurde dat al helemaal niet. Hoe kwam het dat die verder onbekend gebleven Eddie Howell, die we echt alleen maar kennen van deze ene hit, de leden van Queen zover wist te krijgen?

Freddie Mercury zat in 1975 het publiek bij de presentatie van het eerste album van Eddie Howell. Daar stond Man from Manhattan niet op, maar Howell speelde het nummer wel; hij had het toen net gecomponeerd. Ze raakten in gesprek en Freddie was rond die tijd geïnteresseerd geraakt in het produceren van muziek. Ze besloten te gaan samenwerken, en Freddie voegde niet alleen ideeën aan het nummer toe, maar uiteindelijk ook de vocale harmonieën. En Brian kwam langs voor de gitaarsolo.

In Nederland haalde het nummer de top 5, en zo hoog kwam het nergens anders. Het was ook succesvol in België en Zuid-Afrika, maar in Amerika werd het nooit uitgebracht. In Engeland werd het plaatje veel op de radio gedraaid, maar een hit is het ook daar nooit geworden. Het werd door verscheidene radiostations in de ban gedaan omdat - raar maar waar - de Amerikaanse bassist Jerome Rimson, die door Freddie was ingehuurd voor de opnamesessie, geen werkvergunning voor Engeland had.


avatar van Michiel Cohen
gaucho schreef:
Heel veel animo voor singles lijkt er hier op de site niet te bestaan. Toch ga ik eens proberen om een aantal van die losse singles uit mijn collectie onder de aandacht te brengen.

De eerste is deze: Eddie Howell – Man from Manhattan (1976)
(afbeelding)
Dit plaatje klinkt als Queen met een andere leadzanger. Dat kwam natuurlijk vaker voor nadat Freddie Mercury was overleden. Gitarist Brian May en drummer Roger Taylor gingen daarna verder onder de noemer ‘Queen & Paul Rogers’ en tegenwoordig als ‘Queen & Adam Lambert’. Maar in 1976 was er al sprake van ‘Queen en Eddie Howell’.
Niet officieel natuurlijk, want de single Man from Manhattan werd gewoon uitgebracht onder de naam Eddie Howell, zonder verdere toevoeging. Maar het was wel heel duidelijk te horen dat Freddie Mercury en Brian May erop meededen. Het nummer werd gedomineerd door de achtergrondvocalen van Freddie en Brian, en Brian May voegde er een heel herkenbare gitaarsolo toe. Freddie speelt ook nog piano en produceerde het plaatje ook. Dat laatste stond ook vermeld op het platenlabel.

Het is eens te meer bijzonder, omdat de leden van Queen gedurende hun carrière niet vaak hebben meegespeeld op platen van andere artiesten. En in de jaren zeventig gebeurde dat al helemaal niet. Hoe kwam het dat die verder onbekend gebleven Eddie Howell, die we echt alleen maar kennen van deze ene hit, de leden van Queen zover wist te krijgen?

Freddie Mercury zat in 1975 het publiek bij de presentatie van het eerste album van Eddie Howell. Daar stond Man from Manhattan niet op, maar Howell speelde het nummer wel; hij had het toen net gecomponeerd. Ze raakten in gesprek en Freddie was rond die tijd geïnteresseerd geraakt in het produceren van muziek. Ze besloten te gaan samenwerken, en Freddie voegde niet alleen ideeën aan het nummer toe, maar uiteindelijk ook de vocale harmonieën. En Brian kwam langs voor de gitaarsolo.

In Nederland haalde het nummer de top 5, en zo hoog kwam het nergens anders. Het was ook succesvol in België en Zuid-Afrika, maar in Amerika werd het nooit uitgebracht. In Engeland werd het plaatje veel op de radio gedraaid, maar een hit is het ook daar nooit geworden. Het werd door verscheidene radiostations in de ban gedaan omdat - raar maar waar - de Amerikaanse bassist Jerome Rimson, die door Freddie was ingehuurd voor de opnamesessie, geen werkvergunning voor Engeland had.
(embed)

Lijkt wel alsof John Deacon op de bas speelt.

avatar van gaucho
Zit wat in - het hele nummer klinkt als een outtake ten tijde van A night at the opera.

avatar van Mssr Renard
Update:

The Allman Brothers Band
- Angeline (7")
- Crazy Love (7")
- Ramblin' Man / Jessica (7")

Gregg Allman
- Midnight Rider (7")

Queen
-You're My Best Friend (7")
- Somebody to Love (7")
- Spread Your Wings (7")
- Save Me (7")
- Under Pressure (7")
- Radio GaGa (12")
- I Want to Break Free (7")
- A Kind of Magic (7")

Uriah Heep
- Free Me (7")
- Love Or Nothing (7")
- Something Or Nothing / What Can I Do (7")
- Lady in Black (7")

Saga
- What Do I Know? (12")
- What Do I Know? (12")
- Angel (12")
- Only Time Will Tell (12")
- Take a Chance (12")
- The Flyer (12")
- Careful Where You Step (12", EP)

Heart
- There's The Girl (12")
_________________________________________________________

Speciale uitgaven:

- GoGo Penguin - Garden Dog Barbecue / Hopopono
7", Single, Ltd
- Mammal Hands - Chaser / Prism
7", Single, Ltd
- Matthew Halsall & The Gondwana Orchestra feat. Josephine Oniyama - Badder Weather / As I Walk
7", Single, Ltd
- Portico Quartet - Endless / Undercurrent
7", Single, Ltd


Binnenkort weer een update, want er is meer....

avatar van Mssr Renard
gaucho, had jij niet een site waarop je kon bijhouden wel singles je had? Ik ben nu flink bezig mijn 7" en 12" collectie uit breiden. Omdat ik erachter ben gekomen dat nieuwe muziek mij niet zoveel doet, ga ik wat dieper in op de oude muziek die ik gaaf vind.

Bij discogs kun je wel custom-fields aanmaken, maar daar kun je dan weer niet op sorteren, zodoende is het toch wel moeilijk om ineens inzichtelijk te hebben welke 7" en 12" singles ik nu eigenlijk heb.

avatar van gaucho
Nee, ik heb geen eigen site waar ik bijhoud welke singles ik allemaal heb. Zou ook haast geen doen zijn, want dat zijn er een paar duizend. Maar misschien wel een leuk idee om hier weer eens wat te posten als ik er tijd voor heb. Ik was dit topic alweer bijna vergeten, omdat er op deze site kennelijk niet zoveel singles-verzamelaars zijn. Maar ik zal toch proberen dit topic een beetje levend te houden met foto's en hopelijk aansprekende stukkies.

Ik heb ook een hoop CD's en LP's, maar ik houd ook erg van singles. Sowieso omdat ze aan het begin van mijn muzikale ontdekkingsreis stonden, maar ook omdat het gewoon leuk is om een aansprekend nummer (ook) op single te hebben. En heel vaak zijn het versies die afwijken van de albumversie en/of die een leuke B-kant hebben die elders niet of nauwelijks te vinden is.

Wordt vervolgd, kortom.

avatar van Mssr Renard
Ik probeer ook goed op te letten of singles een zogenaamde 'generic' hoes hebben (vaak gewoon een wit of beige hoesje met een gat op de plek van het label), of een echte hoes (bandfoto, artwork, etc.).

Als een single echt een b-kant heeft van uitgesproken waarde, of de single-edit boeit me, dan wil ik eventueel wel een zo een single met een 'generic' hoesje hebben, maar ik wil graag zoveel mogelijk gaan voor gave hoesjes, vaak in dezelfde trant als het artwork van de begeleinde lp.

Als singles niet aan een lp gerelateerd zijn, zijn ze helemaal leuk om te hebben, dan heb je zeker te maken met non-album-tracks.

Ook leuk zijn vaak bandfoto's die je (nog) niet kende, als onderdeel van het artwork of gewoon klein op de achterkant.

Ik meen mij te herinneren dat er een website is om singles (7", 10" en 12") te registreren. Ik zal eens op zoek gaan. Deze bedoelde ik dus: 45cat - Vinyl Database - Records - Music Reviews - Discographies, Discussions, Discoveries
Eens zien of ik er mijn weg in kan vinden.

avatar van Mssr Renard
Best wel een goede site, voor singles. Beter dan Discogs eigenlijk, of 'anders' is een beter woord.

Vergelijk:
45cat - Queen - Bohemian Rhapsody / I'm In Love With My Car - EMI - UK - EMI 2375

met

5967-Queen-Bohemian-Rhapsody

avatar van herman
45cat is inderdaad uitstekend voor de 60's/70's/80's, zeker voor de Britse markt, want dan staan ook nog de releasedata e.d. er meestal wel bij.

avatar van Mssr Renard
herman schreef:
45cat is inderdaad uitstekend voor de 60's/70's/80's, zeker voor de Britse markt, want dan staan ook nog de releasedata e.d. er meestal wel bij.


Ik heb een account aangemaakt, dus dat woord weer lekker archiveren. Het zal je hobby maar zijn...

avatar van Mssr Renard
Mijn bescheiden collectie (73 stuks) tot nu toe. Let op, dit is een dump uit 45cat:

Al Stewart - On The Border / Flying Sorcery - RCA Victor, PB 5019, Germany, 1980, 7"

The Allman Brothers Band - Angeline / Mystery Woman - Arista, 102 372, Germany, 1980, 7"

The Allman Brothers Band - Crazy Love / Just Ain't Easy - Capricorn, 2089 068, Germany, 1979, 7"

The Allman Brothers Band - Ramblin' Man / Jessica - Capricorn, CAP 17 512, Germany, 1973, 7"

Barclay James Harvest - Titles / In My Life - Polydor, 2058 656, Netherlands, 1975, 7"

Barclay James Harvest - Titles / Sweet Jesus - Polydor, 2058 662, Germany, 1975, 7"

Barclay James Harvest - Hymn / Our Kid's Kid - Polydor, 2058 904, Netherlands, 1977, 7"

Barclay James Harvest - Capricorn / Berlin - Polydor, 2059 238, Germany, 1980, 7"

Barclay James Harvest - Life Is For Living / Sperratus - Polydor, 2059 299, Germany, 1980, 7"

Barclay James Harvest - Child Of The Universe / Back To The Wall - Polydor, 2059 443, Germany, 1981, 7"

Barclay James Harvest - Rock 'N' Roll Star / Medicine Man (Part 1) / Medicine Man (Part 2) - Polydor, 2229 198, UK, 1977, EP

Barclay James Harvest - Just A Day Away / Rock 'N' Roll Lady - Polydor, 813 065-7, Netherlands, 1983, 7"

Barclay James Harvest - Just A Day Away / Rock 'N' Roll Lady (Live) - Polydor, 813 065-7, Germany, 1983, 7"

Brian May - Back To The Light / Nothin' But Blue (Guitar Version) - Parlophone, R 6329, UK, 1992, 7"

David Bowie - Absolute Beginners / Absolute Beginners (Dub Mix) - Virgin, 107 937, Germany, 1986, 7"

Freddie Mercury - Love Kills / Rotwang's Party (Robot Dance) [by Giorgio Moroder] - CBS, A 4735, UK, 1984, 7"

Freddie Mercury - I Was Born To Love You / Stop All The Fighting - CBS, A 6019, UK, 1985, 7"

Gregg Allman - Midnight Rider / Multi Colored Lady - Capricorn, CAP 17 516, Germany, 1974, 7"

Jethro Tull - Sweet Dream / Seventeen - Island, 388 860 UF, Germany, 1969, 7"

Jethro Tull - Witch's Promise / The Teacher - Island, 6014 002, Germany, 1970, 7"

Jethro Tull - A Passion Play (Edit # / A Passion Play (Edit # 9) - Chrysalis, 6155 009, Germany, 1973, 7"

Jethro Tull - Home / King Henry's Madrigal (Theme From Mainstream) / Warm Sporran / Ring Out, Solstice Bells - Chrysalis, CHS 2394, UK, 1979, EP

Jethro Tull - Ring Out, Solstice Bells / March, The Mad Scientist / A Christmas Song / Pan Dance - Chrysalis, CXP 2, UK, 1976, EP

Jethro Tull - Steel Monkey / Down At The End Of Your Road - Chrysalis, TULL 3, UK, 1987, 7"

Jethro Tull - Lap Of Luxury / Astronomy / Automotive Engineering / Tundra - Chrysalis, TULLD 1, UK, 1984, Double Pack

Jethro Tull - Living In The Past / Driving Song - Island, WIP 6056, UK, 1969, 7"

Justin Hayward - Forever Autumn / Thunder Child - CBS, CBS 654973 7, Netherlands, 1989, 7"

Justin Hayward And John Lodge - Blue Guitar / When You Wake Up - Threshold, 6101 606, Netherlands, 1975, 7"

King - Love And Pride / Don't Stop - CBS, A 4988, UK, 1985, 7"

The Moody Blues - Nights In White Satin / Cities - Deram, 125-79.621Y, Belgium, 1972, 7"

The Moody Blues - Isn't Life Strange / After You Came - Threshold, 6101 602, Netherlands, 1972, 7"

The Moody Blues - Had To Fall In Love / Stepping In A Slide Zone - Decca, 6103 116, Netherlands, 1978, 7"

The Moody Blues - Gemini Dream / Painted Smile - Threshold, 6198 462, Netherlands, 1981, 7"

The Moody Blues - Nights In White Satin / Driftwood - Threshold, 882 180-7, Netherlands, 1989, 7"

The Moody Blues - Your Wildest Dreams / Talkin' Talkin' - Polydor, 883 906-7, USA, 1986, 7"

The Moody Blues - Go Now! / Loose Your Money (But Don't Loose Your Mind) / I Don't Want To Go On Without You / Steal Your Heart Away - Decca, DFE 8622, UK, 1965, EP

The Moody Blues - I'm Just A Singer (In A Rock And Roll Band) / For My Lady - Threshold, TH 13, Germany, 1973, 7"

The Moody Blues - Blue World / Going Nowhere - Threshold, TH 30, UK, 1983, 7"

The Moody Blues - Question / Candle Of Life - Threshold, TH 4, Netherlands, 1970, 7"

The Moody Blues - Melancholy Man / Candle Of Life - Threshold, TH 5, Germany, 1971, 7"

Phil Collins - In The Air Tonight / The Roof Is Leaking - Atlantic, WEA 79.198, Belgium, 1981, 7"

Queen - I Want It All / Hang On In There - Parlophone, 006-20 3360 7, Germany, 1989, 7"

Queen - Breakthru / Stealin - Parlophone, 006-20 3421 7, Germany, 1989, 7"

Queen - Scandal / My Life Has Been Saved - Parlophone, 006-20 3544 7, Germany, 1989, 7"

Queen - I'm Going Slightly Mad / The Hitman - Parlophone, 006-20 4257 7, Germany, 1991, 7"

Queen - The Show Must Go On / Keep Yourself Alive - Parlophone, 016-20 4533 7, Germany, 1991, 7"

Queen - I Want To Break Free / Machines (Or Back To Humans) - EMI, 1A 006-20 0117 7, Netherlands, 1984, 7"

Queen - A Kind Of Magic / A Dozen Red Roses For My Darlin - EMI, 1A 006-20 1116 7, Netherlands, 1986, 7"

Queen - Friends Will Be Friends / Seven Seas Of Rhye - EMI, 1A 006-20 1308 7, Netherlands, 1986, 7"

Queen - Save Me / Let Me Entertain You - EMI, 1A 006-63566, Netherlands, 1980, 7"

Queen - Another One Bites The Dust / Dragon Attack - EMI, 1A 006-64060, Netherlands, 1980, 7"

Queen - Body Language / Life Is Real - EMI, 1A 006-64788, Netherlands, 1982, 7"

Queen - Las Palabras De Amor / Cool Cat - EMI, 1A 006-64863, Netherlands, 1982, 7"

Queen - It's A Hard Life / Is This The World We Created…? - EMI, 1C 006 20 0215 7, Germany, 1984, 7"

Queen - Crazy Little Thing Called Love / We Will Rock You - EMI, 1C 006-63 317, Germany, 1979, 7"

Queen - Flash / Football Fight - EMI, 1C 006-64 205, Germany, 1980, 7"

Queen - We Are The Champions / We Will Rock You - EMI, 5C 006-60045, Netherlands, 1977, 7"

Queen - Spread Your Wings / Sheer Heart Attack - EMI, 5C 006-60476, Netherlands, 1978, 7"

Queen - Bicycle Race / Fat Bottomed Girls - EMI, 5C 006-61846, Netherlands, 1978, 7"

Queen - Don't Stop Me Now / In Only Seven Days - EMI, 5C 006-62276, Netherlands, 1979, 7"

Queen - Now I'm Here / Lily Of The Valley - EMI, 5C 006-96255, Netherlands, 1975, 7"

Queen - Bohemian Rhapsody / I'm In Love With My Car - EMI, 5C 006-97140, Netherlands, 1975, 7"

Queen - Tie Your Mother Down / You And I - EMI, 5C 006-98819, Netherlands, 1977, 7"

Queen - Spread Your Wings / Sheer Heart Attack - EMI, EMI 2757, UK, 1978, 7"

Queen - One Vision / Blurred Vision - EMI, QUEEN 6, UK, 1985, 7"

Queen And David Bowie - Under Pressure / Soul Brother [by Queen] - EMI, 1C 006-64 626, Germany, 1981, 7"

Roger Taylor - Future Management / Laugh Or Cry - EMI, EMI 5157, UK, 1981, 7"

Uriah Heep - Free Me / Masquerade - Bronze, 11 650 AT, Germany, 1977, 7"

Uriah Heep - Something Or Nothing / What Can I Do - Bronze, 13 339 AT, Germany, 1974, 7"

Uriah Heep - Lady In Black / Simon The Bullit Freak - Bronze, 13 616 AT, Germany, 1974, 7"

Uriah Heep - Love Or Nothing / Gimme Love - Bronze, 15 591 AT, Germany, 1978, 7"

Uriah Heep - Sympathy / Crime Of Passion - Bronze, 17 660 AT, Germany, 1977, 7"

Uriah Heep - Lady In Black / Simon The Bullit Freak, Bronze, 17 759 AT, Germany, 1977, 7"

Gast
geplaatst: vandaag om 02:47 uur

geplaatst: vandaag om 02:47 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.