menu

Muziek / Algemeen / Het metalen radarnetwerk

zoeken in:
Wat betreft de line-up legian, shame on you
De meest recente albums van deze artiesten zijn toch regelrechte aanraders:

Von Hertzen Brothers
Mother Of Millions
Iotunn
Smalltape
InHalo
Seventh Wonder
Avandra
MEER

Voor zover nog niet gebeurd: gaat dit luisteren, veel plezier (wat jij ABDrums...? )

Keurig lijstje hoor, staat ook in de bibliotheek opgeslagen.

Momenteel houd ik me bezig met dit geweldige, doch aparte werkje van één van progs grootste zangers, in samenwerking met een Zweedse componist. Avant-gardistisch, veel mooie klanktapijten, een wijd scala aan instrumenten en heel onorthodoxe arrangementen. Ben ik voorlopig nog wel eventjes zoet mee.

Ik moet wat opbiechten: heb dit weekend best genoten van Arch Enemy - Deceivers.

Heerlijk ongecompliceerd riffen (en ik blijf me verbazen over de "zang" als ik bedenk wie dat in deze band voor haar rekening neemt...

Gezien ? Psychonaut - Violate Consensus Reality (2022) => eentje om in de gaten te houden...

ProGNerD schreef:
Gezien ? Psychonaut - Violate Consensus Reality (2022) => eentje om in de gaten te houden...

Ik ga de voorafgaande plaat uit 2018 eens luisteren! Moet helemaal in mijn straatje passen als ik dat zo lees.

Ik heb nog een lijstje aan net toegevoegde albums die het wellicht waard zijn eens aan een luisterbeurt te onderwerpen:

Flagras - Lohe
Grima - Frostbitten
Deathbringer - It

Hint: niet voor de tere zieltjes onder ons.

Luistertip uit de oude doos voor de progliefhebbers: Payne's Gray - Kadath Decoded (1995).

Tip: https://youtu.be/7Jb1dBXvL5A, in afwachting van nieuw Haken werk...

Al aan 't inluisteren voor donderdagavond ABDrums en legian ?

Nog niet echt eigenlijk ProGNerD. Nu ik sinds vrijdag in Friesland zit is het of wat lo-fi achtergrond muziek, de dagelijkse progladder of de stilte hier om mij heen.
Heb de cd wel al in de auto liggen voor donderdag, dus het gaat wel goedkomen. Heb er wel erg veel zin in.

legian schreef:
...het gaat wel goedkomen. Heb er wel erg veel zin in.

Zekers, ik ook

legian schreef:
Nu ik sinds vrijdag in Friesland zit is het of wat lo-fi achtergrond muziek, de dagelijkse progladder of de stilte hier om mij heen.

Wederom in hetzelfde oord als de afgelopen vakantie?
Om er even op terug te komen; donderdag aanstaande heb ik 's avonds helaas andere verplichtingen (een kennismaking van het instituut waar ik als student-assistent werkzaam ben), dus helaas moet ik The Ocean en Playgrounded aan me voorbij laten gaan... Desalniettemin veel plezier toegewenst, legian en ProGNerD.

ABDrums schreef:
(quote)

Wederom in hetzelfde oord als de afgelopen vakantie?

Jep, wel zo makkelijk aangezien ik daar gratis van een vakantiehuisje gebruik kan maken.

Er staat me trouwens nog iets bij dat er eerder iets geschreven was over vooraf al een kaartje bestellen zodat je er geen excuses gemaakt kunnen worden

legian schreef:
Er staat me trouwens nog iets bij dat er eerder iets geschreven was over vooraf al een kaartje bestellen zodat je er geen excuses gemaakt kunnen worden

Tsja daar kan ik weinig tegenin brengen. 1-0 voor jou...

ABDrums schreef:
(quote)

Tsja daar kan ik weinig tegenin brengen. 1-0 voor jou...

Laat het direct een les zijn voor de volgende keer, want je hebt wat gemist deze avond zeg . Die ging van erg goed naar alleen maar beter.

legian schreef:
(quote)

Laat het direct een les zijn voor de volgende keer, want je hebt wat gemist deze avond zeg . Die ging van erg goed naar alleen maar beter.

Ik geloof het onmiddellijk. Fijn om te horen dat het concert beviel! Ik zal me volgende keer wel even twee keer achter de oren krabben alvorens ik besluit niet mee te gaan.

legian schreef:

Was inderdaad de moeite waard, al vond ik de 2e band niet echt wat: die "zang"...
Playgrounded was mooi, maar nog een beetje onervaren / onwennig; mag nog wat overtuigender/ krachtiger.
The Ocean was wat dat betreft echt de topper => wat een energieke show !

ProGNerD schreef:
(quote)

Was inderdaad de moeite waard, al vond ik de 2e band niet echt wat: die "zang"...
Playgrounded was mooi, maar nog een beetje onervaren / onwennig; mag nog wat overtuigender/ krachtiger.
The Ocean was wat dat betreft echt de topper => wat een energieke show !

Playgrounded was inderdaad nog wat zoekende, maar muzikaal wat mij betreft wel al erg sterk live.
LLNN was wel een bijzondere ontdekking voor mij, heb vooraf van hun niets gehoord en de muur van geluid blies mij wel echt omver. Ik waas even bang dat de eerste twee nummers het hele kunstje waren, maar ze wisten mij uiteindelijk toch flink te boeien. Ik moest direct aan Cult of Luna denken ook. Ik ga daar snel meer van opzoeken in ieder geval. En dit was toch niet zo erg qua zang?
The Ocean was echt briljant, heerlijke show. Ik miste alleen een moshpit eigenlijk nog. En toch wat kort vond ik wel. Maar goed, de tijd vliegt als je er plezier in hebt natuurlijk.

Voor de deathmetalliefhebbers een kakelverse release: Revocation - Netherheaven .

Op dit moment draait deze bij mij zijn eerste rondje, maar ik ben toch wel behoorlijk onder de indruk. Eén van de betere - zo niet het beste - death metal releases van dit jaar. Maar gauw de rest van de catalogus van de band beluisteren.

Dit is voor mij echt een Topper: An Abstract Illusion - Woe

Gaerea - Mirage

Gaat dit luisteren mensen! Dit is sublieme, emotievolle, prachtige black metal zoals zelden wordt vertoond. Wat een creativiteit, wat een vakmanschap, wat een band, Gaerea!

Komt op de lijst.

Die van jou gisteren staat inmiddels ook op mijn lijst

Gast
geplaatst: vandaag om 12:06 uur

geplaatst: vandaag om 12:06 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.