MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival #3

zoeken in:
avatar van FinisTerra
geplaatst:
Denemarken wel top. Beter dan Finland voor mij voorlopig

avatar van herman
geplaatst:
Denemarken heeft wel een strak nummer. Beetje de opbouw die ik had gehoopt bij Oostenrijk. Tof nummer, mooie staging ook.
Cijfer: 7

avatar van starbright boy
geplaatst:
Retestrak en heel goed gezongen ook.dat Denemarken. Dat kon je niet van Olly Alexander zeggen.

avatar van Slowgaze
geplaatst:
starbright boy schreef:
Retestrak en heel goed gezongen ook.dat Denemarken. Dat kon je niet van Olly Alexander zeggen.

Olly Alexander was stukken hitsiger daarentegen. Ging toen bijna aan mijn geaardheid twijfelen.

avatar van starbright boy
geplaatst:
Australie snapt hoe je het wel doen als je een grote ster stuurt. Verschillende sterren zijn onderuit gegaan op het festival. maar hier klopt heel veel aan.

Het is niet mijn ding, maar veel fans en de jury's eten dit op. Top 5 zaterdag.

avatar van FinisTerra
geplaatst:
Australië wel goed maar ook wel erg oubollig

avatar van Slowgaze
geplaatst:
Komt maar niet echt op gang, alsof de Delta Goodrem er nog op zit.

Ja, aan het einde van de dag ben ik alijd doodmoe van mezelf geworden.

avatar van herman
geplaatst:
Australië niet aan mij besteed. Soort Adele/Celine met wat elektronische accenten.
Cijfer: 4

avatar van starbright boy
geplaatst:
Eigenlijk best veel nummers die zo in een musical kunnen. Oekraine ook al.

avatar van FinisTerra
geplaatst:
Oekraine veel spannender.

Kijk, dat is een goede spannende ballad met etnische elementen.

avatar van herman
geplaatst:
FinisTerra schreef:
Oekraine veel spannender.

Kijk, dat is een goede spannende ballad met etnische elementen.

Ja, precies dat. Zoveel meer karakter dan die fabriekspop van Australië. Goede zangeres, goede mimiek.
Cijfer: 7

avatar van starbright boy
geplaatst:
IK verwacht geen wonderen van de UK zaterdag. Er is beter verwant spul. Bottom 5.

avatar van Slowgaze
geplaatst:
Oké, ik vibe wel echt met Engeland dit jaar. Soort Boy Zonderman die weleens douchet.

avatar van Djarune
geplaatst:
Nooit verwacht dat die dude van het Furby orgel en de GameBoy megamachine mee zou doen aan het ESC. Matig nummer ook. Kan beter synth filmpjes blijven maken.

avatar van FinisTerra
geplaatst:
Oei UK.

Nee, niet leuk genoeg. 5*

avatar van herman
geplaatst:
Hoop leuke elementen bij de UK, maar het geheel is toch matig op de een of andere manier.
Cijfer: 5

avatar van starbright boy
geplaatst:
Ik vind albanese inzendingen best vaak leuk (vorig jaar bijvoorbeeld ), maar hier kan ik echt niks mee.

De finale kan het best halen denk ik.

avatar van FinisTerra
geplaatst:
Ik trek Albanië wel. Wel erg dramatisch maar sterke melodie

avatar van herman
geplaatst:
Niks aan wat mij betreft. Terwijl Albanië vorig jaar misschien wel het beste nummer had.
3,5

avatar van starbright boy
geplaatst:
Op wie lijkt die stem van de Maltese inzending nou ook weer?

Vind dit echt een van de minsten van de avond. Gek genoeg is Malta bijna nooit leuk.

avatar van FinisTerra
geplaatst:
Malta wel mooi. Gaat wel door

avatar van herman
geplaatst:
Vind Malta ook wel aardig, ondanks dat de titel 50 keer langskwam.
6,5

avatar van starbright boy
geplaatst:
Wordt onder fans vaak als een ondermaatse Noorse inzending gezien. Zou dit hun enorme rij non stop kwalificaties breken? ik denk dat het gewoon doorgaat, om in de finale te floppen.

avatar van FinisTerra
geplaatst:
Fijn nummer van Noorwegen. Kende het precies al

avatar van Slowgaze
geplaatst:
Noorwegen doet iets te hard z'n best. Guitige drummer, maar te veel een doorslagje van Maneskin*, dat al nauwelijks een eigen smoel had.

*Had geen zin om op te zoeken hoe je dat bolletje op de a zet.

avatar van herman
geplaatst:
Wel een heel mager liedje van de Noren... Yaya yayayayaya.
4

avatar
geplaatst:
Voorspelling voor de finalisten;

Bulgarije
Roemenië
Tsjechië
Cyprus (alhoewel ik dat zangtechnisch echt mager vond)
Denemarken
Australië
Oekraïne
Albanië
Malta
Noorwegen

avatar van aERodynamIC
geplaatst:
Nou, dan wederom mijn bescheiden bijdrage deze avond.

Wat me dit jaar opvalt is dat iedereen eigenlijk prima zingt (dat is wel eens anders) en mag ik zeggen dat ik Henry Schut en Jeroen Kijk in de Vegte heel wat prettiger vind dan ome Cornald en Jan Smit. Deze twee vrolijke snuiters zijn redelijk neutraal en niet zo negatief waar ome Cor zichzelf wel heel erg mister Songfestival vindt en Jan gewoon de zure oude lap was.

Mijn top 10:

https://postimg.cc/pyK4TDdL

Luxemburg vind ik nog steeds niet te pruimen en dat werd er niet beter op vanavond: wat een draak van een nummer..... samen met Azerbeidzjan onderaan in mijn lijst.

En dan de gok (wat de vorige keer 8/10 was):

Bulgarije
Roemenië
Tsjechië
Armenië
Cyprus
Denemarken
Australië
Oekraïne
Malta
Noorwegen

Niet door:

Azerbeidzjan
Luxemburg (twijfel)
Zwitserland (twijfel)
Letland (twijfel)
Albanië

avatar van jasper1991
geplaatst:
Mijn hoofd staat niet zo naar Eurovisie, maar toch even aangezet. Luxemburg is veruit mijn favoriet, maar ik verwacht dat ze op de zang/uitspraak zal worden afgerekend. Geweldig opgebouwd nummer. Cyprus zoals altijd heel verzorgd. Roemenië lekker over-the-top, maar niet echt goed.

avatar van starbright boy
geplaatst:
Nou mijn gok:

Zeker door:
Bulgarije
Roemenië
Tsjechie
Denemarken
Australië
Oekraïne

Ik denk van wel:
Armenië
Zwitserland
Cyprus
Noorwegen

Ik denk van niet:
Luxemburg
Malta
Letland
Albanie

Zeker niet:
Azerbeidzjan

avatar

Gast
geplaatst: vandaag om 02:36 uur

avatar

geplaatst: vandaag om 02:36 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.