menu

Muziek / Algemeen / Online muziek kopen

zoeken in:
Ik heb er ook nog nooit besteld en ook nog nooit bij Amazon (wegens geen PayPal ) en mij boeit het ook weinig of ik een CD nu na 3 dagen of na een maand binnen heb maar als de verkoper aangeeft binnen 3 dagen het ding de deur uit te doen en na een week is dit nog steeds niet gebeurd dan zou ik wel geïrriteerd raken ja. Je bent dan namelijk gewoon aan het wanpresteren.

Je kunt als bedrijf een standaard norm proberen te hanteren maar of dat altijd haalbaar is, is dan een tweede.

Feit is dat, als je een beetje groot online besteller bent van cd's en lp's, je gewoon al weet dat het per bestelling en per leverancier kan verschillen. En als dat binnen bepaalde marges blijft is het verder prima.

Verder verwijs ik naar de buitengewoon goede staat van dienst van Dodax, met 98% positieve reacties op alle leveringen (meer dan 300.000).

Dus in z'n algemeenheid wordt er heel positief gereageerd op deze online verkoper.

Daar komt nog bij, dat leveranciers als Dodax afhankelijk zijn van de Engelse "posterijen" en de Nederlandse en dus niet altijd grip hebben op het hele proces van verzenden.

Als je als koper je daar niet flexibel in kunt opstellen, is (internationaal) online kopen niet je ding.

Het heeft denk ik ook te maken met hoe je zelf handelt?

ik verkoop erg veel via Discogs, en ik beloof ook niet wat ik niet kan waarmaken. En dan doe ik dat nog op basis van hobby. Ik verwacht dat dus ook van een proffesionele verkoper.

Het is echt niet zo groot dat ik me opwind hoor... ik zie 't gewoon gebeuren, en lees hier veel positieve verhalen, dus ik dacht "ik deel die van mij ook hier"..
en.. het gaat uiteraard ook nog eens over dodax.nl terwijl men het hier voornamelijk over de andere heeft...

No biggie... als ik iets echt snel wil hebben loop ik wel langs de platenwinkel...

musician schreef:
Daar komt nog bij, dat leveranciers als Dodax afhankelijk zijn van de Engelse "posterijen" en de Nederlandse en dus niet altijd grip hebben op het hele proces van verzenden.

Als je als koper je daar niet flexibel in kunt opstellen, is (internationaal) online kopen niet je ding.

Dat heeft er toch niets mee te maken.

Het gaat er volgens lennon om dat het bedrijf belooft om binnen 2 dagen de CD's te verzenden, niet dat ze binnen die tijd geleverd zijn. Of begrijp ik het verkeerd?

Onweerwolf schreef:
(quote)

Dat heeft er toch niets mee te maken.

Het gaat er volgens lennon om dat het bedrijf belooft om binnen 2 dagen de CD's te verzenden, niet dat ze binnen die tijd geleverd zijn. Of begrijp ik het verkeerd?

Jij begrijpt het goed.

Overigens is lp nummer 3 vandaag aangekomen, dus eind goed al goed......

Was misschien al bekend, maar voor de zekerheid: WowHD accepteert vanaf nu geen iDeal meer, wel PayPal en "all major credit cards".

En dus kan WOWHD vanaf nu van mij de boom in.

Dit bericht staat op de Facebook pagina van WOWHD.
Hi Guys! Sorry about all your problems in the past, we recognize that it's been a long time and you need some help. Our new team took over about 3 weeks ago and is working diligently to respond to the thousands of emails and messages from customers of the old team. If you have a specific problem please send a message to our inbox and Customer Service will do their best to help you out. Please bear with us as we work to give WOWHD new life.

Zojuist wat besteld, ben benieuwd hoe snel het nieuwe team is

Ducoz

En hoe snel is het nieuwe team?

Er ging ongeveer twee weken over heen. Verder zoals atijd eigenlijk.

Het valt me op dat de prijzen bij Dodax heel erg schommelen. Het scheelt vaak niet veel, maar vraag me toch af hoe het komt.

Even een voorbeeldje.

Kocht vorige week het volgende, allen LPS:

And Now That I'm in Your Shadow €17,96
Maraqopa €17,93
Brothers and Sisters of the Eternal Son €16,29
Caught in the Trees € 17,93
Saint Bartlett € 19,07

Sowieso zijn het aparte prijzen, maar nu kost dit setje:

And Now That I'm in Your Shadow €18,07
Maraqopa €20,30
Brothers and Sisters of the Eternal Son €15,91
Caught in the Trees € 18,78
Saint Bartlett € 19,09

Is het hele setje in een paar dagen tijd ineens 3€ duurder..

Volgens mij zit het moederbedrijf in Zwitserland. Kan dus met de wisselkoers van de Zwitserse frank te maken hebben.

Zal idd een combo zijn van kleine schommelingen door valuta omrekenverschillen en grote schommelingen door veranderde inkoopprijzen

Topic gaat hier verder, omdat beide topics over hetzelfde onderwerp gaan, deze gaat daarom op slot.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 18:50 uur

geplaatst: vandaag om 18:50 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.