menu

Muziek / Algemeen / Ondergewaardeerde albums (op MusicMeter)

zoeken in:
avatar van orbit
jellecomicgek72 schreef:
Pink Floyd - The Division Bell. Die plaat MOET de top 250 ingeknald worden!!!


Laten we gewoon alles van Floyd in de top250 zetten, ook hun b-kantjes en bootlegs

The Oath
In Muziek > Toplijsten en favorieten > Onbekende albums die toch populair zijn.:

Je kent ze wel: Albums die hier nog geen 50 stemmen halen maar binnen het genre echt gewaardeerd zijn. Hoge score en veel lofbetuigingen, maar desondanks niet echt bekend.

Voorbeelden?

The Oath
Ik heb wel zulk voorbeeld in mijn top 10:


The Crimson Idol van WASP.

(afbeelding)
Slechts 33 stemmen. Maar 3 gerespecteerde gebruikers hebben hem op nr 1 staan in hun top 10 en 1 user op 9 (ik dus).
Zwaar emotioneel geladen powerballads.


avatar van Hendrix4live
Grant Lee Buffalo - Fuzzy

Ben zowat de enige met 5*.

avatar van OldRottenhat
Hendrix4live schreef:
Grant Lee Buffalo - Fuzzy

Ben zowat de enige met 5*.


82 stemmen, waarvan 4 keer een 5 en 11 keer een 4,5. Valt nog mee toch? Maar inderdaad, hoe meer mensen dit album beluisteren hoe beter!

Ik zou hier graag het album 'A' van Cass McCombs nog eens willen opperen.

Cass McCombs - A (2003)

Misterfool
The Flaming Lips - Oh My Gawd!!... (1987)

geniaal album,waar men jammer genoeg geen aandacht aan geeft. Is men blijven steken bij het nieuwe werk van de vlamende lippen?. dit verdient net zo bekend te zijn.

avatar van Snakeskin
"Love" van The Cult. Is natuurlijk alleen al vanwege haar titel een plaat om te koesteren. Duikt heel af en toe eens op in een lijst en krijgt dan de erkenning die het toekomt. De plaat uit 1985 bevat drie op single uitgebrachte songs die de VARA regelmatig draaide maar die het geen van allen tot een hit gescoord hebben. Zij zijn bekend van de classic "She sells sanctuary" en hadden naar mijn mening in de Top 250 moeten staan.

avatar van Snakeskin
"Moon in Scorpio" van The Family Stand is een zwaar onderschat album. Lovend binnengehaald, prachtige singles (Plantion Radio, Sky is falling) voldoende airplay, maar het werd niet opgepakt door het publiek met als resultaat 22 stemmen tot nu toe, en dat is schandalig weinig voor deze prachtige plaat.

avatar van Bravejester
Een album dat lange tijd in mijn top 10 heeft gestaan en maar 8 stemmen heeft : het heerlijke spaanstalige rockalbum El Espiritu Del Vino van Heroes Del Silencio

Héroes del Silencio - El Espiritu del Vino (1993)

Wat mij betreft wordt het hoog tijd dat meer mensen dit leren kennen; je moet er dan natuurlijk geen problemen mee hebben dat dit in het Spaans wordt gezongen ( maar hoe )

Van begin ( met stevige rock YouTube - ‪Nuestros nombres - Héroes del Silencio‬‏ )

tot een rustige op piano gespeelde ballad als slot YouTube - ‪La alacena - Héroes del Silencio‬‏

met tussenin 1 van mijn favorieten : YouTube - ‪Culpable - Héroes del Silencio‬‏

Volgens mij voor velen het luisteren meer dan waard.... dus de rest moet je zelf maar ontdekken

_Lynn_
Argent - All Together Now (1972)
Klassieker tot en met!


avatar van jellecomicgek72
Misschien niet echt een album, maar ik vind Marillion toch echt ondergewaardeerd op deze site.

Lukk0
Van alle denkbare artiesten, noem je Marillion ondergewaardeerd? In totaal 5120 stemmen, en maar liefst vijf albums met meer dan 300 stemmen en een gemiddelde van vier sterren of hoger. Ik denk dat we de definitie van ondergewaardeerd dan maar eens aan moeten gaan passen.

avatar van Snakeskin
Yellow Moon van Neville Brothers.

avatar van The Scientist
66 stemmen en 4* zou ik niet ondergewaardeerd willen noemen.

avatar van Broem
Zo vreselijk ondergewaardeerd. Zonde.

Kathrin Scheer - Rare (2010)

avatar van adri1982
Eigenlijk kan ik er wel een aantal opnoemen.

'Shine on brightly' en 'Grand hotel' van PROCOL HARUM (dit zijn echt klassiekers mensen, het verbaasd mij dat die albums de 100 stemmen niet halen)
'666' van APHRODITE'S CHILD (stemhoogte stelt mij tevreden; helaas minder dan 100 stemmen).
'Ha, ha, ha!', 'Vienna' en 'Quartet' van ULTRAVOX(!) (Dit was toch ooit een topband?)
'Genesis' en 'Invisible touch' van GENESIS (Te laag gemiddelde)
'Strangeland' van KEANE (Hier staan echt prachtige nummers op)
'Mylo Xyloto' en 'Ghost stories' van COLDPLAY (en dan heb ik de laatste voorlopig niet opgenoemd).

avatar van Pietro
Snakeskin schreef:
"Love" van The Cult. Is natuurlijk alleen al vanwege haar titel een plaat om te koesteren. Duikt heel af en toe eens op in een lijst en krijgt dan de erkenning die het toekomt. De plaat uit 1985 bevat drie op single uitgebrachte songs die de VARA regelmatig draaide maar die het geen van allen tot een hit gescoord hebben. Zij zijn bekend van de classic "She sells sanctuary" en hadden naar mijn mening in de Top 250 moeten staan.

Ben ik het helemaal mee eens. Een mijlpaal in de pophistorie als je het mij vraagt die na 34 jaar nog niets aan glans heeft verloren. Een tijdloze klassieker die met haar beklemmende post-punk/new wave sfeer de concurrentie ver achter zich laat. Intens en origineel. Love hoort absoluut in de top 250 thuis.

avatar van Pietro
Er zijn wat mij betreft legio artiesten op deze site die ondergewaardeerd worden. Dan heb ik het niet zo zeer over de gemiddelde score van de betreffende albums van deze artiesten, maar meer over het ontbreken van naamsbekendheid waardoor de artiest blijft steken op een laag aantal stemmen.

Een goed voorbeeld is de Amerikaanse singer/songwriter Steve Forbert. Ooit bestempeld als de nieuwe Bob Dylan, vanwege ’s mans unieke stemgeluid en karakteristieke nummers met een folky sound. Dat dit stempel een zware last op de schouders van Forbert legde, spreekt voor zich. Niettemin zijn met name zijn eerste twee albums – Allive on Arrival en Jackrabbit Slim – de moeite van het beluisteren meer dan waard. Omdat dit topic over specifieke albums gaat, valt mijn keuze op Alive on Arrival die over de gehele linie net iets sterker is dan Jackrabbit Slim.

Forbert heeft als een van de weinige artiesten het vermogen om goede ballads te schrijven zonder te verzanden in zoetsappigheid of goedkope clichés. Luister maar eens naar het smaakvolle It Isn’t Gonna Be That Way. Het spreekt voor zich dat ook de rest van zijn songmateriaal dik in orde is, zoals het heerlijke Big City Cat en het vrolijke What Kinda Guy. Kenmerkend in zijn geluid is het veelvuldig gebruik van de mondharmonica.

Alive on Arrival toont voor mij een artiest die veel meer is dan enkel een Dylan-kloon en voldoende eigenheid heeft om te blijven boeien. Het is misschien een gewaagde uitspraak hier op Musicmeter, maar qua stemgeluid vind ik Forbert minstens van een gelijk niveau als Dylan.

Voor iedereen die eens kennis wil maken met deze sympathieke, helaas nog wat onbekende artiest, is hier een voorproefje:
Steve Forbert - Thinkin'

Gast
geplaatst: vandaag om 16:57 uur

geplaatst: vandaag om 16:57 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.