menu

Mijn Updates +
Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival

zoeken in:
En nee het zegt nog niets in deze fase, maar Nederland staat bij sommige wedkantoren nu gedeeld 1e:

Odds Eurovision Song Contest 2019 - eurovisionworld.com

Wel mooi om te zien, die blauwe vakjes achter Nederland

Wit-Rusland is ook bekend, maar daar kan ik nog geen goede video van vinden.

Die heeft Eric gisteren geplaatst om 22:11

musicfriek schreef:
Die heeft Eric gisteren geplaatst om 22:11

Oh, had daar helemaal overheen gelezen

Vanavond de finale van Zweden, ben benieuwd wie er gaat winnen. Inmiddels is Norssken van Jon Henrik Fjällgren grote favoriet hier (staat op repeat), wat een prachtig nummer toch. Maar ik vrees dat hij het voor de 3e keer niet gaat halen..

Het zal gaan tussen Wiktoria, Jon Lundvik, Bishara of Hanna Ferm/LIAMOO.

Aoibhin schreef:
En nee het zegt nog niets in deze fase, maar Nederland staat bij sommige wedkantoren nu gedeeld 1e

Ik ben zeer verrast door Arcade, komt zeker in mijn top 10.

musicfriek schreef:
Vanavond de finale van Zweden, ben benieuwd wie er gaat winnen.

Die is helaas morgen pas.

Oeps, ik zie het nu ja, dacht dat het de 8e was.

Om 17:00 worden de liedjes van Azerbaijan en Polen bekend gemaakt.

Eerste indruk van de Nederlandse inzending is behoorlijk positief. Beste inzending sinds Common Linnets zeker. En ik denk ook de meest kansrijke. Mits hij live overeind blijft en het goed in beeld gebracht wordt. Geen publiek in beeld en vrij sober met smaakvolle visuals zou ik denken.

En we hebben Polen!

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

https://www.youtube.com/watch?v=UCqlGG5l1Lc?hd=1&autoplay=1&fs=1

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MusicMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MusicMeter met je privacy omgaat.

En Azerbeidzjan (ook onderwater shots en weer een man!)

https://www.youtube.com/watch?v=ytSXZjbPEW0

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MusicMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MusicMeter met je privacy omgaat.

Polen had ik al verwacht met dat nummer, maar denken jullie dat ze de finale gaan halen? Ik ben een beetje bang van niet, alhoewel ik hun inzending wel erg origineel vind. Echte folk hoort ook ESF

Die van Azerbeijan doet me niet zoveel eigenlijk, mss nog wennen.

1. Nederland
2. Italië
3. Hongarije
4. Portugal
5. Slovenië
6. Griekenland
7. België
8. IJsland
9. Ierland
10. Zwitserland

11. Verenigd Koninkrijk
12. Polen
13. Litouwen
14. Albanië
15. Estland
16. Servië
17. Letland
18. Noorwegen
19. Tsjechië
20. Denemarken

21. Noord Macedonië
22. Azerbeidzjan
23. Frankrijk
24. Spanje
25. Finland
26. Cyprus
27. Wit-Rusland
28. Oostenrijk
29. Roemenië
30. Moldavië

31. Georgië
32. Kroatië
33. Duitsland
34. Australië
35. Montenegro
36. San Marino

De liveversie van Nederland in DWDD daarnet is echt super. Ik zou het niet erg vinden moest dit hoog scoren.

Duncan live..... geslaagd!!! Kippenvel.

Best indrukwekkend. Gevaarlijke stukken die live fout kunnen gaan, maar nu was het formidabel met een aarzelende start.

https://www.youtube.com/watch?v=OTTgoCnVxaU

Eerste live versie van Arcade:

https://www.youtube.com/watch?v=OTTgoCnVxaU?hd=1&autoplay=1&fs=1

En we hebben ook Macedonië:

https://www.youtube.com/watch?v=Sw-NQ1a1zZ0?hd=1&autoplay=1&fs=1

Het spijt me, maar de live-versie van Arcade vind ik geen reden voor een feestje. Laurence lijkt weinig controle over zijn stemgebruik te hebben. Hij gaat willekeurig heen en weer tussen borst- en kopstem en zeker bij laag volume en in het lage register is het een breekbaar laagje ijs waar hij zich op begeeft. Ook zingt hij regelmatig tamelijk vals, wat volgens mij één van de grootste valkuilen van dat hele festival is. Nog even oefenen jochie!

Wat ik me vaak afvraag: hoe komt het toch dat zo veel deelnemende naties moeite hebben om in hun hele land een vocalist te vinden die toon kan houden? Dat lijkt me toch een minimumvereiste bij de selectie! Wanneer je voor een gearriveerde artiest of een muzikaal genie kiest, kan ik het nog wel begrijpen, maar in de poel van onbekend talent barst het van de zangers die op zijn minst technisch goed kunnen zingen. Ik kan me niet voorstellen dat op de conservatoria geen enkele vierdejaars zangstudent zin heeft in een kitscherig uitstapje.

Redelijk nummer, niet helemaal mijn smaak, maar weet vast wel zieltjes te winnnen. Iets te veel binnen de eigentijdse lijntjes misschien. Lees wat wisselende reacties over de zang hierboven/onder, maar ik vind het top, en dat werkt vaak wel. Ik vind zelf een leuke overdadige act of dans wat belangrijker, maar wie weet komt er nog iets heel verrassends. Lijkt me weer iets voor rond plek tien in de finale.

En vanavond is alweer de laatste NSF van dit seizoen: de finale van Melodifestivalen. Het is allemaal wel snel gegaan dit jaar voor mijn gevoel.
Ik hoop op Jon Henrik Fjällgren, maar denk niet dat hij veel kans maakt.

Aoibhin schreef:
En vanavond is alweer de laatste NSF van dit seizoen: de finale van Melodifestivalen. Het is allemaal wel snel gegaan dit jaar voor mijn gevoel.
Ik hoop op Jon Henrik Fjällgren, maar denk niet dat hij veel kans maakt.

De enige nationale finale die ik altijd volg!!! Ik hoop Lisa Ajax... maar als we de bookmakers mogen geloven wordt het vrijwel zeker John Lundvik. Ook geen slecht nummer maar doet me enigszins denken aan Oostenrijk vorig jaar... Zeker qua belichting.

Nederland nu gedeeld 1e bij de meeste wedkantoren!

Ik hoop niet dat John Lundvik wint. Vreselijk saai nummer.. Ik ben ook voor Lisa vanavond maar ik denk niet dat ze heel veel kans maakt.

Joh, laat ze in Zweden maar een foute keuze maken: des te beter voor Nederland

aERodynamIC schreef:
Joh, laat ze in Zweden maar een foute keuze maken: des te beter voor Nederland

Dat is ook weer waar!

Rusland:

https://www.youtube.com/watch?v=ovhJHU8wnxU

Rusland vind ik qua nummer wat tegenvallen. Het is op zich niet slecht en live zal er wel weer een heel dure en gelikte act bij komen, dus ik denk toch dat dit in Tel Aviv in de hogere regionen zal eindigen. Maar als het wint zou ik het jammer vinden.

Rusland zakt weg bij de bookmakers; Nederland stijgt. Op Betfair (belangrijkste wedkantoor) staat Nederland nu al ruim op 1 en ook gemiddeld over alle wedkantoren staan we nu bijna boven Rusland.

Beetje ouderwets en bombastisch, daar hou ik op zich wel van, maar heeft niet de emotie van een nummer als die van Duncan.
Toch zou dit zomaar kunnen winnen. In elk geval hoog eindigen.

Nederland staat nu op de eerste plaats bij de bookies (https://www.oddschecker.com/tv/eurovision/winner). Dat heeft ons land nog nooit eerder meegemaakt. Natuurlijk zegt het niets, maar we horen eens een keer bij de favorieten en dat verhoogt de voorpret enorm wat mij betreft.

We staan nu officieel gemiddeld 1e bij de wedkantoren!

http://i68.tinypic.com/2mnk5co.png

Gast
geplaatst: vandaag om 07:38 uur

geplaatst: vandaag om 07:38 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.