menu

Mijn Updates +
Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival

zoeken in:
Het zou fantastisch zijn dat Nederland nog eens zou winnen.

Van Rusland had ik meer verwacht. You Are The Only One was echt stukken beter.

Aoibhin schreef:
En vanavond is alweer de laatste NSF van dit seizoen: de finale van Melodifestivalen. Het is allemaal wel snel gegaan dit jaar voor mijn gevoel.
Ik hoop op Jon Henrik Fjällgren, maar denk niet dat hij veel kans maakt.

Ik hoop met je mee, maar ik vrees het ergste Ik hoop toch echt niet dat het Bishara gaat worden, op een Zweedse Justin Bieber zitten we niet te wachten.

musicfriek schreef:
(quote)

Ik hoop met je mee, maar ik vrees het ergste Ik hoop toch echt niet dat het Bishara gaat worden, op een Zweedse Justin Bieber zitten we niet te wachten.

Niet weer zo'n liedje inderdaad.... Frans een paar jaar terug was ook vreselijk...

Zoals verwacht...

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

https://www.youtube.com/watch?v=4TuMwhGU8xE

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MusicMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MusicMeter met je privacy omgaat.

Toch John Lundvik voor Zweden. De grote favoriet heeft gewonnen. Ik blijf erbij dat ik de belichting op die van Oostenrijk vorig jaar vind lijken

Mooi nummer van Zweden.

Prima nummer van Zweden, maar ik hoor er niet de grote kanshebber in zoals velen dat wel horen. Gaat ongetwijfeld goed scoren in Tel Aviv, maar ik hoor er geen winnaar in.
Jammer dat John Henrik Fjällgren maar zo weinig punten van de jury kreeg. Keer op keer stuurt hij weer goede nummers in, maar wint nooit.
Hopelijk schiet hij wel nog wat naar boven in de odds; dan is de druk ook wat meer van Duncan af

Met morgen nog 3 te gaan (Israël, Malta en Armenië) begint het bij mij bovenin ook wel wat te schuiven. Ik heb een nieuwe nummer als ik Nederland buiten beschouwing laat (en NL vind ik dit jaar echt het mooist): Hongarije pakt me meer en meer.
Bij de bookmakers heeft de bekendmaking van Zweden vooralsnog geen invloed op de nummer 1 positie van Nederland.

1. Nederland
2. Hongarije
3. Italië
4. Slovenië
5. Portugal
6. Griekenland
7. België
8. IJsland
9. Rusland
10. Zweden

11. Ierland
12. Zwitserland
13. Estland
14. Verenigd Koninkrijk
15. Litouwen
16. Polen
17. Albanië
18. Letland
19. Servië
20. Noorwegen

21. Tsjechië
22. Denemarken
23. Frankrijk
24. Azerbeidzjan
25. Spanje
26. Noord Macedonië
27. Finland
28. Cyprus
29. Roemenië
30. Wit-Rusland

31. Moldavië
32. Oostenrijk
33. Montenegro
34. Georgië
35. Kroatië
36. Australië
37. San Marino
38. Duitsland

Misschien leuk om te zien wie de concurrenten voor Nederland zijn in de tweede halve finale:

Albanië: Jonida Maliqi - Ktheju Tokës
Armenië: Srbuk - Walking Out
Azerbeidzjan: Chingiz - Truth
Denemarken: Leonora - Love is forever
Ierland: Sarah McTernan - 22
Kroatië: Roko Blažević - The Dream
Letland: Carousel - That Night
Litouwen: Jurijus - Run with the Lions
Malta: Michela Pace
Moldavië: Anna Odobescu - Stay
Nederland: Duncan Laurence - Arcade
Noord-Macdonië: Tamara Todevska - Proud
Noorwegen: KEiiNO - Spirit in the Sky
Oostenrijk: Pænda - Limits
Roemenië:Ester Peony - On A Sunday
Rusland: Sergey Lazarev - Scream
Zwitserland: Luca Hänni - She Got Me
Zweden:John Lundvik - Too Late For Love

Lijkt me toch wel dat we de finale moeten kunnen halen.....

aERodynamIC schreef:
Met morgen nog 3 te gaan (Israël, Malta en Armenië) begint het bij mij bovenin ook wel wat te schuiven. Ik heb een nieuwe nummer als ik Nederland buiten beschouwing laat (en NL vind ik dit jaar echt het mooist): Hongarije pakt me meer en meer.

Hongarije vind ik prachtig. Ook met Nederland mijn favoriet

Over mijn volledige lijstje ga ik me nog even buigen. Er zijn nu zoveel nieuwe nummers bekend dat ik door de bomen even het bos niet meer zie.

aERodynamIC schreef:

Lijkt me toch wel dat we de finale moeten kunnen halen.....

Zou het?

Ik moet toch zeggen dat ik de 2e halve finale veel zwaarder vind dan de eerste....

Emile93 schreef:
Ik moet toch zeggen dat ik de 2e halve finale veel zwaarder vind dan de eerste....

Zeker, en met het uitvallen van Oekraïne ook nog eens een land extra. Ach ja, is het weer een stuk spannender natuurlijk.
En qua nummer gaat Duncan met twee vingers in de neus door naar de finale als hij live goed zingt (en dat kan hij op zich; hopelijk gaan de zenuwen hem geen parten spelen, want hij blijft onervaren met grote podia) en als de act mooi wordt.

Helemaal met je eens!

Mijn top 3 op dit moment:

1. Nederland
2. Zwitserland (wat een heerlijke oorwurm is dat zeg)
3. Zweden

En op de valreep ga ik Montengro wat hoger zetten door de nieuwe versie van ze.... die etnische toevoegingen maken het een stuk beter.

https://www.youtube.com/watch?v=EXmXfHhLBoQ

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MusicMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MusicMeter met je privacy omgaat.

geplaatst:
We zitten hier op een muziekforum, dus ik hoef het eigenlijk niet te zeggen, maar toch: muziek = emotie. Muziek hoort iets in je los te maken. Tijdens de eerste beluistering van 'Arcade' afgelopen donderdagavond werd ik echt omver geblazen. Ik kreeg een gevoel dat ik eigenlijk alleen eerder voelde bij 'Birds'. Het kwam meteen binnen, zeg maar. Wat een ongelofelijk mooi nummer hebben we dit jaar. Het is een beetje James Blake, Antony Hegarty en (een betere) Coldplay ineen.

Dit is, naar mijn idee, het enige nummer dit jaar dat een bestaansrecht heeft buiten het songfestival en ook echt internationaal *kan* aanslaan. Er staat momenteel niets in de Europese charts dat ik van betere kwaliteit vind dan 'Arcade', en dat meen ik oprecht. Je kunt echt horen en voelen dat dit nummer vanuit de "juiste plek" komt en tot stand is gekomen. Ik kijk nu al uit naar Duncan z’n debuut, want ook 'I Miss You' vind ik schitterend. Wat een talent.

Voorlopige top 10:
1. Nederland
2. Italië
3. Portugal
4. Zwitserland
5. Azerbeidzjan
6. IJsland
7. Hongarije
8. Finland
9. Zweden
10. Frankrijk (of wat anders...)

Weinig écht leuke nummers dit jaar, net als de voorgaande jaren eigenlijk, en geen één vrouwelijke artiest in m’n top 10 tot dusver, lol.

geplaatst:
Voor wat betreft Zweden: ik lees dat veel mensen dit een betere versie vinden van Oostenrijk vorig jaar, maar ik ben het daar niet mee eens. Het is op zich een prima nummer, maar voor mij is het toch iets té gecalculeerd. Ik heb ook het idee dat ze er te dik bovenop willen leggen dat Lundvik heeeeeeel veel charisma heeft (ahem), en dat werkt bij mij een soort van afstotend. Nee, doe mij maar 'Nobody But You'. Cesar Sampson >>>>> John Lundvik.

Datzelfde heb ik trouwens ook met IJsland: ook een prima nummer, maar ik weet het niet. Het komt toch ietwat geforceerd over en ik weet niet of ik het wel zo leuk vind dat drie ietwat pretentieuze heteroseksuele mannen die hele queer bdsm-vibe "stelen". Heb gemengde gevoelens v.w.b. deze inzending.

Rusland dan. Sergey is ongetwijfeld een aardige en getalenteerde gozer, maar z’n nummer bevalt me niet echt. Het is niet slecht of zo, maar het komt zo gekunsteld en wanhopig over. Het nummer wekt gewoon geen emoties bij me op. Ik houd niet zo van dit soort theatrale symfonische musical-popmuziek.

geplaatst:
Aoibhin schreef:
Nederland nu gedeeld 1e bij de meeste wedkantoren!

Je kan beter in mei nog op 1 staan dan nu al begrijp ik het enthousiasme natuurlijk wel, want het komt niet jaarlijks voor dat Nederland op 1 staat bij de bookmakers.

geplaatst:
Angelo schreef:

Weinig écht leuke nummers dit jaar

Ben ik met je eens, ook Zweden kan me nauwelijks bekoren en is ook eigenlijk niks bijzonders.

geplaatst:
Martial schreef:
Ben ik met je eens, ook Zweden kan me nauwelijks bekoren en is ook eigenlijk niks bijzonders.

Ik niet, ook al dacht ik dat aanvankelijk wel.

Er zitten elk jaar zoveel nummers bij die niks bijzonders zijn. Dus om dan te zeggen het is dit jaar niks, welk jaar dan wel?

Ik hoor toch behoorlijk goede nummers, zeker voor wat betreft het Songfestival: Nederland komt eindelijk eens met écht iets goeds, en of het nu je smaak is of niet: bijdrages als die van Italië, Hongarije, Slovenië, Griekenland, Portugal, Polen en België zijn toch duidelijk heel wat beter dan de standaard Songfestival riedels die we altijd voorgeschoteld krijgen. Je ziet de laatste paar jaar ook een verschuiving naar meer gedurfde nummers (wel binnen Songfestival normen bekijken uiteraard).

Natuurlijk: als er niks naar je gading bij zit dan is het een minder jaar. Maar er gebeurt best wel wat dit jaar. Zeker IJsland doet iets met mensen, positief of negatief en dat is goed (overigens zie ik een doemscenario voor ogen en herhaling van 2014: NL wordt 2e met een prachtnummer en verliest van een 'act'... ik zie IJsland nog wel eens gek doen dit jaar).

Hoe leuk ook: zo vroeg hoog in de polls en bij de bookmakers is nooit echt gunstig, blijkt ook uit het verleden. Een beetje zakken kan geen kwaad en dan toeslaan in de repetitieweek

geplaatst:
Mijn voorlopige top 3:

1 - IJsland
2 - Nederland
3 - Albanië

geplaatst:
Martial schreef:
(quote)

Je kan beter in mei nog op 1 staan dan nu al begrijp ik het enthousiasme natuurlijk wel, want het komt niet jaarlijks voor dat Nederland op 1 staat bij de bookmakers.

Het is dat enthousiasme inderdaad; nog nooit stond Nederland op 1 bij de bookmakers en al helemaal niet zo vroeg al zo hoog. Dat is leuk om eens mee te maken.
Ik hoop wel dat Duncan nog een paar plaatsjes gaat zakken de komende tijd, ook voor hem om de druk wat weg te nemen. De verwachtingen zijn natuurlijk altijd heel hoog van de grote favoriet en je ziet elk jaar weer dat de topfavoriet van tevoren veel haat te verduren krijgt van mensen die liever voor een underdog gaan.

geplaatst:
Malta:

https://www.youtube.com/watch?v=tdyQ-ebzFgk?hd=1&autoplay=1&fs=1

geplaatst:
Israël:

https://www.youtube.com/watch?v=MJ3JTGsU3lk?hd=1&autoplay=1&fs=1

geplaatst:
En Armenië, waarmee nu officieel alle ESF 2019 inzendingen bekend zijn!

https://www.youtube.com/watch?v=q_46dy4yJwg

geplaatst:
Nu alles bekend is, is Nederland nog altijd stevig favoriet bij de bookmakers. Het lijkt erop of we gaan straks de repetitieweek in als de topfavoriet.
Zit me er nu al zenuwachtig over te maken

geplaatst:
Ik was iets te voorbarig met Israël. Dat scheen een lek te zijn en is nu weer verwijderd

Hier de echte clip:

https://www.youtube.com/watch?v=LsA-1gPV8nY

geplaatst:
En we waren toch nog niet helemaal klaar, want Albanië heeft een revamp. Het lied is gelukkig in het Albanees gebleven, maar er zijn wel wat subtiele aanpassingen:

https://www.youtube.com/watch?v=OidjT02PUGI

geplaatst:
Er gaat nog een hoop schuiven, ongetwijfeld, maar dit is dan de eerste lijst met all inzendingen zoals ik ze het liefst hoor.

Hopelijk zakt Nederland nog wat bij de bookmakers, want inderdaad bleek in het verleden dat het maar zelden goed uitpakt. De druk te groot, en mensen gaan liever niet voor de voorspelde winnaar. Netta stond vorig jaar ook lang bovenin, en werd toen ineens ingehaald, om er alsnog vandoor te gaan met de winst. Mag dit jaar weer zo gaan wat mij betreft. Dat we de finale halen moet haast wel, dit jaar weinig zenuwen daarover. Maar dan... ik heb geen zin in weer tweede worden en weer verliezen van een opvallende act (hallo IJsland) Winnen zou voor mij als Songfestival fan waanzinnig zijn en dan ook nog een smet dit nummer.

1. Nederland
2. Hongarije
3. Italië
4. Slovenië
5. Portugal
6. Griekenland
7. België
8. IJsland
9. Malta
10. Zweden

11. Rusland
12. Ierland
13. Zwitserland
14. Estland
15. Verenigd Koninkrijk
16. Litouwen
17. Polen
18. Israel
19. Albanië
20. Letland

21. Servië
22. Noorwegen
23. Tsjechië
24. Denemarken
25. Frankrijk
26. Azerbeidzjan
27. Spanje
28. Noord Macedonië
29. Finland
30. Cyprus

31. Roemenië
32. Wit-Rusland
33. Moldavië
34. Oostenrijk
35. Armenië
36. Montenegro
37. Australië
38. Georgië
39. Kroatië
40. San Marino

41. Duitsland

Vorig jaar begon ik op 13 maart met de besprekingen. Ik wil die traditie niet stoppen, dus rond die tijd start ik met 2019

Gast
geplaatst: vandaag om 07:19 uur

geplaatst: vandaag om 07:19 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.