menu

Muziek / Algemeen / De Nationale Popquiz (en popquizzen in het algemeen)

zoeken in:
avatar van herman
Wings van Haerts kan ik iedereen aanraden. Beste nummer van 2013.

Verder inderdaad een erg pittige quiz, al hadden de Psychedelic Fours daar weinig last van met een denderende overwinning. Echt geweldig gespeeld.

De onderlinge verschillen waren wel erg groot, dus een volgende keer zal ie wel beter te doen moeten zijn. Al vind ik het toch ook wel weer bijzonder dat bijna iedereen Magazine's Motorcade goed raadt.

Verder ben ik blij dat ik mijn Neu-shirt vanochtend niet voor niets aan had gedaan.

avatar van luigifort
Nogmaals hulde. Wat mij betreft de leukste Posthoornquiz tot nu toe

avatar van Arrie
Van Eminem zou ik trouwens ook precies op Encore gegokt hebben, al zou ik het nummer zeker niet herkend hebben. Maar is immers ook een albumtitel.

avatar van Arrie
luigifort schreef:
Was Nasty!

Oh, die ken ik dan weer niet, merkwaardige keuze.

avatar van Dwejkk_
Arrie schreef:
(quote)

Oh, die ken ik dan weer niet, merkwaardige keuze.


Ariest en nummer moesten beide een woord zijn .

avatar van Arrie
Dwejkk_ schreef:
(quote)


Ariest en Nummer moesten beide een woord zijn .

Ah. Ja, dan wordt het inderdaad wel erg beperkt.

avatar van da_smiek
Met dingen als Eminem en Nas hadden we juist geen moeite. Encore is gewoon een single geweest. Alle verantwoorde blanke mannen muziek daarentegen... Het voelde soms als MuMeLadder muziek waar ik nul punten aan zou geven ?. Het was hoe dan ook een leuke en goede quiz, vond alleen die van vorig jaar nog leuker en gevarieerder qua inhoud. Op naar de volgende!

avatar van johan de witt
HAERTS heeft toch een miljoenenpubliek op spotify, dus dat kan niet alleen van de ladder bekend zijn Niet dat ik het zonder de ladder gekend zou hebben. Wings is inderdaad de topper van ze, maar titel moest ook met dezelfde letter beginnen, dus dan is de keus beperkt.

Ik vond het een erg leuke quiz, ook omdat er gepuzzeld moest worden in vrijwel elke ronde. Leuke bonusvragen ook. Veel goede muziek gehoord ook, al had ik bij Scandinavië op meer gehoopt.
The Nomads was wel leuk, maar die hadden we dan weer (als enige dacht ik) niet. Hoe heette dat nummer trouwens?

In de laatste twee ronden naar mijn idee iets teveel recente hits. Gelukkig wist motel_matches ze allemaal probleemloos boven te halen

Het verschil was inderdaad wel gigantisch... Dat had ik niet verwacht, ook al omdat het niet per se allemaal in ons straatje was. De derde ronde verloren we trouwens ruim van Sonic Death Monkey, die er met Casartelli een goede aanwinst bij hadden! Daarna lieten we echter niks meer liggen, je hebt van die avonden

avatar van El Ninjo
johan de witt schreef:
Veel goede muziek gehoord ook, al had ik bij Scandinavië op meer gehoopt.
The Nomads was wel leuk, maar die hadden we dan weer (als enige dacht ik) niet. Hoe heette dat nummer trouwens


The Way You Touched My Hand was dat van The Nomads...persoonlijke favoriet

avatar van da_smiek
johan de witt schreef:
HAERTS heeft toch een miljoenenpubliek op spotify, dus dat kan niet alleen van de ladder bekend zijn


Dat hebben Dillinger Escape Plan en Converge ook, maar denk niet dat jullie daar iets van zouden kunnen noemen. Het is maar net waar je interesse ligt. Heb net naar Haerts geluisterd trouwens. Klinkt wel oké! Zal het wat vaker opzetten.

Doe ons team maar meer dingen als foetussen die je ergens vanaf moet schrapen

avatar van johan de witt
da_smiek schreef:
Dat hebben Dillinger Escape Plan en Converge ook, maar denk niet dat jullie daar iets van zouden kunnen noemen.

Zeker niet
El Ninjo schreef:
The Way You Touched My Hand was dat van The Nomads...persoonlijke favoriet

Lekker, hoor!
En amper 22.000 plays op spotify

avatar van Casartelli
Casartelli (moderator)
Omdat er van complimenten makkelijker te weinig dan te veel uitgedeeld worden, ook van mijn kant nog maar even een pluim naar de organisatie voor een quiz met mooie variatie in muziek en puzzelelementen. Maakte ook dat in mijn team iedereen wel zijn steentje bij kon dragen, wat ik in een eerdere Posthoornquiz toch minder zo ervaren heb.

avatar van luigifort
En dat allemaal op Blue Monday

avatar van Arrie
da_smiek schreef:
(quote)


Dat hebben Dillinger Escape Plan en Converge ook, maar denk niet dat jullie daar iets van zouden kunnen noemen. Het is maar net waar je interesse ligt. Heb net naar Haerts geluisterd trouwens. Klinkt wel oké! Zal het wat vaker opzetten.

Doe ons team maar meer dingen als foetussen die je ergens vanaf moet schrapen

The Dillinger Escape Plan is ook gewoon een grote naam in zijn genre, en zou wat mij betreft zeker niet misstaan in een popquiz, ondanks dat ik geen nummer van ze kan opnoemen.

avatar van El Ninjo
Nogmaals de felicitaties aan Psychedelic Fours [ motel matches , bikkel2 , johan de witt en luigifort ] ....jullie scoorden 88,9% op onze quiz!!!

avatar van remcodulac
El Ninjo schreef:
Nogmaals de felicitaties aan Psychedelic Fours [ motel matches , bikkel2 , johan de witt en luigifort ] ....jullie scoorden 88,9% op onze quiz!!!


Lager percentage dan de winnaars van een popquiz doorgaans hebben, maar gerelateerd aan de percentages van de achtervolgers een fenomenale prestatie, ja.

Hoeveel punten waren er eigenlijk te halen?

avatar van remcodulac
O ja, dat nummer van Nas heette duidelijk Niggaz.

avatar van El Ninjo
remcodulac schreef:

Hoeveel punten waren er eigenlijk te halen?


304 punten

avatar van DjFrankie
DjFrankie (moderator)
Jij hebt onze kwis gekregen Nicola ?

avatar van da_smiek
DjFrankie schreef:
Jij hebt onze kwis gekregen Nicola ?

Ja! Gaan hem binnenkort spelen

avatar van Arrie
Gisteren samen met Paap_Floyd, Lukas en Titmeister een popquiz in Houten (of all places) gespeeld, georganiseerd door de Outsiders. Ze hadden er weer wat leuks gemaakt, met o.a. een Slimste Mens-ronde (waarbij ze specifiek de puzzel uit De Slimste Mens hadden gebruikt; je kreeg twaalf begrippen, en daar moest je dan drie connecties uit halen).

We zijn uiteindelijk derde geworden, we zijn vooral nat gegaan op de dingen van voor onze tijd, jaren '70-hits van Sailor en Bay City Rollers enzo. Ook bleek onze achterklap-kennis toch ook niet afdoende (blijkbaar hebben John Mayer en Cameron Diaz nooit wat gehad).

Maar het was gezellig en een prima quiz. Goed verzorgd, uitdagend. Voor ons had het misschien iets alternatiever gemogen, maar ach.

Onze kennis van de albumhoezen van Toto is ook voor verbetering vatbaar

Verder wel een leuke quiz idd

avatar van Arrie
Hmm, Titmeister, volgens mij had je toch gelijk. De geruchten waren er in ieder geval.

Edit: maar de geruchten waren er ook bij Robbie. Dat is het lastige van zo'n ronde, sommigen hebben er zoveel gehad.

Haha met dit soort ambigue links kan ik dus niets hè. Ik zou nog over mijn kennis van de veroveringen van John Mayer gaan twijfelen

avatar van Paap_Floyd
Ik ben blij dat ik dat allemaal niet wist

avatar van da_smiek
Popquiz Alternative, W2 Den Bosch, *****

Wow. Wat een avond gisteren. Met herman en Dwejkk_ en Justin de Popquiz Alternative gespeeld. Nu is alternatief een groot begrip, en zit het bij andere quizzen vaak in de indie hoek. Deze quiz, of je de muziek nu leuk vond of niet, was verrassend anders. Eindelijk iets minder verantwoord. Hoewel de Pixies er ook inzaten

De quiz bestond uit drie blokken van drie audiorondes en een tussenronde. De leukste tussenronde was een anagramronde. Je kreeg de artiest in anagramvorm met daaronder een plaatje van een echt persoon waarover de artiest heeft gezongen. Raad titel en artiest. Bijvoorbeeld The Divine Comedy - Catherine the Great of Miike Snow - Genghis Khan.

De audiorondes gingen in rap tempo. Thema's als bands die in de W2 hebben gestaan, breakup songs. liedjes met song in de titel, intro's, connectieronde en muziek uit films.

De muziek ging van emo (volgens mij hebben we een paar keer Panic! At the disco opgeschreven ipv bv My Chemical Romance) tot ska, punk en nu metal tot Britpop. Ik begrijp dat er voor de 80s liefhebbers weinig inzat. Maar als er in een quiz dingen als Helmet, The Dillinger Escape Plan, Filter & Crystal Method (uit de geweldige Spawn soundtrack), Deftones, At the drive in etc inzitten, dan ben ik fan.

De uitslag? Het werd al snel duidelijk dat het tussen ons team ging en die van DjFrankie. We stonden tot de helft nog twee punten achter. Met de connectieronde hebben we het uiteindelijk gepakt. Het was latertje (rond 1 uur klaar) maar eerlijk gezegd: het had ons niet uitgemaakt of we tweede waren geworden. Het was hoe dan ook een geweldige avond!

avatar van herman
Was zeker een leuke quiz! Leuk om te zien dat er nog meer quizzen zijn die de W2 vol kunnen trekken en dan ook nog met een grotendeels ander publiek. Het viel me op dat de muziek nu ook veel beter hoorbaar was dan in januari, maar dat lag misschien ook aan mijn plaats in de zaal toen.

Verder veel leuke muziek en in een lange quiz geen enkele dubbele artiest gehoord. Dat laatste is wat mij betreft wel een soort ongeschreven regel voor een popquiz, tenzij je een ronde specifiek wijdt aan een artiest oid. De W2-ronde in deze vorm was ook leuk gedaan evenals de anagrammen. Die heb ik wel vaker langs zien komen in popquizzen (laatst nog in een quiz in De Meern), maar niet eerder in deze vorm. Als je de persoon op de foto herkende (King Kunta) dan hoefde je het anagram niet eens meer op te lossen. Ook tof om van wat artiesten nu eens niet het standaard popquiznummer langs te horen komen.

Wat mij betreft volgend jaar weer!

En dan mogen ze trouwens ook best een toegangsprijs vragen overigens, want eigenlijk betaal je op andere plekken toch al gauw 5 euro per persoon voor een dergelijke quiz.

avatar van DjFrankie
DjFrankie (moderator)
En wat er wel bij mag, alt 80's die was er niet.

avatar van da_smiek
DjFrankie Klopt, dat zei ik al. Van mij had het er ook meer in gemogen hoor. Enige alt 80s was The Cure denk ik? Verder dingen als Bon Jovi

avatar van DjFrankie
DjFrankie (moderator)
Ja en The Ramones

Verder Johnny Cash, Stealers Wheel, Floyd. Mag best wat alt ook in de 70 en 60's

Gast
geplaatst: vandaag om 15:10 uur

geplaatst: vandaag om 15:10 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.