menu

Muziek / Algemeen / Aantal cd's

zoeken in:
avatar van Alicia
Ik verzamel geen fysieke dragers meer... ik heb het gehad met het versjouwen, opruimen en het afstoffen ervan. Bijna alle muziek staat nu op harde schijven, usb sticks, micro-sd en in de cloud somewhere. Wat ik nog aan cd's en elpees heb, doe ik weliswaar nog niet weg. Het staat alleen nog maar te staan.

avatar van harm1985
Ik heb de 'erfenis' van een neef van mijn schoonvader uitgezocht, dat was echt een eye opener. Die man kocht gewoon wat hij wilde horen en zien en had dus een enorme collectie, sommige dingen nog in de seal. Zo ver gaat het bij mij niet komen.

Ik had precies wat Stijn had, het moest compleet. Met als gevolg dat er dingen in mijn collectie staan die ik een enkele keer draai. Zonde van de ruimte.

Boeken heb ik een paar jaar geleden weg gedaan, nu maar een handjevol die ik nog eens herlees.

avatar van Mjuman
Alicia schreef:
Wat ik nog aan cd's en elpees heb, doe ik weliswaar nog niet weg. Het staat alleen nog maar te staan.


Heb je iig nog een fysieke back-up Ook een digitale kan geen kwaad, believe me

avatar van Alicia
Ja, ik heb meerdere kopieën. De meeste albums staan eveneens op Bandcamp, Qobuz etc. Kan ik zo weer downloaden zolang ik mij niet uitschrijf. Of op CD ergens nog. Ja, weet er alles van, niets is betrouwbaar voor een heel leven!

avatar van thelion
Ook weer even bij werken;

Gekocht in 2022:
142 CD / 4 CD single,EP / 11 LP / 2 12",EP / 2 7".

Dat brengt de totalen per 01-01-2023 op:

8014 CD* #
981 CD single / EP

Vinyl
2311 LP* #
794 12" / EP
357 7"

* Zijn titels, dus dubbel albums en boxen tellen als 1.

# Unieke album titels totaal 9089

avatar van Kronos
Update 2022

CD:
1889 + 47 = 1936 (hardrock/metal)
2518 + 127 = 2645 (pop/rock)
256 + 6 = 262 (jazz)
142 + 5 = 147 (wereldmuziek)
63 + 0 = 63 (soundtrack)
875 + 181 = 1056 (klassiek)
20 + 0 = 20 (singles)
____________
5763 + 366 = 6129


Vinyl:
896 + 9 = 905 (hardrock/metal)
756 + 24 = 780 (pop/rock)
61 + 1 = 62 (jazz)
10 + 0 = 10 (soundtrack)
74 + 1 = 75 (klassiek)
59 + 0 = 59 (singles 7")
____________
1856 + 35 = 1891

Totaal: 7619 + 401 = 8020

avatar van Casartelli
Casartelli (moderator)
Casartelli schreef:
- Helemaal in evenwicht zijn UIT en IN daarmee niet. In 2018, 2019 en 2020 kwamen er respectievelijk 82, 71 en 93 cd's bij, zodat ik nu op 2453 zit.
Vorig jaar deze update over het hoofd gezien. 2021 en 2022 leverden respectievelijk 37 en 91 nieuwe cd's op. Van dat aantal van dit jaar sta ik wel wat te kijken, maar buiten het elders al gememoreerde De Dijk boxje (wat echter 'slechts' 12 strikt nieuwe cd's opleverde), was er ook een flinke stapel achterstallig 2e hands werk tot in dit jaar blijven liggen. De gestaag dalende trend in nieuwe aanschaffen is er derhalve nog wel.

avatar van Brunniepoo
Alicia schreef:
Ja, ik heb meerdere kopieën. De meeste albums staan eveneens op Bandcamp, Qobuz etc. Kan ik zo weer downloaden zolang ik mij niet uitschrijf. Of op CD ergens nog. Ja, weet er alles van, niets is betrouwbaar voor een heel leven!


Weet wel dat die albums op Bandcamp daar niet gegarandeerd veilig staan, een artiest kan ze van Bandcamp afhalen en dan kun jij ze ook niet meer downloaden.

(Ergerlijk is overigens dat er op Bandcamp artiesten zijn die hun albums extra willen promoten door ze te verwijderen en vervolgens opnieuw te plaatsen, zodat er een alert uitgaat naar de lezers van hun nieuwsbrief. Op zich gewoon een beetje een suffe actie, maar 'oude' kopers zien die albums dan niet meer terug in hun collectie, en kunnen ze dus ook niet downloaden.)

avatar van Alicia
Brunniepoo schreef:

Weet wel dat die albums op Bandcamp daar niet gegarandeerd veilig staan, een artiest kan ze van Bandcamp afhalen en dan kun jij ze ook niet meer downloaden.


Ik heb dat zelf gelukkig nu nog niet ondervonden. Maar het zou best kunnen. Streamingdiensten halen ook albums of zelfs het complete oeuvre van artiesten weg. Of artiesten halen hun werk uit de catalogus van een streamingdienst uit onvrede met een bepaald beleid. Ik maak een aantal kopieën en ik zie het verder wel. Niets is blijvend.

avatar van Mjuman
Alicia schreef:
(quote)


Ik heb dat zelf gelukkig nu nog niet ondervonden. Maar het zou best kunnen. Streamingdiensten halen ook albums of zelfs het complete oeuvre van artiesten weg. Of artiesten halen hun werk uit de catalogus van een streamingdienst uit onvrede met een bepaald beleid. Ik maak een aantal kopieën en ik zie het verder wel. Niets is blijvend.


Dat laatste is wel heel filosofisch voor een net begonnen jaar: Ta panta thei, kai ouden menei!

Zelf al meegemaakt dat een fave album opeens niet meer speelbaar was (Tidal); bij Tidal zie je dat doordat een album dan fletser wordt weergegeven - mogelijk omdat je het te weinig hebt aangeslingerd. Het wil dan wel eens helpen om dat ikoontje te wissen en het album opnieuw te zoeken en vast te pinnen.

En ook downloaden naar hard disk hoeft niet blijven te zijn; ook een disk kan crashen of (zelf meegemaakt) de voeding kan het begeven en als je dan mazzel hebt, ben je de inhoud van de disk niet kwijt en kan je hem gewoon in een nieuw onderkomen plaatsen

avatar van thelion
Ook weer even bij werken;

Gekocht in 2022:
172 CD / 2 CD single,EP / 13 LP / 0 12",EP / 0 7".

Dat brengt de totalen per 01-01-2024 op:

8179 CD* #
983 CD single / EP

Vinyl
2324 LP* #
794 12" / EP
357 7"

* Zijn titels, dus dubbel albums en boxen tellen als 1.

# Unieke album titels totaal 9259

avatar van Kronos
Update 2023

CD:
1936 + 136 = 2072 (hardrock/metal)
2645 + 135 = 2780 (pop/rock)
262 + 17 = 279 (jazz)
147 + 6 = 153 (wereldmuziek)
63 + 6 = 69 (soundtrack)
1056 + 45 = 1101 (klassiek)
20 + 3 = 23 (singles)
____________
6129 + 348 = 6477


Vinyl:
905 + 32 = 937 (hardrock/metal)
780 + 48 = 828 (pop/rock)
62 + 27 = 89 (jazz)
10 + 0 = 10 (soundtrack)
75 + 1 = 76 (klassiek)
59 + 1 = 60 (singles 7")
____________
1891 + 109 = 2000

Totaal: 8020 + 457 = 8477

avatar van Casartelli
Casartelli (moderator)
Oudejaarstraditities...

Dacht dat ik niet meer zo'n actief koper was, maar er zijn er toch weer 59 bijgekomen. Boxjes van Gorki en The Byrds zijn verantwoordelijk voor een aanzienlijk deel. Op een of andere manier telt dat op tot 2629 cd's en is dat weer net niet in lijn met de laatste twee optellingen. Heb even geen zin om uit te zoeken waar de fout zit.

Gast
geplaatst: vandaag om 05:56 uur

geplaatst: vandaag om 05:56 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.