menu

Muziek / Algemeen / Covers waarvan het origineel in Nederland geen hit werd

zoeken in:
avatar van Edgar18
Mooi verhaal gaucho! En leuk om het origineel van My Toot-Toot eens te horen.

avatar van nlkink
....en ik ken het nummer dan weer via John Fogerty, die het nummer in de tweede helft van de tachtiger jaren als B-kant van een single opnam: https://youtu.be/8ipI2qnUGuQ?si=4DIOUT9CZlyjbyQe.

avatar van gaucho
Haha, grappig: ik lees in dat Wikipedia-verhaal dat Rockin' Sydney door het succes van zijn hit optrad in tal van 'nationwide' tv-shows, waaronder John Fogerty's Showtime Special en Charlie Daniels Jam. Fogerty moet er dus al meteen van onder de indruk zijn geweest. Wat me enigszins verbaast, want nogmaals: ik vind het op zichzelf gewoon geen sterk nummer.

Het gaat overigens om deze single van zijn solo-album Eye of the zombie. Ik zie dat Rockin' Sydney op Fogerty's uitvoering ook zelf van de partij is. Je ziet hem ook in de videoclip. Ik moet zeggen dat die versie wel een lekkere 'vibe' heeft. Tot dusver in elk geval de beste uitvoering die ik ervan heb gehoord.

avatar van nlkink
Zojuist op precies dezelfde plek geweest gaucho omdat ik mijn geheugen wilde opfrissen. Dat My Toot Toot het bijbehorende album John Fogerty - Eye of the Zombie (1986) - MusicMeter.nl niet heeft gehaald zal de kenners niet verbazen. Zo'n vrolijk nummer op een naargeestig album, zeker niet mijn favoriet. In OOR waren ze indertijd enthousiaster over My Toot Toot dan de A-kant Change in the Weather, en dat beschouw ik als één van de betere nummers van Eye of The Zombie. Er is wel wat tijd overheen gegaan voordat ik My Toot Toot kon toevoegen aan mijn collectie. Er was dan wel een single uit, maar die heeft in 1986 de winkels in Noord Nederland nooit gehaald. Het nummer is verder voor zover ik kan nagaan - Discogs gecheckt - ook nooit op een officiële compilatie verschenen.

Gast
geplaatst: vandaag om 10:48 uur

geplaatst: vandaag om 10:48 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.