menu

Muziek / Algemeen / Deezer.com

zoeken in:
avatar van Amicus
Ik weet niet of er al een apart topic voor dit soort sites bestaat, ik kon het iedergeval niet vinden.

Music on demand, free and unlimited music without download - deezer.com is een handige site om (nieuwe) muziek te beluisteren.

Het is een klein beetje te vergelijken met 3VOOR12 - Luisterpaal - 3voor12.vpro.nl.

Alleen het aanbod is uitgebreider, minder tijdelijk van aard en niet alleen toegespitst op recente releases.

Ik heb aardig wat nieuwe dingen op deze site leren kennen, doe je voordeel ermee

avatar van herman
Leuke site, dat Deezer. Bedankt voor de tip.

Ik kan verder Grooveshark nog aanraden.

handig

avatar van chevy93
Opvallend weinig berichten in dit topic..

Ook Deezer streamt muziek in cd-kwaliteit | NU - Het laatste nieuws het eerst op NU.nl

Ik hoor steeds betere verhalen van Deezer en wil misschien overstappen van Spotify naar Deezer. Eén van de belangrijke opties in Deezer is dat je je eigen muziek kunt uploaden.

edit: en Deezer heeft een Chromecast-app..

avatar van Arrie
chevy93 schreef:
Opvallend weinig berichten in dit topic..

Ook Deezer streamt muziek in cd-kwaliteit | NU - Het laatste nieuws het eerst op NU.nl

Ik hoor steeds betere verhalen van Deezer en wil misschien overstappen van Spotify naar Deezer. Eén van de belangrijke opties in Deezer is dat je je eigen muziek kunt uploaden.

edit: en Deezer heeft een Chromecast-app..

Je bedoelt dat anderen kunnen luisteren naar de muziek die jij hebt geüpload?

avatar van chevy93
Nee, je kunt jouw muziek uploaden en die vervolgens overal via jouw account beluisteren. Bij Spotify moet je verwijzen naar het lokale pad óf de nummers als afspeellijst offline opslaan (en dus feitelijk lokaal op bv. je telefoon zetten).

avatar van Arrie
chevy93 schreef:
Nee, je kunt jouw muziek uploaden en die vervolgens overal via jouw account beluisteren. Bij Spotify moet je verwijzen naar het lokale pad óf de nummers als afspeellijst offline opslaan (en dus feitelijk lokaal op bv. je telefoon zetten).

Ah oké, ik doe dat laatste inderdaad en dat werkt voor mij ook prima. Dat je ze kan uploaden is wel een kleine verbetering, maar voor mij nog geen reden om over te stappen. Ik ben nog meer dan tevreden mer Spotify.

avatar van chevy93
Ja, ik vind het design van Deezer minder dan van Spotify en de voordelen wegen vooralsnog niet op tegen de nadelen. Nadelen die vooral te maken hebben met het opnieuw moeten leren van een nieuw programma.

Een voorbeeld van Deezer: ik heb even snel de MuMe Ladder afspeellijst overgezet naar Deezer via spotizr.com en gelijk een irritatiepunt: Deezer laat niet in één keer de volledige afspeellijst zijn, maar voegt X aantal nummers toe zodra je naar beneden scrollt.

avatar van Arrie
chevy93 schreef:
Ja, ik vind het design van Deezer minder dan van Spotify en de voordelen wegen vooralsnog niet op tegen de nadelen. Nadelen die vooral te maken hebben met het opnieuw moeten leren van een nieuw programma.

Een voorbeeld van Deezer: ik heb even snel de MuMe Ladder afspeellijst overgezet naar Deezer via spotizr.com en gelijk een irritatiepunt: Deezer laat niet in één keer de volledige afspeellijst zijn, maar voegt X aantal nummers toe zodra je naar beneden scrollt.

Laat maar weten hoe je erover denkt als je eenmaal wat meer gewend bent aan het programma.

avatar van E-Clect-Eddy
Lang getwijfeld maar dan toch ingegaan op de aanbieding van Deezer: 3 maanden van 0,99 is toch wel heel aantrekkelijk ook als ik de laatste 2 jaar bijna alleen nog Spotify gebruik (of mijn eigen collectie afspeel).

Is wel weer wennen aan de andere opzet en navigatie op Deezer maar dat neem ik op de koop toe. Life is full of compromises.

PS aanbieding loopt af vandaag.

avatar van E-Clect-Eddy
Een kleine maand nu op Deezer, maar gebruik nog regelmatig Spotify. Dat heeft te maken met scrobblen naar Last.fm, artiesten met een "&" in de naam worden nooit goed verwerkt. Ook zoeken op Deezer naar een nummer van een artiest met "&" in de naam zoals "Ike & Tina Turner" gaat meestal niet goed (genoeg). Het is trouwens ook jammer dat niet de volledige titels van nummers wordt doorgegeven aan Last.fm. Er ontbreekt bijvoorbeeld "(titel Remix)" of "(feat. artiestnaam)", vooral voor remixes is dat jammer want van sommige nummers vind ik juist de remix de enige fijne versie van het nummer.

In het verleden was er weinig verschil tussen Deezer en Spotify in aanbod maar dat verschil is er wel en groeit en zo te zien ten voordele van Spotify. Er zijn ook wel albums te vinden die niet op Spotify voorkomen maar niet veel.

De limieten zijn ook lager op Deezer, mag máár 2000 favoriete nummers aanmerken, ik heb er volgens Last.fm meer dan 10.000 !!! Heb in Deezer nog geen 1000 albums gekoppeld aan mijn bibliotheek dus geen idee waar daar de limiet ligt, maar op Spotify ben ik daar ver over heen.

Het is jammer dat er geen cliënt programma is voor Windows want ik vermoed dat het werken met Deezer dan een stuk gemakkelijker / vloeiender zou kunnen zijn zoals ik bij Spotify gewend ben.

Het verschil in volume tussen de nummers is soms wel erg groot maar dat kom helaas ook op Spotify maar heb de indruk dat het verschil daar kleiner is.

Over Flow, een soort privé radio, ben ik wel te spreken, tot nu toe maakt die goed gebruik van de volle breedte van mijn verzameling en kiest vooral mijn favorieten, maar niet altijd van de albums die ik aan mijn bibliotheek heb gekoppeld, maar bijvoorbeeld van een verzamelaar album.

Heb nog 10 weken van de aanbieding om te bepalen of ik definitief wil overstappen op toch verder ga met Spotify en/of een beter alternatief te zoeken. Beter betekend voor mij dan vooral dat alle albums met 4* of hoger daar te vinden zijn, dat zijn er voor mij bijna 1700 stuks. Ook zou het fijn zijn als ik tenminste 5000 van mijn favoriete nummers daar kan vinden.

avatar van E-Clect-Eddy
Half jaar nu op Deezer en ondanks de diverse problemen met het scroble-en van nummers naar Last.fm was de gewenning toch redelijk snel.

De aanbevelingen vind ik wel bijzonder matig, nieuwe releases van artiesten waar ik fan van ben zie ik niet vaak als luistertip. Moet vaak zelf erachter aan. Ondertussen kan ik FLOW ook goed gebruiken, dat wil zeggen ik krijg een behoorlijk goed aanbod van waar ik alle maal fan van ben en aan mijn bibliotheek heb toegevoegd. Ook de onbekende aanbevelingen zitten dicht in de buurt van wat ik inderdaad zelf op af zou gaan.

Voorlopig loopt de aanbieding tot eind februari en dan moet ik kijken wat Spotify gedaan heeft met de aanbieding die ze me hebben gedaan, maar nu niet lijkt te worden waargemaakt.

avatar van E-Clect-Eddy
Vandaag is er een nieuw feature geactiveerd op mijn account: het automatisch afspelen van door Deezer aanbevolen nummers, eigenlijk een soort variant op Flow.

Na het afspelen van een album, of eigenlijk het afwerken van de wachtrij gaat het dus automatisch nummer spellen in het verlengde van wat ik net geluisterd heb. Leuk feature maar zou het graag zelf willen kunnen activeren en deactiveren. Dat ontbreekt dus nog in de instellingen, meteen maar een vraagje gedumpt bij Deezer op Facebook die reageren meestal sneller en in het Nederlands.

Na The Mission's laatste krijg ik redelijk goede nummers via deze nieuwe functie voorgeschoteld: Yazoo, Marillion, Joy Division, The Cult, Talk Talk, Killing Joke, Echo And The Bunnymen... geen slechte keuzes en nummers die in principe al in mijn verzameling zaten.

avatar van chansadres
E-Clect-Eddy schreef:
Vandaag is er een nieuw feature geactiveerd op mijn account: het automatisch afspelen van door Deezer aanbevolen nummers, eigenlijk een soort variant op Flow.

Na het afspelen van een album, of eigenlijk het afwerken van de wachtrij gaat het dus automatisch nummer spellen in het verlengde van wat ik net geluisterd heb. Leuk feature maar zou het graag zelf willen kunnen activeren en deactiveren. Dat ontbreekt dus nog in de instellingen, meteen maar een vraagje gedumpt bij Deezer op Facebook die reageren meestal sneller en in het Nederlands.

Na The Mission's laatste krijg ik redelijk goede nummers via deze nieuwe functie voorgeschoteld: Yazoo, Marillion, Joy Division, The Cult, Talk Talk, Killing Joke, Echo And The Bunnymen... geen slechte keuzes en nummers die in principe al in mijn verzameling zaten.

Ik dacht inderdaad precies hetzelfde. Ik was laatst een album aan het luisteren dat ik nog niet kon. Na een tijdje vond ik de muziek wel heel raar klinken. Bleek inderdaad het album afgelopen en was iets anders aan het afspelen. Aan de ene kant maken ze een goede keuze qua muziek. Aan de andere kant moest ik nu naar het laatste lied gaan luisteren om te weten waar dat album stopte

avatar van E-Clect-Eddy
chansadres Ondertussen is het mogelijk om dat uit te zetten en dat is ook wat ik gedaan heb. Soms is het verschil met het laatste nummer uit je wachtrij, compleet anders dan het eerstvolgende nummer wat Deezer automatisch gaat afspelen en dat vind ik storend.

avatar van Alicia
Ik wil thuis minimaal CD kwaliteit streamen. Wie weet welke in welke kwaliteit je muziek kan beluisteren bij Spotify met een betaald abonnement? Of is Deezer beter?
Bij Qobus kan dit, maar is in dat geval duurder. Dat is weliswaar niet echt erg, maar deze dienst heeft (nog) niet zo'n uitgebreide catalogus wat rock, pop en dergelijke betreft. Ook verdwijnen er weer albums of zelfs artiesten van de lijst bij Qobus. Daarbij komt dat je alleen bij een betaald abonnement de liedjes in z'n geheel kunt beluisteren.

avatar van Marco dB
Ik vind geluidskwaliteit van Deezer in de HD-stand behoorlijk goed. Is nog geen cd-kwaliteit, maar wel een stuk beter dan de standaard kwaliteit. Voor cd-kwaliteit kun je terecht bij Tidal, maar die is ook duurder.

avatar van Alicia
Bedankt, Marco dB... ga ik daar even naar op zoek.

avatar van Alicia
Ik probeer nu Tidal uit. De tijd zal uitwijzen of er voldoende muziek opstaat die ik fijn vind. Wel in de hoogste kwaliteit. Scheelt weer een aantal (betaalde) hi res downloads per maand, denk ik. Die tikken toch ook aan. De allermooiste platen koop ik toch ook op vinyl of cd/dvd.
Zit nu in de proefperiode voor 30 dagen.

avatar van E-Clect-Eddy
Alicia schreef:
Ook verdwijnen er weer albums of zelfs artiesten van de lijst bij Qobus. Daarbij komt dat je alleen bij een betaald abonnement de liedjes in z'n geheel kunt beluisteren.

Mijn ervaring is dat bij zowel Spotify als Deezer er albums verdwijnen en dan weer beschikbaar zijn maar dan een andere versie waardoor afspeellijsten vaak bijgewerkt moeten worden. Niet courant zijn dus...

Bovendien kunnen vele artiesten beslissen om iets wel of niet bij die dienst te hebben of alleen tijdelijk. Is eigenlijk best wel chaos en dus jammer dat Last.fm z'n internationale dienst heeft moeten sluiten.

Er wordt door veel streaming diensten beweerd dat ze de meest complete catalogus hebben de praktijk zegt dat het niet zo is. Bovendien albums die sinds de vroege 80s geen re-release hebben gehad zijn vaak alleen op vinyl beschikbaar en niet op CD en ook niet te streamen. Dat zijn in mijn geval best wel veel albums die ik al 25-35 jaar niet meer gehoord heb.

Ik meen dat de goedkoopste versie van Tidal niet noemenswaardig beter of slechter is als Deezer of Spotify wat streaming kwaliteit. Ik meen dat alleen het duurste abo dat wel bied.

De beste streamingdienst moet nog geboren worden...

avatar van Alicia
Helemaal waar, Eddy, de beste in aanbod is er niet, maar in kwaliteit wel en dus pak ik het beste van beide werelden. Tidal klinkt heel goed, ik heb nu even de hoogste kwaliteit en deze dienst biedt al meer aan dan Qobuz voorlopig.
Edit: In mijn muziek dan...
Ben nu playlists aan het overzetten vanaf Spotify naar Tidal met Soundiiz. Handig, heb ik gelijk speellijsten present op Tidal, Scheelt uren opnieuw lijsten samenstellen, terwijl ik deze lijsten al kant en klaar op (gratis) Spotify heb staan. Enkele nummers worden inderdaad niet meegenomen, deze zijn of anders gecodeerd/getagd of niet aanwezig. We gaan het zien.

avatar van chansadres
Ik moet eerlijk zijn. Ik krijg een leuke korting op Deezer omdat ik een telefoon abonnement heb via T-Mobile. Zonder die korting was ik waarschijnlijk allang overgestapt. De app en de website vind ik namelijk zeer ongebruiksvriendelijk. Iets wat ik vroeger bij Spotify niet had. Waar vroeger een fijne lijst was met playlists daar kan je nu enkele bekijken via de homepage. Als ik naar de 3FM Nieuwe Muziek wil gaan dan moet ik die zelf opzoeken. Niet erg opzich maar het is toch een extra handeling. En zo zijn er soms meerdere ergernisjes. Maar ik gebruik Deezer voornamelijk voor albums te beluisteren voordat ik ze aanschaf. Daarvoor is de huidige prijs van 6 euro per maand goed.

avatar van E-Clect-Eddy
Wordt spontaan uitgelogd en kan wel opnieuw inloggen maar er meteen weer uitgegooid, Iemand anders met dit probleem met Deezer?

avatar van E-Clect-Eddy
Gisteren na bijna anderhalf jaar Deezer opgezegd omdat ze door gaan met de Flash Player. Ondanks dat de lui van Adobe zelf zeggen dat ze er mee stoppen in 2017 en bijna elk denkbare browser bouwer heeft aangekondigd om Flash standaard uit te zetten. Gevalletje slechte planning noem ik dit. Als je al jaren weet dat dit moment er aan zit te komen en geen alternatief hebt.

In het verleden ook de gratis versie gebruikt van Deezer en wonderbaarlijk was er toen nauwelijks reclame van betekenis. Dat is nu anders, die krijg je nu om de circa 7-8 minuten voorgeschoteld, maar wel een enkele boodschap alleen om Premium abo aan te prijzen plus reclame-banners, dat is eigenlijk het meeste vervelende. Omdat Flash in de browser nodig is voor de muziek en dus niet uitgezet kan worden en de deur voor malware dus open staat of liever open blijft staan.

Ook vervelend dat na circa een uur de service onderbroken wordt, de browser gesloten moet worden cache legen om weer verder te gaan, bug?

Bij de volgende herinstallatie van Windows gaat Flash er definitief uit zolang het Spotify abo duurt, en testen of Deezer ook werkelijk met alleen HTML5 wil werken. Zoals wordt beloofd maar tot nu toe niet doet.

bennerd
E-Clect-Eddy schreef:
omdat ze door gaan met de Flash Player.

Jeetje. Misschien schakelen ze in 2017 over op een mediaplayer die Java Runtime Environment nodig heeft.

avatar van E-Clect-Eddy
bennerd schreef:
(quote)

Jeetje. Misschien schakelen ze in 2017 over op een mediaplayer die Java Runtime Environment nodig heeft.
HA! Ja van kwaad tot erger....

Ze zullen toch iets moeten gaan bedenken want ik kan me niet voorstellen dat ik de enige ben die overstapt vanwege dit. En in een branche waar winst niet bestaat is elk verlies van een deel van je klanten dus extra geld wat je moet ophalen met aandelenuitgifte oid. Voor elke 100.000 betalende klanten die vertrekken maken ze in elk geval een miljoen extra verlies.

avatar van E-Clect-Eddy
Valt me net op dat Deezer sinds kort HTML5 ondersteund en dus niet meer afhankelijk is van Adobe's Flash player die ik er meteen verwijdert heb.

Eens kijken of Deezer zo eind februari met een aanbieding komt dan ga ik Spotify weer verlaten... het aanwennen gaat moeizaam.

... kom ik er ook meteen achter dan scrobblen via http://scrobble.it/luisterpaal/ dan nog steeds wel afhankelijk is van Flash, althans ik krijg het niet werkend zonder.


avatar van Gretz
Heeft Deezer toevallig nog wel een inbox-/chatfunctie, in tegenstelling tot de nieuwste versie van Spotify?

Moet misschien toch eens denken aan overstappen, aangezien Spotify de laatste jaren een hoop slechte beslissingen heeft genomen.

avatar van johan de witt
Grote voordeel van Deezer is dat hij op last.fm Scrobblet zonder de vervelende 'remastered etc'-toevoegingen die van Spotify wel meegenomen worden.
Dat is eigenlijk mijn hoofdreden om van Deezer gebruik te maken.

avatar van E-Clect-Eddy
Gretz schreef:
Heeft Deezer toevallig nog wel een inbox-/chatfunctie, in tegenstelling tot de nieuwste versie van Spotify?

Moet misschien toch eens denken aan overstappen, aangezien Spotify de laatste jaren een hoop slechte beslissingen heeft genomen.

Ik ken geen inbox in Deezer, maar je kan het koppelen aan Facebook, Twitter en Google+ weet niet of dat iets is voor jou? Ik gebruikt dat verder ook niet.

Er zit wel notificaties in, niet echt inbox maar je kan wel met andere Deezer gebruikers berichten sturen, ik zet dat verder uit / gebruik het niet (meer) - maar 1 andere bekende van mij zat op Deezer dus had weinig nut. Ze noemen het wel een bericht als ze iets stuurt naar een andere gebruiker.

avatar van Alicia
Ik ben nu Deezer HiFi aan het uitproberen. Er is nu een actie gaande: drie maanden gratis en daarna € 14,99 per maand. Je streamt dan in flac (CD kwaliteit). Het verschil in kwaliteit met Spotify is goed te horen. Maar misschien komt Spotify ook nog wel met een dergelijk abonnement.

Ik heb zelf niet de indruk dat de functionaliteit van Deezer veel minder is dan die van Spotify. Ik gebruik dergelijke diensten eigenlijk alleen maar om muziek te luisteren en niet om met andere gebruikers in contact te komen en dat soort dingen. Omdat er minder gebruikers zijn, kan dit misschien een nadeel zijn. Deezer wordt bijvoorbeeld in tegenstelling tot Spotify niet op deze site onder een album vermeld. Verder is de catalogus prima. Bij het overzetten van de complete playlists (ruim 3000 nummers) van Spotify naar Deezer miste ik eigenlijk maar drie nummers.

Hoewel ik een dergelijke streamingsdienst voornamelijk gebruik om een album uit te proberen voordat ik besluit het te kopen en om nieuwe muziek te ontdekken, is daar nu ook het plezier van een (veel) beter geluid bij gekomen. Dat vind ik toch ook wel heel erg prettig.

Gast
geplaatst: vandaag om 09:28 uur

geplaatst: vandaag om 09:28 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.