menu

Muziek / Algemeen / Ableton

zoeken in:
avatar van jurado
Deel hier je creaties,tips & tricks en stel je vragen omtrent Ableton.

avatar van Onweerwolf
Wat is deze?

avatar van GrafGantz
Deze is software.


avatar van remcodulac
Ja, dat verklaart alles.

avatar van herman
Ik dacht dat Ableton wel bekend was?

Ableton Live - Wikipedia, the free encyclopedia - en.wikipedia.org
http://www.ableton.com/

Heb het op een laptop staan, maar moet me er nog eens goed in verdiepen.

avatar van GrafGantz
Ja, ik had ook niet verwacht dat dit op een muziekforum nog vragen zou opwerpen.

avatar van remcodulac
Tsja, ik hou van lekker eten, maar koken kan ik niet en titels van kookboeken zeggen me niets.

avatar van jurado
...jongens.

Topic is bedoelt voor gebruikers en/of mensen die van plan zijn zich er in te verdiepen.
Ableton gaat ontzettend ver , dus hier kan je komen met nieuwe tips,foefjes, nieuwtjes etc.
Als mensen dit een ongepast topic vinden mag er een slot op.

avatar van remcodulac
Tuurlijk niet. Als ik kon koken zou ik zeker geïnteresseerd zijn in recepten van anderen.

Dus:

avatar van Onweerwolf
Want mij betreft heeft het bestaansrecht hoor. Alleen is het soms wel handig om in de openingspost uit te leggen waar het topic over gaat. Ik had er nog nooit van gehoord.

avatar van jurado
Onweerwolf schreef:
Want mij betreft heeft het bestaansrecht hoor. Alleen is het soms wel handig om in de openingspost uit te leggen waar het topic over gaat. Ik had er nog nooit van gehoord.

Tja , daar heb je dan google voor.

avatar van Onweerwolf
jurado schreef:
(quote)

Tja , daar heb je dan google voor.


In dat geval kunnen we MusicMeter wel helemaal opdoeken nietwaar?

Tsja, ik vind het niet geheel onterecht dat Jurado er vanuit gaat dat op een muziekforum het programma Ableton wel bekend is - en voor degene bij wie dat niet zo is, is google idd je beste vriend

Heb er zelf wel eens wat mee aangekloot, maar het vergt mij te veel geduld om alle vaardigheiden te masteren. Heb dan liever een samenwerking, waarbij iemand anders dat soort werk doet en ik alleen de input geef Maar wie weet ga ik me er ooit nog eens echt in verdiepen - het kriebelt wel nog steeds...

avatar van chevy93
Onweerwolf schreef:
In dat geval kunnen we MusicMeter wel helemaal opdoeken nietwaar?
Nou, mijn mening over muziek is niet via google te vinden, tenzij je uitkomt op MusicMeter.

Maar misschien kan jurado zelfs eens met een eerste post komen.

avatar van GrafGantz
Als ik me niet vergis was de eerste post reeds van zijn hand.

Raffael1977
Ik gebruik Ableton Live 8 suite, geweldig programma. Voor muziek makers van elektronische stijlen (dnb, house, trance, hiphop, lounge enz.) kan ik het zeker aanraden. Wat het een beetje jammer maakt is dat ableton een moeilijke start heeft gemaakt omdat veel producers dachten dat het een dj sofware was omdat je namelijk volledige mixen mee kan maken en met een controller live een mix kan doen.

Een van de meest geweldige uitvindingen is het drag and drop systeem waarmee je binnen een mum van tijd muziek in elkaar zet. Niets niet lang zoeken in je bestanden en dan verkeer drukken en je mot weer in bestanden gaan zoek zoals bij Pro-Tools (die ik ook bezit) en Cubase of een behoorlijk ingewikkelde Reason (vergt nog wat leertijd voor gebruik).

Voor diegene die interesse hebben kan ik je het zeker aanraden.

Andere voordelen:

Kan heel goed overweg met VST's en andere plug-ins (instrumenten, Midi & effecten)

Zeer snelle workflow (Kind kan de was doen)
Hardware is overbodig om muziek te maken (geen analoge toestanden meer)

Bevat een groot aantal hele goede standaard effecten en instrumenten die je elders niet treft.

Zoals met elk programma moet je er ff aan wennen omdat Ableton net als Cubase, Pro-tools en Logic een professioneel programma is.

avatar van jurado
Gebruik je helemaal geen hardware synths e.d?

avatar van QMALessen
Quickmusicacademy of www.qmalessen.nl geeft vanwege de corona crisis muzikale lessen online.
- Dat houd in dat u in staat wordt gesteld om met digitale software
muziek te maken.
- Wij doceren de volgende lespakket: ABLETON/FL-STUDIO en de
nieuwste digitale software pakket STUDIO ON versie 5.
Na de crises en wanneer het weer kan gaan we weer over op klassikale lessen

Gast
geplaatst: vandaag om 00:36 uur

geplaatst: vandaag om 00:36 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.