Muziek / Algemeen / Nieuw in de Top 40: 2016
zoeken in:
0
geplaatst: 7 oktober 2016, 11:13 uur
Jan Smit en Broederliefde die samen een track opnemen zag ik niet aankomen.
0
geplaatst: 7 oktober 2016, 11:43 uur
Tja als Jan Smit zijnde moet je toch wat als je weer een Top 40 hit wilt scoren en streaming zo belangrijk is.
0
geplaatst: 8 oktober 2016, 00:36 uur
Ik vind 'Starboy' van The Weeknd in samenwerking met Daft Punk een prachtig nummer. Zoiets moois ben ik al een paar maanden niet tegengekomen in de Nederlandse Top-40. ****.
Abel Makkone Tesfaye van The Weeknd heeft vorig jaar al van zich laten horen met goede nummers als 'Earned it' en 'Can't feel my face' uit 2015, en Thomas Bangalter en Guy-Manuel de Homem-Christo van Daft Punk zijn echt vakmuzikanten. Het klinkt gewoon alsof zij weten hoe ze een mooi nummer of album moeten maken. Dat kan ik vooral terug horen op de Daft Punk-albums: Homework (1997), Discovery (2001) en Random access memories (2013).
Abel Makkone Tesfaye van The Weeknd heeft vorig jaar al van zich laten horen met goede nummers als 'Earned it' en 'Can't feel my face' uit 2015, en Thomas Bangalter en Guy-Manuel de Homem-Christo van Daft Punk zijn echt vakmuzikanten. Het klinkt gewoon alsof zij weten hoe ze een mooi nummer of album moeten maken. Dat kan ik vooral terug horen op de Daft Punk-albums: Homework (1997), Discovery (2001) en Random access memories (2013).
0
geplaatst: 14 oktober 2016, 11:46 uur
Week 42:
#28. Niall Horan - This Town
#32. Major Lazer & Showtek - Believer
#34. Bruno Mars - 24K Magic
#38. Rochelle feat. Kalibwoy - Way Up
#28. Niall Horan - This Town
#32. Major Lazer & Showtek - Believer
#34. Bruno Mars - 24K Magic
#38. Rochelle feat. Kalibwoy - Way Up
0
geplaatst: 14 oktober 2016, 20:33 uur
Week 41:
#33. Jan Smit & Broederliefde - Kom Dichterbij Me
Cijfer: 5.0
#37. Tove Lo - Cool Girl
Cijfer: 5.5
Bij deze verhoog ik 'Starboy' van een 8.0 naar en 8.5.
#33. Jan Smit & Broederliefde - Kom Dichterbij Me
Cijfer: 5.0
#37. Tove Lo - Cool Girl
Cijfer: 5.5
Bij deze verhoog ik 'Starboy' van een 8.0 naar en 8.5.
0
geplaatst: 14 oktober 2016, 21:54 uur
NewYorkCityLight schreef:
Week 41:
#33. Jan Smit & Broederliefde - Kom Dichterbij Me
Cijfer: 5.0
#37. Tove Lo - Cool Girl
Cijfer: 5.5
Bij deze verhoog ik 'Starboy' van een 8.0 naar en 8.5.
Week 41:
#33. Jan Smit & Broederliefde - Kom Dichterbij Me
Cijfer: 5.0
#37. Tove Lo - Cool Girl
Cijfer: 5.5
Bij deze verhoog ik 'Starboy' van een 8.0 naar en 8.5.
Dacht dat jij Cool Girl wel zou waarderen
0
geplaatst: 15 oktober 2016, 11:41 uur
Misschien dat het nog groeit, ik heb hem nog maar 1x gehoord.
0
geplaatst: 16 oktober 2016, 22:29 uur
Week 42:
#28. Niall Horan - This Town
Cijfer: 7.5
#32. Major Lazer & Showtek - Believer
Cijfer: 5.0
#34. Bruno Mars - 24K Magic
Cijfer: 7.5
#38. Rochelle feat. Kalibwoy - Way Up
Cijfer: 7.0
Best leuke week. Jammer dat Major Lazer steeds meer crap wordt.
Ik wacht met smart op de binnenkomst van LP! Zal volgende week wel zo ver zijn.
#28. Niall Horan - This Town
Cijfer: 7.5
#32. Major Lazer & Showtek - Believer
Cijfer: 5.0
#34. Bruno Mars - 24K Magic
Cijfer: 7.5
#38. Rochelle feat. Kalibwoy - Way Up
Cijfer: 7.0
Best leuke week. Jammer dat Major Lazer steeds meer crap wordt.
Ik wacht met smart op de binnenkomst van LP! Zal volgende week wel zo ver zijn.
0
geplaatst: 16 oktober 2016, 23:25 uur
Ik had niet verwacht dat jij Niall Horan zo'n hoog cijfer zou geven. Beetje doorsnee akoestisch singer-songwriterplaatje, vind ik.
0
geplaatst: 17 oktober 2016, 00:19 uur
Dat Rochelle nog verantwoordelijk mag zijn voor de leukste Dancehall getintje hitjes van dit jaar mag eigenlijk een wonder heten. Wat is er met Major Lazer gebeurd dit jaar? Enkel Boom vond ik nog wel tof.
All Night Long en Way Up zijn meer dan prima en ben benieuwd of ze dit kan volhouden. Wie had dit nog verwacht van een ex XFactor winnares uit Nederland die eigenlijk al in de vergetelheid was geraakt
All Night Long en Way Up zijn meer dan prima en ben benieuwd of ze dit kan volhouden. Wie had dit nog verwacht van een ex XFactor winnares uit Nederland die eigenlijk al in de vergetelheid was geraakt
0
geplaatst: 17 oktober 2016, 10:19 uur
Arrie schreef:
Ik had niet verwacht dat jij Niall Horan zo'n hoog cijfer zou geven. Beetje doorsnee akoestisch singer-songwriterplaatje, vind ik.
Ik had niet verwacht dat jij Niall Horan zo'n hoog cijfer zou geven. Beetje doorsnee akoestisch singer-songwriterplaatje, vind ik.
Ik ook niet . Maar ik zette hem nog een keer op voor ik het cijfer gaf en op de één of andere manier klikte het nu wel.
0
geplaatst: 21 oktober 2016, 12:52 uur
0
geplaatst: 24 oktober 2016, 22:59 uur
Week 33:
#21. Martin Garrix feat. Bebe Rexha - In the Name of Love
Garrix probeert allerlei stijlen en heeft de sympathy card door zijn harde werken. Bebe Rexha zien we ook steeds meer maar klinkt hier wel heel owwwww babyyyyy babyyyy Britney.
Het nummer is wel een oorwurm en groeiplaat.
Cijfer: 6,5
#33. Sevn Alias feat. BKO, Jairzinho & Jason Futuristic - Gass
Deze heb ik dan wel heel vaak gehoord (op tv), het duurde bij mij in het begin steeds even voordat ik door had dat er in het Nederlands gezongen wordt.
Grappig maar met mate gebruiken.
Cijfer: 5
#39. Cheat Codes & Dante Klein - Let Me Hold You (Turn Me On)
En daar zijn de vervelende Cheat Codes weer, die 1 van de slechtste covers ooit op hun naam al hebben. Maar daar doen ze niet moeilijk over, want opnieuw vergrijpen ze zich aan een nummer, nu van Kevin Little. Met dat origineel heb ik, in tegenstelling tot die van Salt n Pepa, dan weer niks, maar deze tropical Aldi versie is uitermate overbodig.
Cijfer: 3
#21. Martin Garrix feat. Bebe Rexha - In the Name of Love
Garrix probeert allerlei stijlen en heeft de sympathy card door zijn harde werken. Bebe Rexha zien we ook steeds meer maar klinkt hier wel heel owwwww babyyyyy babyyyy Britney.
Het nummer is wel een oorwurm en groeiplaat.
Cijfer: 6,5
#33. Sevn Alias feat. BKO, Jairzinho & Jason Futuristic - Gass
Deze heb ik dan wel heel vaak gehoord (op tv), het duurde bij mij in het begin steeds even voordat ik door had dat er in het Nederlands gezongen wordt.
Grappig maar met mate gebruiken.
Cijfer: 5
#39. Cheat Codes & Dante Klein - Let Me Hold You (Turn Me On)
En daar zijn de vervelende Cheat Codes weer, die 1 van de slechtste covers ooit op hun naam al hebben. Maar daar doen ze niet moeilijk over, want opnieuw vergrijpen ze zich aan een nummer, nu van Kevin Little. Met dat origineel heb ik, in tegenstelling tot die van Salt n Pepa, dan weer niks, maar deze tropical Aldi versie is uitermate overbodig.
Cijfer: 3
0
geplaatst: 28 oktober 2016, 15:51 uur
0
geplaatst: 29 oktober 2016, 10:45 uur
Week 43:
#32. LP - Lost on You
Dit wordt overduidelijk een radio klassieker à la 'Torn'. (Helaas denk ik ook dat LP net zo'n eendagsvlieg wordt als Natalie Imbruglia). Het irriteert me dat Q-Music het eerste refrein inkort. Het lange refrein maakt het nummer juist zo goed.
Cijfer: 9.0
#37. Galantis & Hook N Sling - Love on Me
Beetje vervelend en het herhaald eindeloos. Al heeft dit misschien nog wel groeipotentie.
Cijfer: 5.5
#32. LP - Lost on You
Dit wordt overduidelijk een radio klassieker à la 'Torn'. (Helaas denk ik ook dat LP net zo'n eendagsvlieg wordt als Natalie Imbruglia). Het irriteert me dat Q-Music het eerste refrein inkort. Het lange refrein maakt het nummer juist zo goed.
Cijfer: 9.0
#37. Galantis & Hook N Sling - Love on Me
Beetje vervelend en het herhaald eindeloos. Al heeft dit misschien nog wel groeipotentie.
Cijfer: 5.5
0
geplaatst: 1 november 2016, 18:43 uur
Week 44:
#29. Fais & Afrojack - Used to Have It All
Cijfer: 5.0
#33. Ronnie Flex - Plek Als Dit
Cijfer: 5.5
#35. The Chainsmokers feat. Phoebe Ryan - All We Know
The Chainsmokers zijn momenteel mijn grootste chartergenis. Snap niet hoe het scoort. Ik vind dit nummer een beetje een 'Closer' clone. Daarnaast lijken het mij ook totaal geen symapthieke mensen van wat ik op twitter heb gezien.
Cijfer: 4.5
#29. Fais & Afrojack - Used to Have It All
Cijfer: 5.0
#33. Ronnie Flex - Plek Als Dit
Cijfer: 5.5
#35. The Chainsmokers feat. Phoebe Ryan - All We Know
The Chainsmokers zijn momenteel mijn grootste chartergenis. Snap niet hoe het scoort. Ik vind dit nummer een beetje een 'Closer' clone. Daarnaast lijken het mij ook totaal geen symapthieke mensen van wat ik op twitter heb gezien.
Cijfer: 4.5
0
geplaatst: 3 november 2016, 07:43 uur
NewYorkCityLight schreef:
#35. The Chainsmokers feat. Phoebe Ryan - All We Know
The Chainsmokers zijn momenteel mijn grootste chartergenis. Snap niet hoe het scoort. Ik vind dit nummer een beetje een 'Closer' clone. Daarnaast lijken het mij ook totaal geen symapthieke mensen van wat ik op twitter heb gezien.
Cijfer: 4.5
#35. The Chainsmokers feat. Phoebe Ryan - All We Know
The Chainsmokers zijn momenteel mijn grootste chartergenis. Snap niet hoe het scoort. Ik vind dit nummer een beetje een 'Closer' clone. Daarnaast lijken het mij ook totaal geen symapthieke mensen van wat ik op twitter heb gezien.
Cijfer: 4.5
Ik snap de ophef ook niet echt, zo bijzonder vind ik de nummers niet.
0
geplaatst: 4 november 2016, 10:09 uur
0
geplaatst: 9 november 2016, 23:34 uur
Week 34:
#21. The Chainsmokers feat. Halsey - Closer
Tamme USA popdance die snel verveelt, net zoals NewYorkCityLight geen idee wat er zo hot aan The Chainsmokers is
Cijfer: 4
#23. DJ Snake feat. Justin Bieber - Let Me Love You
Nog een samenwerkingsproject voor Justin, DJ Snake bindt ook in voor een poppy produktie, deze vind ik eigenlijk toch beter dan het nummer met Major Lazer
Cijfer: 7
#29. Dotan - Shadow Wind
Vreselijke stem en het gaat weer verder op de gebruikelijke toer, alleen het laatste drumstukje is aangenaam
Cijfer: 4
#37. Lil' Kleine - Vakantie
Fuck alle rappers boven de 30, aldus Lil Kleine.
Die hebben echter wel meer te melden dan dit Groep 8 niveau plaatje.
De produktie is wederom goed te doen, maar de labiele teksten halen het wel omlaag.
Voor het enorm hoge guilty pleasure gehalte:
Cijfer: 5
#21. The Chainsmokers feat. Halsey - Closer
Tamme USA popdance die snel verveelt, net zoals NewYorkCityLight geen idee wat er zo hot aan The Chainsmokers is
Cijfer: 4
#23. DJ Snake feat. Justin Bieber - Let Me Love You
Nog een samenwerkingsproject voor Justin, DJ Snake bindt ook in voor een poppy produktie, deze vind ik eigenlijk toch beter dan het nummer met Major Lazer
Cijfer: 7
#29. Dotan - Shadow Wind
Vreselijke stem en het gaat weer verder op de gebruikelijke toer, alleen het laatste drumstukje is aangenaam
Cijfer: 4
#37. Lil' Kleine - Vakantie
Fuck alle rappers boven de 30, aldus Lil Kleine.
Die hebben echter wel meer te melden dan dit Groep 8 niveau plaatje.
De produktie is wederom goed te doen, maar de labiele teksten halen het wel omlaag.
Voor het enorm hoge guilty pleasure gehalte:
Cijfer: 5
0
geplaatst: 10 november 2016, 01:26 uur
Gelukkig is die single van Dotan behoorlijk geflopt, tot mijn verbazing trouwens.
0
geplaatst: 10 november 2016, 01:57 uur
Mwah met Roses snapte ik de populariteit wel. Dat was gewoon een onwijs toffe single richting Flume. De rest laat maar flarden daarvan horen in combinatie met meer pop. Dat scoort natuurlijk beter maar voor mij werkt het ook niet
0
geplaatst: 10 november 2016, 18:04 uur
Weer een bekende artiest die Kendrick inhuurt om een paar regels in te rappen. Hij zal er vast goed mee verdienen, maar jammer dat het steeds van de schijtnummers zijn...
0
geplaatst: 10 november 2016, 23:04 uur
Niks mis met 'The Greatest', heerlijk nummer zelfs (moet me toch echt eens goed in Sia gaan verdiepen), maar over dat nummer van Maroon 5 met Kendrick Lamar zal ik het maar niet hebben.
0
geplaatst: 13 november 2016, 12:24 uur
Mja vind The Greatest persoonlijk een slappe rip-off van Cheap Thrills, en de bijdrage van Lamar is nogal overbodig eigenlijk...
Die van Maroon 5 is om te janken inderdaad, zoals we van ze gewend zijn.
Die van Maroon 5 is om te janken inderdaad, zoals we van ze gewend zijn.
0
geplaatst: 13 november 2016, 21:14 uur
Week 46:
#23. Kensington - Sorry
#28. Calum Scott - Dancing on My Own
#33. Jonna Fraser feat. Frenna - Ik Kom Bij Je
#23. Kensington - Sorry
#28. Calum Scott - Dancing on My Own
#33. Jonna Fraser feat. Frenna - Ik Kom Bij Je
0
geplaatst: 13 november 2016, 21:20 uur
Ik kan Jonna Fraser ook steeds beter waarderen! Ik heb de laatste tijd zijn EP's beluisterd en draai nu toevallig zijn laatste album, en ik moet zeggen: ik kan zijn variatie in stijl en zijn stemgeluid erg waarderen. Bovendien heeft hij een goed gevoel voor melodie, en heeft ie sterke producers achter zich.
Toevallig draaide Ik Kom Bij Je zelfs toen ik je bericht las, en eigenlijk is dat gewoon een fraaie integratie van de hedendaagse Nederlandse hiphop- en dancehall-sound in een heel goed popliedje. Ik denk dat Jonna wel een hele grote kan worden.
(De reden voor het beluisteren is een interview dat ik morgen heb omtrent het tienjarig bestaan van Noah's Ark, het label van Jonna Fraser)
Toevallig draaide Ik Kom Bij Je zelfs toen ik je bericht las, en eigenlijk is dat gewoon een fraaie integratie van de hedendaagse Nederlandse hiphop- en dancehall-sound in een heel goed popliedje. Ik denk dat Jonna wel een hele grote kan worden.
(De reden voor het beluisteren is een interview dat ik morgen heb omtrent het tienjarig bestaan van Noah's Ark, het label van Jonna Fraser)
0
geplaatst: 13 november 2016, 21:26 uur
Arrie schreef:
Over die van Kensington zeg ik maar niks... ?
Over die van Kensington zeg ik maar niks... ?
Niet zo lullig doen, ze zeggen toch sorry?
0
geplaatst: 13 november 2016, 22:48 uur
Week 35:
#31. Imany - Don't Be So Shy [Filatov & Karas Mix]
Volgens mij is dit iets van de lente, het komt mij heel bekend voor en juist nu hoor ik het nooit op de radio. Niet van dat slome tropical maar gewoon vlot geproduceerd met een repeterend euro loopje
Cijfer: 7,5
#34. Jason Derulo - Kiss the Sky
Derulo heeft dit jaar nog niet echt een enorme klapper gescoord, het zijn allemaal so so hitjes die zodra de volgende komt vergeten zijn. Deze vind ik eigenlijk wel van het betere soort al klinkt het heel erg als een liedje voor een reclame (zo ziet de clip er ook uit) en het heeft een hoog Michael Jackson gehalte
Cijfer: 7
#39. Charlie Puth feat. Selena Gomez - We Don't Talk Anymore
Tot nu toe kon ik de meeste nummers van Charlie Puth totaal niet hebben, maar deze is veel minder irritant, misschien ligt dat aan La Gomez. Het poogt in ieder geval niet zo "soul" achtig te doen, gewoon ok midtempo nummer
Cijfer: 6.5
#31. Imany - Don't Be So Shy [Filatov & Karas Mix]
Volgens mij is dit iets van de lente, het komt mij heel bekend voor en juist nu hoor ik het nooit op de radio. Niet van dat slome tropical maar gewoon vlot geproduceerd met een repeterend euro loopje
Cijfer: 7,5
#34. Jason Derulo - Kiss the Sky
Derulo heeft dit jaar nog niet echt een enorme klapper gescoord, het zijn allemaal so so hitjes die zodra de volgende komt vergeten zijn. Deze vind ik eigenlijk wel van het betere soort al klinkt het heel erg als een liedje voor een reclame (zo ziet de clip er ook uit) en het heeft een hoog Michael Jackson gehalte
Cijfer: 7
#39. Charlie Puth feat. Selena Gomez - We Don't Talk Anymore
Tot nu toe kon ik de meeste nummers van Charlie Puth totaal niet hebben, maar deze is veel minder irritant, misschien ligt dat aan La Gomez. Het poogt in ieder geval niet zo "soul" achtig te doen, gewoon ok midtempo nummer
Cijfer: 6.5
* denotes required fields.