menu

Genres / Hip-Hop / Nederlandstalige hiphop

zoeken in:
avatar van NO ORDER
No Order mc Dilson en Ruby Stacks in een killercombo...



avatar van MAS
MAS



Nieuwe 101 van Boef. Meer dan 1 mil views in 6 dagen.

avatar van NO ORDER
Rijmpappie nr. 1 Duvel van de hiphop formatie DuvelDuvel deelde onlangs na enkele jaren stilte de track 'Wanneer de tijd daar is'. Deze track is geproduceerd door veteraan Dj MP. No Order mc Dilson besloot de track een eigen spin te geven en de remix versie is nu te checken.



avatar van MAS
MAS






Weer geniale muziek uit het Wilde Westen kamp. WWNation kan weleens een van de beste albums van het jaar worden!

++++

avatar van Sjaakspeare
Er verschijnt recentelijk zowaar weer eens wat goede Nederlandstalige hiphop:



Pietju Bell - Als Je Wist Dan Je Weet



Kevin ft. Sevn Alias, Lijpe, Kippie & Vic9 - In de Streets



Big2 x Stray Bullets - Bende

Van alle drie had ik totaal niet verwacht dat het überhaupt ergens naar zou klinken. Mooie verrassing dus.

avatar van Appels123
Sjaakspeare schreef:
Er verschijnt recentelijk zowaar weer eens wat goede Nederlandstalige hiphop:

(embed)
Pietju Bell - Als Je Wist Dan Je Weet

(embed)
Kevin ft. Sevn Alias, Lijpe, Kippie & Vic9 - In de Streets

(embed)
Big2 x Stray Bullets - Bende

Van alle drie had ik totaal niet verwacht dat het überhaupt ergens naar zou klinken. Mooie verrassing dus.


Heb nooit begrepen wat mensen goed vinden aan Kevin. Hij heeft een cool stemgeluid, maar qua beats, teksten, structuur en alles wat ik ook maar een beetje tof vind aan hip-hop vind ik het zwaar ondermaats.

avatar van Sjaakspeare
Appels123 schreef:
(quote)


Heb nooit begrepen wat mensen goed vinden aan Kevin. Hij heeft een cool stemgeluid, maar qua beats, teksten, structuur en alles wat ik ook maar een beetje tof vind aan hip-hop vind ik het zwaar ondermaats.

Vind Kevin ook niet boeiend. Deze beat vind ik echter wel degelijk hard. En dit refrein van Sevn, dat vers van Lijpe en dat van Kippie (ondanks wat je verwacht bij zo'n naam komt die gast met dikke rijmschema's) vallen bij mij ook in de smaak. Lijpe en Kippie zijn sowieso top in de Nederlandse scene.

avatar van Sjaakspeare
Winnaars van de Grote Prijs: Soul Trash


Hoe kan iedereen hierop slapen?
Te hard.

avatar van Dead_Presidents
Boef gaat binnenkort zijn nieuwe album uitbrengen maar hier is alvast een Tussendoortje. En ik weet dat het een tijdje geleden is maar Appa heeft zijn Comeback gemaakt bij 101 Barz. En rapper Ismo heeft zijn tweede EP uitgebracht genaamd "De Waarheid 2" met een videoclip voor het nummer Media. Verder zijn er nog wat opkomende rappers Zoals Fatah, Frenchie B en Riffi. En Fresku & MocroManiac zijn ook weer lekker bezig zeg.

avatar van konstrukto
misschien is t wel een taboe hier, weet niet of dat zo is...
ik waag het er toch op om hier schaamteloos mijn eigen ding te promoten, je snapt me denk ik wel...
dat moet toch ergens beginnen...
heel iets anders dan jullie hier gewend zijn, snap ik op mijn beurt ook wel
experimentele dingen, niet voor de purist

de hele plaat is te checken op spotify, itunes, tidal, deezer, google play en www.schrootoorlog.nl



avatar van Sjaakspeare
Dit is wat je krijgt als je Manu een tekst laat schrijven, die laat inrappen door Spinvis, die tussendoor wat zingt, en je Marillion verplicht het geheel te produceren.

Maar waardeloos is het niet. Ik zou zeggen: probeer het accent vergaand naar zingen te verleggen, want dat komt stukken beter uit de verf. En: wees inhoudelijk wat minder concreet, wat suggestiever. Politiek geëngageerde teksten en kunst gaan erg slecht samen. Het is muziek, geen pamflet. Indien je toch een specifieke visie over wil blijven brengen, raad ik je aan om wat langer na te denken over zowel die specifieke inhoud als precieze woordbetekenissen. Ook moet je voor elke uiting bedenken of het daadwerkelijk strookt met wat je wilt overbrengen en of het überhaupt iets toevoegt aan je tekst.

Wat advies in het algemeen: pas op met de utopie van het verleden. Ook ware intellectuelen hebben die fout gemaakt; het lineaire vooruitgangsdenken is in veel opzichten teleurstellend. Je bent dus niet alleen, maar daarom niet minder onjuist. Het denken dat je in dit nummer etaleert, vind je in de politiek terug in het populisme. Het gaat gemakkelijk hand in hand met een verlangen naar eenvormigheid. Een homogene, amper veranderlijke wereld. Maar die heeft nooit bestaan. Zulk denken maakt je in de praktijk bovendien geregeld xenofoob. Evenals erg simplistisch. De wereld is nooit een overzichtelijke, uitgebalanceerde plek geweest waar iedereen tevreden was. Zelfs niet in de oertijd, toen we als mens deden waar we cognitief voor geëvolueerd zijn.

Dan nog iets over dit land in het bijzonder. Natuurlijk gaat er van alles mis in Nederland, maar aan het eind van de dag is het één van de geslaagdere landen op de wereld, qua staatsinrichting en functioneren. Dit is een droge constatering. Dus het 'een ruïne' noemen slaat hoe dan ook nergens op. Daarmee diskwalificeer je jezelf direct. Lever liever weldoordachte cultuurkritiek. Op de Westerse cultuur is genoeg aan te merken. Ook ik vind Nederland niet fantastisch. Het kan dus in heel de wereld stukken beter, als wij uitblinken. Maar een ruïne is het dus echt niet.

avatar van konstrukto
ik ben heel blij met je reactie, dat ten eerste, ik kan het er voor een deel ook wel mee eens zijn en voor een deel ook niet, zo gaat dat.
de tekst gaat echter niet over Nederland.... had ik er misschien beter wel bij kunnen zeggen...
schrootoorlog is een concept-album gebaseerd op een science-fiction verhaal, in dit liedje is een van de hoofdpersonen bezig zijn land te ontvluchten.
DAT land is een ruïne

natuurlijk zitten er parallellen in <kuch, kuch>

Ploegscharen Tot Zwaarden by KonStrUktO & Duko | Free Listening on SoundCloud

avatar van MAS
MAS
Dead_Presidents schreef:
Boef gaat binnenkort zijn nieuwe album uitbrengen maar hier is alvast een Tussendoortje. En ik weet dat het een tijdje geleden is maar Appa heeft zijn Comeback gemaakt bij 101 Barz. En rapper Ismo heeft zijn tweede EP uitgebracht genaamd "De Waarheid 2" met een videoclip voor het nummer Media. Verder zijn er nog wat opkomende rappers Zoals Fatah, Frenchie B en Riffi. En Fresku & MocroManiac zijn ook weer lekker bezig zeg.


Vergeet Mula B & LouiVos niet! WW Nation gaat een harde plaat worden!

avatar van Dead_Presidents
Klopt, helemaal vergeten. Ze hebben trouwens paar dagen geleden een video gedropt voor het nummer Juice .

avatar van MAS
MAS



En nu weer een!

avatar van MAS
MAS


Blijkbaar is Mini Thug is 2017 bezig met een comeback.

avatar van MAS
MAS



Ik vind dit trouwens ook een dope track. Ben eigenlijk verbaasd dat dit (nog) geen hit is geworden.


avatar van Sjaakspeare
MAS schreef:
(embed)
Blijkbaar is Mini Thug is 2017 bezig met een comeback.

Zieke beat, matige raps, ongemakkelijke video.

Van de lijst recente tracks van Dead_Presidents vind ik alleen 'Blacka Brakka Jacka' echt vet. Die Tarik heeft wel veel talent. Cedje kende ik ook nog niet, beviel ook.

avatar van MAS
MAS
Kempi is terug:



En weer een video uit het Wilde Westen kamp:


Opkomende nederlandstalige hip hop artiest van Belgie



avatar van Dead_Presidents
Rapper Ismo Heeft een 17 min lange video gemaakt over zijn Tweede EP genaamd DeWaarheid 2

Ismo - Ismovie


avatar van Sjaakspeare
Domme raps, maar het klinkt goed.



Mini - Achterbuurt





avatar van Sjaakspeare

Zijn 101 Barz-sessie was verademend: eindelijk weer eens een rapper met daadwerkelijk een grote taalbeheersing. Toch wel handig als je met woorden werkt. Maar deze track heeft een bijzonder matige beat. En woordspelingen als 'kan me geen hand boeien' zijn me echt te flauw.

Gast
geplaatst: vandaag om 11:45 uur

geplaatst: vandaag om 11:45 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.