Via deze pagina blijf je op de hoogte van recente stemmen, meningen en recensies van panjoe.
Standaard zie je de activiteiten in de huidige en vorige maand. Je kunt ook voor een van de volgende perioden kiezen:
januari 2023, februari 2023, maart 2023, april 2023, mei 2023, juni 2023, juli 2023, augustus 2023, september 2023, oktober 2023, november 2023, december 2023, januari 2024, februari 2024, maart 2024
Han Sotofett & Jaakko Eino Kalevi with Andres Lõo - Jazzsomdub (2020)
»
details
Demi Riquísimo - Dictionary of Fools EP (2021)
»
details
Omar S - Fuck Resident Advisor (2020)
»
details
Sau Poler - Nocturno (2021)
Strak album, fijn geproduceerde electro / ambient techno / neopsychedelica. Zoals de titel en de puike hoes al suggereren heeft de muziek een nachtelijke esthetiek, met vaak veel subbass, mooie analoge synths die veel ruimte in het midden laten, en subtiele hi-hats en percussie. Ik noem het overigens wel techno, maar echt beuken doen de nummers nooit, op enkele momenten na (4.44!) hebben ze ook totaal niet de intensiteit van clubmuziek, maar omdat er toch een lekkere drive in zit zouden de meeste tracks in de handen van de juiste DJ totaal niet misstaan op de dansvloer. De vergelijking met zijn land- en generatiegenoot John Talabot is snel gemaakt, qua stijl zou elke track ook zo in een set van hem passen, maar dit vind ik zelf duidelijk beter dan wat Talabot de laatste jaren heeft uitgebracht.
Dankzij de wat kortere duur van de nummers werkt het ook best goed als een album (vaak toch een kanttekening bij beatgeoriënteerde elektronische muziek). Voor nu wel een dikke 7,5 waard van mij.
»
details
» naar bericht » reageer
The Bug - London Zoo (2008)
stem gewijzigd, oorspronkelijke stem was 2,5 sterren
»
details
Evidence - The Layover EP (2008)
stem gewijzigd, oorspronkelijke stem was 3,5 sterren
»
details
Los Retros - Looking Back (2021)
»
details
Bomba Estéreo - Estalla (2008)
»
details
HNNY - Sunday (2015)
»
details
Kazi & Madlib - Blackmarket Seminar (2014)
»
details
FOOOL - Shoplifter 2000 (2019)
»
details
Sweepsculp - Sweepsculp (2021)
»
details
Minilogue - Endlessness (2012)
»
details
Danilo Plessow - fabric presents (2021)
Ik heb deze nu een paar keer beluisterd, en ik kan alvast concluderen dat Plessow als DJ zeker geen stap achteruit heeft gedaan ten opzichte van de DJ-Kicks entry die hij als Motor City Drum Ensemble mixte - hooguit een stap opzij. Zijn bijdragen aan de twee meest prestigieuze series mixalbums zijn DJ-technisch van hetzelfde hoge niveau: beide zijn retestrak gemixt en met veel liefde samengesteld. Die DJ-Kicks heb ik helemaal grijs gedraaid, waardoor ik deze daar (nog) niet los van kan beoordelen, maar gezien de overeenkomsten tussen de twee is de vergelijking een logische en ook waardevolle.
Met die vergelijking in het achterhoofd is mijn eerste indruk in ieder geval dat deze mix stilistisch minder gevarieerd is, want na een heerlijk dubby begin gaan we direct het houseterritorium in en komen daar eigenlijk niet meer uit, en daardoor is het als een mixalbum wellicht iets minder indrukwekkend. Daar staat tegenover dat het wél weer een ijzersterke selectie is, bestaande uit voornamelijk minder bekende pareltjes (zoals Dark Room, wat een vette track!), en zoals gezegd ook fantastisch opgebouwd en gemixt. Weer een aanrader dus, zeker voor de houseliefhebbers onder ons (ik denk zo aan trebremmit, -SprayIt-, Poa, tomtom137, GrafGantz, herman, Gyzzz, Ploppesteksel, T.O., Noere, I-do-not-exist, Cellulord, Mausie, Snoeperd, en Crushlyy).
Voor nu een 4,0*, maar wellicht wordt dat later meer.
»
details
» naar bericht » reageer