Via deze pagina blijf je op de hoogte van recente stemmen, meningen en recensies van aERodynamIC.
Standaard zie je de activiteiten in de huidige en vorige maand. Je kunt ook voor een van de volgende perioden kiezen:
januari 2023, februari 2023, maart 2023, april 2023, mei 2023, juni 2023, juli 2023, augustus 2023, september 2023, oktober 2023, november 2023, december 2023, januari 2024, februari 2024, maart 2024
Low - HEY WHAT (2021)
stem gewijzigd, oorspronkelijke stem was 3,5 sterren
»
details
The John Wright Trio - South Side Soul (1961)
»
details
Karine Polwart & Dave Milligan - Still as Your Sleeping (2021)
Lijstjes, lijstjes, lijstjes.
Altijd leuk om door andermans lijstjes te struinen zo aan het einde van het jaar. Zijn er releases die ik wellicht gemist heb?! Ongetwijfeld, een mens kan immers niet alles luisteren.
Dit album staat in de top 3 van Culture VBJ en aangezien onze smaken nogal overeenkomen.... dan zie ik vervolgens dat er nog een stem staat van Lura en dan gaat het interessant worden.
Een snelle beluistering op Bandcamp gaf mij Joni Mitchell vibes. Misschien wat gemakkelijk, want folk hoeft nu ook niet gelijk aan (de vroege) Joni gekoppeld te worden. Maar de klankkleur van de stem van Karine doet me er wel een beetje aan denken en als het dan ook nog eens om alleen haar en het pianospel van Dave Milligan gaat is de gedachte niet heel vreemd.
Dat het veelal om covers en traditionals gaat is voor mij niet van belang, want bijna geen enkel nummer doet bij mij een belletje rinkelen.
Waarschijnlijk is Still as Your Sleeping het laatste album uit 2021 dat ik dit jaar nog ontdek. En daarmee is het een rustige, dromerige afsluiting van een turbulent jaar waar we als mensen steeds minder van elkaar kunnen hebben en de sfeer er niet beter op wordt. In dat kader mogen we best stellen dat het even pas op de plaats maken is met dit rustige album dat ik zeker kan waarderen, maar waar ik ook eerlijk moet toegeven dat een kleine drie kwartier alleen zang en piano net iets te veel is om bij mij dezelfde waardering op te roepen als de genoemde users. Maar misschien is het ook een kwestie van tijd en meer rust gunnen........... en aangezien we met z'n allen nog even 'opgesloten' zitten zou de betovering misschien toch nog net even groter worden als ik dit album de komende dagen nog wat draaibeurten gun.
Voor nu: een mooi album dat blijkbaar bij iedereen onder de radar is gebleven waar ik denk dat er meer liefhebbers te vinden zullen zijn.
»
details
» naar bericht » reageer
MEAU - Kalmte (2021)
In huize aERo wordt nooit naar de radio geluisterd. Voordeel daarvan is dat ik in een bubbel leef en mijn eigen muziek ontdek en draai.
Ik heb niet echt het gevoel dat ik veel mis, alleen kijken mensen mij soms verdwaasd aan als ik zeg heel grote namen echt niet te kennen.
Nadeel van die bubbel is dat ik ongetwijfeld wel eens iets mis dat buiten mijn bubbel valt, veel daarvan is afkomstig uit Nederland, want uit ons landje kom ik niet veel tegen op de sites die ik met regelmatig bezoek om nieuwe dingen te ontdekken.
Gelukkig is daar nog de ouderwetse wekkerradio en die staat op radio 538, heel vaak irritante nummers, dus zodra dat ding afgaat ben ik er snel uit en heb ik mijn dagelijkse 5 minuten portie wel weer gehad,
Op deze kerstochtend werd ik wakker met een nummer dat ik gelijk mooi vond, hup bed uit en de mobiel er snel bij om te shazammen. Kom ik uit bij MEAU met haar blijkbaar bekende nummer Dat Heb Jij Gedaan. Geen idee waarom, maar ik kreeg er een beetje een S10 gevoel bij, een artiest waar ik ook nooit van gehoord had totdat bekend werd dat ze mee gaat doen aan het Songfestival.
Maar MEAU dus. Dat fraaie liedje staat blijkbaar niet op deze EP, jammer, want het is veruit haar mooiste nummer. Toch vind ik de rest op deze EP ook zo beroerd niet. Als ik het zo een beetje begrijp zijn deze dames uit eigen land momenteel wel een dingetje. Ik denk dat ik niet heel veel verder dit straatje hoef te gaan bewandelen. Mijn portie MEAU of S10 (ja ik weet het, anders, maar toch...) is genoeg denk ik zo.
Wel fijn om op deze manier toch weer eens wat anders te leren kennen en Dat Heb Jij Gedaan is gewoon erg goed, maar daar moeten we het bij deze EP natuurlijk niet over hebben verder
Zes fraaie liedjes met een zeer aangenaam stemgeluid van MEAU. Meer is niet eens nodig. Het doet uitkijken naar een volwaardig album, dat zeker.
»
details
» naar bericht » reageer
God Rest Ye Merry Jazzmen (1981)
»
details
Jimmy Somerville, Bronski Beat and The Communards - The Very Best Of (2001)
»
details
Sufjan Stevens & Angelo De Augustine - A Beginner's Mind (2021)
stem gewijzigd, oorspronkelijke stem was 4,5 sterren
»
details
Curtis Harding - If Words Were Flowers (2021)
»
details
Nick Cave & Warren Ellis - La Panthère des Neiges (2021)
»
details
Lana Del Rey - Chemtrails over the Country Club (2021)
stem gewijzigd, oorspronkelijke stem was 4,5 sterren
»
details
Ferrante & Teicher - Adventure in Carols (1956)
»
details
Sonny Simmons - Rumasuma (1970)
stem gewijzigd, oorspronkelijke stem was 4,0 sterren
»
details
Madame - Madame (2021)
stem gewijzigd, oorspronkelijke stem was 4,0 sterren
»
details
Ike Quebec - It Might as Well Be Spring (1961)
»
details
Donald Byrd - Blackjack (1967)
»
details
William Fitzsimmons - No Promises: The Astronaut's Return (2021)
Waar op Ready the Astronaut nog lichtelijk met elektronica werd gestoeid, iets wat Fitzsimmons sowieso al eerder had gedaan, daar neemt hij op No Promises: The Astronaut's Return weer gas terug, voor zover dat nog mogelijk was.
Twee nieuwe nummers en andere versies van nummers die op Ready the Astronaut staan. Voegt het iets toe? Nee. Voegt het album iets toe aan de rest van zijn oeuvre? Nee.
is het weer fraai? Ja. Gaat het nu onderhand niet vervelen? Nee. Maar het ligt onderhand wel een beetje op de loer.
Ongetwijfeld weer een album uit de categorie 'we geven een tweede album uit dit jaar, want het is immers Corona-tijd dus het kan'.
Het is dat ik altijd zoveel liefde heb voor William.....
»
details
» naar bericht » reageer
Julia Stone - Everything Is Christmas (2021)
»
details
Morrissey - Lady Willpower (2019)
»
details
Morrissey - Knockabout World (2020)
»
details
Morrissey - The Youngest Was the Most Loved (2006)
»
details
Morrissey - You Have Killed Me (2006)
»
details
Morrissey - First of the Gang to Die (2004)
»
details
Morrissey - Irish Blood, English Heart (2004)
»
details
Morrissey - Alma Matters (1997)
»
details
Morrissey - Dagenham Dave (1995)
»
details
Morrissey - The More You Ignore Me, the Closer I Get (1994)
»
details
Morrissey - You're the One for Me, Fatty (1992)
»
details
Morrissey - "My Love Life" E.P. (1991)
»
details
Morrissey - Our Frank (1991)
»
details
The Don Rendell / Ian Carr Quintet - Shades of Blue (1965)
»
details
Calvin Keys - Shawn-Neeq (1971)
»
details
Herbie Hancock - Takin' Off (1962)
»
details
Donald Byrd - Places and Spaces (1975)
stem gewijzigd, oorspronkelijke stem was 3,5 sterren
»
details
Maxwell - Now (2001)
stem gewijzigd, oorspronkelijke stem was 3,5 sterren
»
details
The Brian Setzer Orchestra - Rockin' Rudolph (2015)
»
details