MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Reis rond de wereld - Album top 20 - 47. Colombia, Ecuador, Guyana, Venezuela, Frans-Guyana

zoeken in:
Ik had een KoC met een betere hoes.

remcodulac schreef:

Het is geen reis rond de hoezen he

zaaf
remcodulac schreef:
ik ook, maar op 20, dat schiet niet op.

Leuke verrassing dat Deaf Center gewoon de eindlijst haalt. Niet dankzij mij overigens, staat op een nette 4* hier, maar ik had maar plek voor 5 albums met die score.

Goede start inderdaad. Van KoC had ik dan weer een andere.

De betere hoes komt niet meer!? Dan ga ik naar buiten om in mijn eentje te rellen.

Deze op 2 bij mij.

Fack, helemaal vergeten. Sorry Johnny Marr

Ik heb een andere Deaf

17. Midnight Choir - Amsterdam Stranded (1998) (Rock) (Noorwegen)
https://www.musicmeter.nl/images/cover/132000/132747.300.jpg
Punten: 78
Aantal stemmen: 4 - Hoogste positie: 2 (remcodulac)

Populairste lied op MuMe: Mercy of Maria

Beluister op Spotify

Slechts 15 stemmen, maar toch redelijk vlot de top 20 gehaald. Misschien komen er dan binnenkort nog wat stemmen bij.

17. Motorpsycho - Blissard (1996) (Rock) (Noorwegen)
https://www.musicmeter.nl/images/cover/7000/7475.300.jpg
Punten: 78
Aantal stemmen: 4 - Hoogste positie: 2 (herman)

Populairste lied op MuMe: Sinful, Wind-Borne

Beluister op Spotify

Motorpsycho is zoals gezegd de band die het meeste albums achter zijn naam heeft. Dat heeft natuurlijk ook als nadeel dat de stemmen nogal gefragmenteerd zijn. Dit album scoorde telkens heel hoog in de lijstjes.

jordidj1 schreef:
Fack, helemaal vergeten. Sorry Johnny Marr

Nou lekker dan voor de metal. Zal weer vol staan met die huilebalkindiefolk

Zou Midnight Choir nog in een cafe in Amsterdam geweest zijn voor Noorse indiefolkgejammer?

Bij mij ook in de lijst trouwens, hoewel ik ze slechts een half jaar geleden ontdekt heb.

Johnny Marr schreef:
(quote)

Nou lekker dan voor de metal. Zal weer vol staan met die huilebalkindiefolk
Nou, ik was juist bang dat de top 20 vol zou staan met generic black metal, maar dat lijkt mee te vallen
Overigens heb ik wel nog twee albums met indicatie metal in mijn lijst en een niet-metal album van een band met een metal-verleden, maar ik verwacht niet dat die de lijst gaan halen.

Met Deaf Center m’n eerste match. Bij Motorpsycho ging ik voor een samenwerking. Ik vermoed dat die het niet gehaald heeft.

Hadden jullie mij al enorm blij gemaakt tijdens de Deense finale met de ontdekking van Valravn, deze keer is het de beurt aan Deaf Center: wat een prachtige muziek! Die gaat op mijn wantlijst.
Diezelfde wantlist was ook bijna van toepassing voor Midnight Choir, waar ik ook niet bekend mee ben, maar een vriend die bij me bleef crashen kende het wel, sterker: hij bleek 'Amsterdam Stranded' zelfs dubbel te hebben en geeft die een volgende keer aan mij. Nou, als jullie bij gebrek aan metal wel door blijven gaan met toffe indiefolkgejammer, dan hoor je mij niet klagen.

16. Madrugada - Madrugada (2008) (Rock) (Noorwegen)
https://www.musicmeter.nl/images/cover/106000/106645.300.jpg
Punten: 80
Aantal stemmen: 7 - Hoogste positie: 4 (Ries_72)

Populairste lied op MuMe: What's on Your Mind?

Beluister op Spotify

Alle 6 albums van Madrugada hebben de lijst gehaald. Dit 5e album heeft op de site de op één na meeste stemmen. En met 7 stemmen werd hier vlot de top 20 gehaald.

15. Motorpsycho - Trust Us (1998) (Rock) (Noorwegen)
https://www.musicmeter.nl/images/cover/3000/3280.300.jpg
Punten: 81
Aantal stemmen: 6 - Hoogste positie: 1 (koosknook)

Populairste lied op MuMe: Vortex Surfer

Beluister op Spotify

Ook in het algemeen is dit het Motorpsycho album met de meeste stemmen, en in dit topic is het niet anders. Ondanks de grote verdeeldheid van albums en stemmen slaagt Motorpsycho er dus toch in om 2 keer de top 20 te halen.

Casartelli (moderator)
Ik heb met Madrugada een eerste match. Als ik me tot één album per artiest beperkt had, had ik waarschijnlijk met Motorpsycho (en dan deze Trust Us) waarschijnlijk ook wel gematcht, maar ja, dat heb ik dus niet. Deaf Center maakt hier helaas niet veel enthousiasme (meer) los.

13 [16] Madrugada - Madrugada

Omdat het mogelijk was voor Noorwegen, heb ik wel het uitgangspunt 'één album per artiest' gehanteerd. Maar dus voor een andere meer recente Motorpsycho. Wat niet wegneemt dat de twee albums die wel de top 20 halen alleszins de moeite waard zijn en dat het beste Motorpsycho-nummer natuurlijk wel op Trust Us staat. Maar daar is goed in voorzien door de clip.

Ah, Motorpsycho is uitgespeeld. Dan gooi ik toch maar hun mooiste cover in de groep:

Theme de YoYo

14. Gazpacho - Night (2007) (Rock) (Noorwegen)
https://www.musicmeter.nl/images/cover/67000/67204.300.jpg
Punten: 84
Aantal stemmen: 7 - Hoogste positie: 1 (Bonk)

Populairste lied op MuMe: Dream of Stone

Beluister op Spotify

Progressieve rock scoort redelijk goed op deze site en dat blijkt ook met deze. Gazpacho haalt met liefst 7 albums de lijst.

13. Burzum - Filosofem (1996) (Metal / Avant-Garde) (Noorwegen)
https://www.musicmeter.nl/images/cover/5000/5267.300.jpg
Punten: 88
Aantal stemmen: 4 - Hoogste positie: 1 (Johnny Marr)

Populairste lied op MuMe: Dunkelheit

Beluister op Spotify

Het enige metal album in de top 20, en dat dan voornamelijk dankzij drie top 3 plaatsen.

Ah, toch nog metal! Ik vreesde al dat hét metalland bij uitstek het zelfs zonder metal in de Top 20 zou moeten doen: dat zou toch een enorme aanfluiting zijn. Uitgerekend, maar niet geheel onverwacht is het deze schavuit, deze belhamel, zeg maar gewoon dit gajes dat de metaleer hoog houdt.

Casartelli (moderator)
En daar is de koude soep. Ze hebben overigens wel een aantal betere albums dan Night, dat bij vlagen wat te traag voortsleept, maar het lijkt me niet erg waarschijnlijk dat we die hier nog tegen gaan komen.

12 [14] Gazpacho - Night

Ja, Midas is gewoon knettergek, maar voor black metal is dit nog wel interessant. Maar deze had ik dus inderdaad niet.
En uiteindelijk heeft bij mij deze soep het niet gehaald. Die andere ook niet, trouwens.

En daar is de koude soep. Ze hebben geen beter album dan Night, wat bij vlagen heerlijk traag voortsleept, waardoor het niet waarschijnlijk is dat we hier die andere ook best behoorlijke albums nog tegen gaan komen.

1. Gazpacho - Night

12. a-ha - Scoundrel Days (1986) (Pop) (Noorwegen)
https://www.musicmeter.nl/images/cover/11000/11965.300.jpg
Punten: 89
Aantal stemmen: 5 - Hoogste positie: 1 (vigil)

Populairste lied op MuMe: Scoundrel Days

Beluister op Spotify

a-ha's tweede albums haalt redelijk vlot de top 20. Uiteindelijk halen 8 van de 11 albums de lijst.

11. Kaizers Orchestra - Ompa til du dør (2001) (Rock) (Noorwegen)
https://www.musicmeter.nl/images/cover/2000/2341.300.jpg
Punten: 96
Aantal stemmen: 8 - Hoogste positie: 3 (Bonk)

Populairste lied op MuMe: Kontroll Pá Kontinentet

Beluister op Spotify

Het enige album in de top 20 dat gezongen wordt in het Noors.

Had ik niet verwacht, maar gaaf dat deze erin staat. Zwaar terecht natuurlijk. Zal nooit vergeten dat we deze band gingen zien op Eurosonic en geen idee hadden wat we moesten verwachten en daarna werden we volledig overdonderd. Daarna nog geregeld gezien, maar de verrassing van de eerste keer blijft toch het mooist. Om een beeld te geven voor de mensen die dat niet hebben:

Casartelli (moderator)
En daar is dan de (eerste?) Albert Heijn erlebnis. Scoundrel Days is ook mijn favoriete album van het trio, al leunt-ie behoorlijk op de eerste twee nummers. Het album levert ook nog een aantal fijne hits, al kun je die op een sombere dag ook allemaal als matige doorslagjes van hits van het debuut beschouwen.

Van Kaizers Orchestra ken ik niks, maar het is zo'n naam die af en toe opduikt bij mensen wier smaak ik op zich wel hoog heb zitten. Misschien moet dit de aanleiding eens vormen erachteraan te gaan.

04 [12] a-ha - Scoundrel Days

12 [14] Gazpacho - Night

Gast
geplaatst: vandaag om 11:08 uur

geplaatst: vandaag om 11:08 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.