Muziek / Muziekgames / Song Top 10 per jaar
zoeken in:
0
geplaatst: 27 februari 2015, 14:35 uur
ikdacht dat bedoeld wordt: Betreft het tracks die niet eerderals single zijn uitgebracht, dan geldt het jaar van albumrelease!!
M.a.w. eerste uitgave telt, ander doet een lied meerdere jaren mee, zie vorig jaar de single van The Saints.
0
Telamon
geplaatst: 27 februari 2015, 14:37 uur
Ja, dat begrijp ik nu ook. Maar nav de tekst uit post 1 heb ik dus de single release aangehouden.
Cheree had ik op 2,
Rosie op 9.
Cheree had ik op 2,
Rosie op 9.
0
Cured
geplaatst: 27 februari 2015, 14:51 uur
Ik had Rosie ook (op 9), maar vindt op het album het titelnummer beter; de versie van Rosie op het live album uit '78 vind ik wel weergaloos, zowel de titel als het twin-gitaar 'gesprek' van de kenmerkende riff na Angus'vurige solo (die ik ook beter vind dan die op het studio-album).
Live-nummers zijn echter uitgesloten én het nummer is nu dus ook al aan de beurt geweest qua 1e release-regel.
Live-nummers zijn echter uitgesloten én het nummer is nu dus ook al aan de beurt geweest qua 1e release-regel.
0
geplaatst: 27 februari 2015, 14:55 uur
Ik had ze (natuurlijk) allebei: Rosie & Let There Be Rock. Op naar 5 mei! 

0
geplaatst: 27 februari 2015, 15:07 uur
Nu al een prima jaar 1977 (hoe kan het ook anders...
)
Mijn nummer 2 en 6 al langs gekomen.
)Mijn nummer 2 en 6 al langs gekomen.
0
Cured
geplaatst: 27 februari 2015, 15:25 uur
Cured schreef:
Ik verwacht er zeker nog vijf uit mijn Top 10.....
Ik verwacht er zeker nog steeds vijf uit mijn Top 10......(heb er inmiddels al één, maar die zit/zat niet bij die 5 !) Ik verwacht er zeker nog vijf uit mijn Top 10.....

0
geplaatst: 27 februari 2015, 15:53 uur
Ik reken er toch nog op dat minimaal 6 nummers uit mijn lijst voorbij komen. 
En dat mijn nummer 1ook op 1 komt in deze top 10 lijlkt mij vanzelfsprekend.

En dat mijn nummer 1ook op 1 komt in deze top 10 lijlkt mij vanzelfsprekend.

0
geplaatst: 27 februari 2015, 16:28 uur
Koffie en dadelijk zuurkool, dat komt hard binnen.
Ik blijft toch nog behoorlijk realistisch dacht ik

0
Cured
geplaatst: 27 februari 2015, 16:32 uur
Nog 6 op 7 nummers ? Het kan, maar jou en wat andere deelnemers een beetje kennende lijkt mij dat aan de hoge kant; mocht het wel zo zijn, dan moet ik me beraden wat ik dan nog beteken hier
......(hier trouwens boernkool uut Grunn)
......(hier trouwens boernkool uut Grunn)
0
geplaatst: 27 februari 2015, 16:34 uur
0
Cured
geplaatst: 27 februari 2015, 16:36 uur
Hoe groot is die van jou dan......ehm, die lijst uiteraard
(heb je een Top 20 ingestuurd?)
(heb je een Top 20 ingestuurd?)
0
zaaf
geplaatst: 27 februari 2015, 16:58 uur
7. Peter Gabriel - Solsbury Hill
Punten : 47
Nom. : 7x
Nr. 1 van : Broem
Peter Gabriel was de hele week in de top 10 te vinden. Zo tussen plek 3 en 7. En die laatste plek is het geworden door wat puntjes voor de concurrentie op t laatst. Verder zakken was onwaarschijnlijk door toch een flink gat met nr 8.
Peter Gabriel was net vertrokken uit Genesis, de band die hij mede opgericht had. Tijdens een wandeling over Solsbury Hill (Somerset) had hij een spirituele ervaring en schreef dit nummer.
Gabriel heeft over de betekenis van de song gezegd: "It's about being prepared to lose what you have for what you might get... It's about letting go."
Het nummer bestaat voornamelijk uit een 7/4-ritme. De laatste twee maten van elk refrein zijn in 4/4.
Prachtige plaat, heeft ook al zo'n top2000 karakter gekregen, maar de song is te goed om daar veel last van te hebben. Sowieso vind ik de eerste PG niet te versmaden en heb deze vaak gedraaid, vooral in t pikkedonker…. Aanrader
Punten : 47
Nom. : 7x
Nr. 1 van : Broem
Peter Gabriel was de hele week in de top 10 te vinden. Zo tussen plek 3 en 7. En die laatste plek is het geworden door wat puntjes voor de concurrentie op t laatst. Verder zakken was onwaarschijnlijk door toch een flink gat met nr 8.
Peter Gabriel was net vertrokken uit Genesis, de band die hij mede opgericht had. Tijdens een wandeling over Solsbury Hill (Somerset) had hij een spirituele ervaring en schreef dit nummer.
Gabriel heeft over de betekenis van de song gezegd: "It's about being prepared to lose what you have for what you might get... It's about letting go."
Het nummer bestaat voornamelijk uit een 7/4-ritme. De laatste twee maten van elk refrein zijn in 4/4.
Prachtige plaat, heeft ook al zo'n top2000 karakter gekregen, maar de song is te goed om daar veel last van te hebben. Sowieso vind ik de eerste PG niet te versmaden en heb deze vaak gedraaid, vooral in t pikkedonker…. Aanrader
0
geplaatst: 27 februari 2015, 17:11 uur
0
geplaatst: 27 februari 2015, 17:19 uur
Sorry voor alles. Als punk op 1 staat doe ik nooit meer mee. Mijn persoonlijke anarchie

0
geplaatst: 27 februari 2015, 17:20 uur
0
geplaatst: 27 februari 2015, 17:20 uur
Broem schreef:
Sorry voor alles. Als punk op 1 staat doe ik nooit meer mee. Mijn persoonlijke anarchie
(quote)
Stuur jouw lijstje voor 1978 dan maar vast in, ik heb dit jaar geen punk op 1, dus......

0
geplaatst: 27 februari 2015, 17:38 uur
Yep een ode aan jou, dit is later ook opgepikt door de "Broemtown Rats".

0
Telamon
geplaatst: 27 februari 2015, 17:54 uur
Wessel van Diepen is er ook heel rijk mee geworden: Broem, broem, broem, broem, I want you in my room.
0
geplaatst: 27 februari 2015, 18:10 uur
Hmm, gezien het top 2000-gehalte dat toch wel nadrukkelijk aanwezig blijkt, verwacht ik eigenlijk geen enkel nummer van mijn lijstje meer in de top 10. Misschien nog eentje in de top 20 als er voldoende discoliefhebbers hebben gestemd.
0
geplaatst: 27 februari 2015, 18:11 uur
Ik heb Disco in mijn lijstje staan maar volgens mij wel een ander soort disco dan in jouw lijstje YYY 

0
geplaatst: 27 februari 2015, 18:14 uur
Zou best kunnen ja, ben benieuwd 
Ik verwacht Donna Summer overigens nog wel in de top 6, ook al viel die er bij mij buiten.

Ik verwacht Donna Summer overigens nog wel in de top 6, ook al viel die er bij mij buiten.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.