Pater Moeskroen - Een Heidens Kabaal (1992)

Label: HKM

1. De Jubilaris (1:46)
  2. Nessie (3:12)
  3. Fist (3:59)
  4. Tibetaanse Theo (4:05)
  5. Psalmen op het Strand (3:34)
  6. Boemeltrein (3:28)
  7. Humulus Lupulus (2:01)
  8. Lucky Luke (3:03)
  9. Oren (2:38)
  10. Olifanten Zijn Aardig (4:06)
  11. Nobody Is Perfect (3:04)
  12. De Voet (1:31)
  13. Pro-vincie (3:30)
  14. Paterke (2:35)
  15. Darwin Kan Tevreden Zijn (3:51)
  16. De Klomp (1:28)
Tekstueel is het een hoop flauwekul, maar muzikaal gezien doet deze band het toch verdomde goed. Overal waar ze komen is het steevast feest.

avatar van Tekh
ja feesten kunnen deze mannen zeker en de teksten zijn ook grappig gevonden,en het instrumentale nummertje humulus lupulus vind ik erg goed voor de rest het paterke en fist gezellige feest nummers

avatar van Fets
aERodynamIC schreef:

helemaal mee eens

avatar van B.Robertson
Het beste studio-album van Pater Moeskroen. Vanaf het korte instrumentale "De Jubilaris" zit de sfeer er meteen goed in. De plaat bevat de nodige snelle liedjes als "Fist", "Boemeltrein", "Nobody Is Perfect", 'Pro-vincie" en de Drs. P-cover "Oren". Veel aandacht is er voor het instrumentale met de (korte) liedjes "Humulus Lupulus", "De Voet" en "De Klomp". "Psalmen op het Strand" en "Darwin Kan Tevreden Zijn" zijn prima ballads. "Nessie" en "Tibetaanse Theo" zijn leuke midtempo liedjes en "Olifanten Zijn Aardig" illustreert de soms flauwe humor van het gezelschap (soms zijn ze ook echt grappig). "Paterke" is misschien nog wel de grote uitsmijter van "Een Heidens Kabaal". Muzikaal gezien is dit pop / folk. Daar bedoel ik niet volksmuziek mee, maar de Keltische folk waarmee de muziek van Pater Moeskroen doorspekt is.