De Raggende Manne - Het Rottigste van de Raggende Manne (2001)

Label: [PIAS]

1. 't Komt Me Strot Uit (2:48)
  2. Sodemieter Op (1:35)
  3. Dat Komt door Je Grote Bek (3:38)
  4. Kramp van Je Kanis (3:13)
  5. Je Lult de Oren Vamme Kop (1:19)
  6. De Fles (4:07)
  7. Giftige Wijn (2:30)
  8. Achterover (1:55)
  9. Allemaal voor Jou (2:57)
  10. Bonnetje (3:15)
  11. Zag Je Met een Ander (2:52)
  12. Trappe Trappe (3:36)
  13. Le Ballon (2:48)
  14. Naar Vore (2:13)
  15. Ik Wil Je Broer Niet Zijn (3:23)
  16. Bloedbek (2:42)
  17. Bloedeloos (1:31)
  18. Het Rijdt Niet (1:42)
  19. Lullen bij de Bus (2:09)
  20. Duys / Telkens Weer / Duys (5:29)
  21. Over de Rooie (1:37)
  22. Dit Jaar Wil Ik Sneeuw (1:49)
  23. Naar Binne (2:20)
  24. De Kool en de Geit (1:34)
  25. Varkensvlees (1:59)
  26. Poep in Je Hoofd (2:04)
  27. Zand (3:04)
  28. Vloeibaar (2:07)
  29. Vullus (2:42)
  30. Overspanne (1:52)
  31. Bruine Arme (1:44)
  32. Boter bij de Vis (3:26)
  33. Klem 1 en 2 (4:29)
  34. Klem 3 (2:15)
  35. Nee's Niks (0:07)
Blijft Kickuh!!!

avatar van gemaster
Het epische 'Nee 's niks' is een prachtige afsluiter die de luisteraar nog lange tijd met zich mee zal dragen.

avatar van indana
Ik heb de manne 1 keer zien optreden voor een totaal onvoorbereidt publiek op een festival....daar heb ik tot aan de dag van vandaag nog plezier van!

Pieter Paal
Dit blijft leuk, over 100 jaar draaien ze dit nog, tijdloos.
Allemaal klassiekers, de leukste jaren van Bob Fosko.
Voor zover ik weet zijn ze nooit in het t.v.-programma 'Op volle toeren' geweest.

Er staan ook leuke bonus clips op.

fastpulseboy
hele mooie compilatie idd.....
alleen mis ik de briljante hit "ik vind je leuk" (had er met z'n 14 seconden makkelijk bij gepast)
ook de tekst is erg sophisticated;

ik vind je leuk! ik vind je aaaaaardiggggg
maar je stinkt uit je bek! als een beer uit z'n reet!

(en dat is de complete tekst van het nummer he...)

nanneb
"selecteer 7 favoriete tracks"... onmogelijk! Trappe, Trappe (over wielrennen) en Poep In Je Hoofd (blijft actueel) zijn net als de rest de vijf sterren zeker waard!

Ik heb ooit gehoord dat de concerten voor de band zo intensief waren, waardoor ze nooit langer dan 3 kwartier duurden.
Beetje chaotisch geheel. Bob Fosko werd pas na Raggende Manne een bekende Nederlander.
Persoonlijk vond ik het voetballied Naar Vore wel erg leuk.
Deze band nog ooit live gezien bij het Mega Music Rock Experience in Nijmegen ergens in 1994.

Mijn humeur klaart altijd geweldig op van het op goed volume draaien van 'Poep in je hoofd'

avatar van B.Robertson
Inderdaad vrij rottig om track 16 van CD 2 te horen. 'Klem 1 en 2' duurt 4:28 en bestaat uit alleen maar gepraat en wat telefoongeluiden. Voor dat soort ongein kan ik net zo goed een plaat van Rubberen Robbie opzetten. (Het tweede gedeelte van de lange versie van 'Het Slurvenlied' bestaat uit gepraat). Deze compilatie van de Raggende Manne opent sterk met ''t Komt Me Strot Uit' en 'Sodemieter Op' (Met lekker veel schuttingwoorden en grof taal), maar gaandeweg begint het album me ietwat te vervelen. Lang niet alles vind ik even sterk. Heb buiten deze schijf om alleen 'Weense Pletterij' in huis en het is wel mooi zo. De muziek is wel lekker stevig, maar e.e.a. komt soms nogal rommelig over. Vroeger ooit eens een uitstekend optreden van de band gezien. (Het afsluitende 'Nee's Niks' van zeven seconden is bijzonder geslaagd).

Schnee
B.Robertson schreef:

uhm dat heet "een hoorspel" en in dit geval een erg grappig hoorspel! zet nog maar ff op en dan gewoon even aandachtig luisteren.

avatar van B.Robertson
Zal ik zeker nog een keer doen, al is 'Het Rottigste' al een tijdje in bezit en is het nog niet vaak gedraaid. Mogelijk hoor ik liever een meer muzikaal hoorspel, zoiets als Sebastian Im Traum door Klaus Schulze, afkomstig van het album Audentity.

avatar van Erikpol
Er komt dit jaar weer een cd uit ben benieuwd.

avatar van freakey
Erikpol schreef:
Er komt dit jaar weer een cd uit ben benieuwd.

En dit jaar weer een plaat....

freakey schreef:

En dit jaar weer een plaat....
En wat voor een track, als vanouds!
ALLES KLEEFT - YouTube

fastpulseboy schreef:
hele mooie compilatie idd.....
ook de tekst is erg sophisticated;

ik vind je leuk! ik vind je aaaaaardiggggg
maar je stinkt uit je bek! als een beer uit z'n reet!

(en dat is de complete tekst van het nummer he...)
Ik Willem en jouw voorbeeld hadden er prima bijgepast inderdaad.