Rocco DeLuca & The Burden - Mercy (2009)

Label: Republic

1. Mercy (4:25)

met Keane

2. I Trust You to Kill Me (4:09)
  3. The Painting (4:47)
  4. Open Pages (4:02)
  5. Nightingale (3:38)
  6. Save Yourself (3:04)
  7. Any Man (3:11)
  8. Lilja (5:13)
  9. Bright Lights (Losing Control) (5:41)
  10. Junky Valentine (5:36)
  11. When You Learn to Sing (4:40)
  12. Point of View * (3:48)
Goede plaat dit. Mag wel meer onder de aandacht komen van mij. Gewoon een goede, gevoelige plaat die hier en daar smaakt naar Jeff Buckley. Maar die vergelijking mag ik natuurlijk niet trekken. Ik vind hem goed iig!

avatar van muziekobsessie
't loont wel eens om op favoriete producers te googlen, hierbij niemand minder dan Daniel Lanois. En als een andere user ook nog is jeff Buckley laat vallen ben ik al geintresseerd. Supermooi dit!!! grappig dat anno nu nog steeds de echte pareltjes met een vergrootglas moeten worden gezocht. er veranderd toch niets?? oja mag mijn top 10 van 2009 nog veranderen, deze knalt er zo in!!

avatar van muziekobsessie
lang, lang, echt lang geleden dat een plaat me zo bij de strot pakte. knallende hoge zanguithalen ala robert Plant en slide(Dobro)gitaar dat bewijst dat meneer ook muzikaal zijn mannetje staat. Check" the painting" en kippenvel is gegarandeerd!! Tis ook is een keer lekker afwisselend en knappe kop die hier 1 minpuntje aan kan vinden....

avatar van Mctijn
Eerder al getipt door Muziekobsessie, maar deze week pas een paar luisterbeurten gegeven. Zeer lekkere plaat! Had ook net in mijn top10 van 2009 gestaan als ik 'm eerder een kans had gegeven.
Vooral Open Pages en Nightingale zijn erg goed, maar stuk voor stuk ademen de nummers kwaliteit uit.

avatar van muziekobsessie
he he, zei t toch. je moet je niet door dat 'Keane' af laten schrikken. Lanois heeft er echt een kunstwerk van gemaakt. Mijn favorieten zijn nu: the painting, lilja en junky valentine

avatar van Dudeness
Mooie mengelmoes van stijlen, welke zich ergens situeert temidden van Jeff Buckley, Patrick Watson, Radiohead en een zweempje Muse. Af en toe neigt het (zoals hier reeds gezegd) inderdaad soms naar Led Zeppelin/Plant. Geen kwade referenties, als je het mij vraagt.

Nu gewoon afwachten of het een blijvertje wordt....

avatar van gigage
Eén van mijn favoriete songs vanSlash - Slash (2010) is het rustige Saint is a Sinner too. En dat komt voornamelijk door de markante stem van de heer DeLuca. Op dit album (een jaar voor de samenwerking met Slash), geproduceert door U2 producer Lanois doet hij er nog een schepje bovenop en worden zelfs de Muse regionen niet geschuwd. Het is een ballad/blues album met één stevigere uitzondering en dat is Rocco DeLuca And The Burden - Save Yourself die voor de tv serie 24 is gebruikt. Rocco maakt gebruik van een resonatorgitaar (dobro) wat het eea nog meer doet afwijken van waar ik de laatste tijd naar geluisterd heb. Leuk plaatje wel, mooie productie, geweldige stem.

avatar van gigage
I trust you to kill me is al enige tijd opgenomen in mijn nighttime bluesballad list. Fijne stem met snerpend gitaartje, vrolijke tekst ook