MENU

Now This Is Music 5 Volume 2 (1986)

2,85

Label: EVA

1. Janet Jackson - What Have You Done for Me Lately (3:33)
  2. Five Star - Find the Time (4:26)
  3. Orchestral Manoeuvres in the Dark - (Fovever) Live and Die (3:28)
  4. Boris Gardiner - I Want to Wake Up with You (4:17)
  5. Jaki Graham - Breaking Away (3:04)
  6. E.G. Daily - Say It Say It (4:32)
  7. Frankie Goes to Hollywood - Rage Hard (5:03)
  8. Peter Gabriel - Sledgehammer (5:00)
  9. The Housemartins - Happy Hour (2:18)
  10. Modern Talking - Atlantis Is Calling (S.O.S. for Love) (3:46)
  11. Tina Turner - Typical Male (4:13)
  12. Simple Minds - All the Things She Said (4:15)
  13. Talk Talk - Life's What You Make It (4:16)

geplaatst op 31 augustus 2009, 22:47 uur, permalink
Er staan wel wat draken tussen en de favorietere bands komen hier niet met hun beste werk aanzetten (Simple Minds, OMD).
Een beetje jeugdsentiment is het natuurlijk wel.

avatar van LucM
geplaatst op 7 september 2009, 18:16 uur, permalink
De nummers van Janet Jackson, Peter Gabriel en The Housemartins vind ik de beste hierop, Orchestral Manoeuvres In The Dark en Simple Minds hebben inderdaad betere nummers uitgebracht maar mogen er nog steeds zijn evenals Tina Turner en Talk Talk.
De nummers van Five Star, Jaki Graham, E.G. Daily en vooral Modern Talking vind ik hier minder en zijn nu door velen vergeten.

geplaatst op 16 september 2009, 23:24 uur, permalink
Talk Talk (Life's What You Make It) en Simple Minds (Alive And Kicking) brengen op de valreep nog wat vuur in deze gezapige verzamelaar. Drie sterren dankzij deze topsongs.

OMD (Forever Live And Die) scoort een krappe voldoende.

Het succes van Peter Gabriel's Sledgehammer heb ik nooit begrepen. Iemand?

geplaatst op 3 januari 2011, 21:49 uur, permalink
Dat nummer van Jaki Graham is juist n van mijn favorieten en jeugdsentiment.
Ik heb deze plaat samen met volume 1 als dubbel-LP, zoals ik dat ook heb met de delen 6, 7 en 8 en de andere delen.

En wat Sledgehammer betreft: Ik heb het zelf nooit een bijzonder nummer gevonden maar ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die dat wel een zwngend nummer vinden. Maar het succes van die plaat heeft voor een groot deel te maken met de clip die er bij zit.

avatar van Dibbel
geplaatst op 20 april 2013, 20:36 uur, permalink
Tweede LP van de dubbel-LP.
Ook deze serie ging langzaam wat achteruit in kwaliteit, al lag dat niet zozeer aan de serie zelf, als wel aan de kwaliteit van de hitparademuziek die vanaf 1986 heel langzaam naar beneden ging.
Ik ben het hier eens met Lucm.
De nummers van Talk Talk, Peter Gabriel, Simple Minds en OMD hebben de tand des tijds het beste doorstaan en zijn de beste songs op deze compilatie. Al dan niet behept met jaren-80 sound.
Dat geldt ook nog wel voor de liedjes van Janet Jackson (een nummer-1 hit) en Tina Turner.
The Housemartins zijn best leuk, maar zal iedereen vergeten zijn.
Frankie Goes To Hollywood hebben hier duidelijk een wat minder nummer, maar mag ik nog wel horen en dat van Jaki Graham ook nog wel.
De rest doet mij niet veel meer en natuurlijk staat er ook een dieptepunt op in de vorm van die akelige gladjakkers van Modern Talking.
Alles bij elkaar 2,5*.

avatar van Simon Smith
geplaatst op 5 september 2013, 9:48 uur, permalink
Rare fout: "Life's what you make it" van Talk Talk stond ook al op Now this is music deel 4! Dat wil zeggen, op de cd-versie. Op de dubbel-lp stond "Living in another world". Stelletje prutsers...

Wat ook niet klopt aan deze cd is dat de volgorde op de achterkant afwijkt van die van het schijfje.