MENU

Now This Is Music 5 Volume 1 (1986)

3,05

Label: EVA

1. Queen - Friends Will Be Friends (4:04)
  2. UB40 - Sing Our Own Song (3:56)
  3. Sly Fox - Let's Go All the Way (3:53)
  4. David Bowie - Absolute Beginners (5:31)
  5. Robert Palmer - I Didn't Mean to Turn You On (3:39)
  6. Matia Bazar - Ti Sento (4:07)
  7. Steve Winwood - Higher Love (4:13)
  8. Bruce Hornsby & The Range - The Way It Is (4:57)
  9. Mr. Mister - Kyrie (4:12)
  10. The Human League - Human (3:46)
  11. Art of Noise en Max Headroom - Paranoimia (3:16)
  12. Jermaine Stewart - We Don't Have to Take Our Clothes Of (4:03)
  13. Chris Rea - On the Beach (4:15)

geplaatst op 31 augustus 2009, 22:58 uur, permalink
Grote hits uit mijn tienerjaren waarvan een paar in mijn geheugen gegrift staan.
Niet mijn meest favoriete hits uit die tijd maar het had veel erger gekund (blijkt ook wel uit andere delen uit deze serie).

avatar van Kos
geplaatst op 1 september 2009, 12:37 uur, permalink
Human, Ti Sento... classic.

avatar van LucM
geplaatst op 7 september 2009, 18:12 uur, permalink
Deze reeks heb ik nog in mijn bezit, in die tijd kocht ik nog hitcompilaties omdat het veel gemakkelijker is dan singles te kopen.
De nummers van UB40, David Bowie, Steve Winwood, Bruce Hornsby & the Range, Chris Rea en ééndagsvlieg Sly Fox vind ik nog steeds prima.

geplaatst op 16 september 2009, 23:20 uur, permalink
De minste Now This Is Music tot dan toe. Het ging langzaam bergafwaarts.

Maar The Human League (Human), David Bowie (Absolute Beginners), Mr Mister (Kyrie) en zelfs Matia Bazar (Ti Sento) verleen ik gratie,

geplaatst op 3 januari 2011, 21:13 uur, permalink
Ik kijk er van op dat er hier maar één lp behandeld wordt. Ik heb er nog een LP bij. 1986 was een goed muziekjaar, dus geef ik hier nog altijd een 3.5 voor, ook al is dit maar één LP.

avatar van Dibbel
geplaatst op 5 augustus 2012, 11:04 uur, permalink
Vooropgesteld is dat deze serie allemaal dubbel-LP's waren.
Zijn ook uitgebracht als musicassette (2 enkele of 1 dubbeldoosje) en naderhand ook op CD.
De CD's waren enkel (met weglating van een hoop nummers), of er waren 2 delen van, zoals bij deze.
Mijns inziens staat alleen deel 4 er helemaal correct op (met sterretjes erbij van niet op iedere versie aanwezig).
Deze nummer 5 heb ik op dubbel-LP en deel 1 van de musicassette (die ik waarschijnlijk moet weggooien).

De beste nummers hier vind ik die van Matia Bazar (klassieker wat mij betreft), het gedragen nummer van Bruce Hornsby & The Range (een nummer-1 hit), David Bowie (een prachtig ingetogen nummer, horende bij de gelijknamige film) en Steve Winwood.
De nummers van Chris Rea, Queen, Sly Fox (Lloret de Mar 1986), Mr. Mister, Human League en Robert Palmer kunnen er ook zeker mee door.
De nummers van Robert Palmer en Art Of Noise was ik een beetje kwijt, hetgeen ik van Art of Noise niet zo heel erg vond.
De nummers van Jermaine Stewart, UB40 (heb ik nooit zo veel mee gehad) en Bananarama (van Venus hadden deze schatjes af moeten blijven, hebben genoeg andere leuke nummers gemaakt) vind ik wat minder.
Wat me nu pas opvalt, is dat de bekende producers Jam & Lewis ook tekenden voor de nummers van Human League en Robert Palmer en eigenlijk hoor je dat ook wel.
3 sterren voor dezedeel 1 van nummer 5.