Jon Brion - Magnolia (1999)

Score
Label: Reprise

1. A Little Library Music / Going to a Show (5:36)
  2. Showtime (10:29)
  3. Jimmy's Breakdown (4:26)
  4. Wdkk Theme (0:45)
  5. I've Got a Surprise for You Today (6:14)
  6. Stanley / Frank / Linda's Breakdown (11:02)
  7. Chance of Rain (4:11)
  8. So Now Then (3:52)
  9. Magnolia (2:12)
neo
Erg goed score van Brion. Hij vertrouwt veel op kalme ritmes, die mooie scenes met elkaar verbinden. Meesterlijk zijn enkele montages (Showtime en tanley / Frank / Linda's Breakdown), waarbij hij de lijdens weg van verscheidene karakters in een doorlopend geheel. Daar toont hij zich een ware meester met kleine textures, en met vele subtiele gelaagdheden. Voor de film Cloaca was deze score zo gebruikt als temp score. En ook in die film schreef Fons Merkies score voor een lange montage. Voor een recensie van de Cloaca score: link

Brion is een verfrissend element in de hedendaagse fillmmuziek industrie. 4.5 sterren