Ancient Rites - Dim Carcosa (2001)

België
Label: Hammerheart

1. The Return (3:05)
  2. Exile (Les Litanies de Satan) (3:44)
  3. Victory or Valhalla (Last Man Standing) (4:17)
  4. ...and the Horns Called for War (4:15)
  5. North Sea (6:30)
  6. Götterdämmerung (Twilight of the Gods) (4:30)
  7. (Ode to Ancient) Europa (4:15)
  8. Remembrance (1:59)
  9. Lindisfarne (Anno 793) (5:01)
  10. On Golden Fields (De Leeuwen Dansen) (5:37)
  11. Dim Carcosa (3:14)
Rubicon en Fatherland zijn 2 fantastische platen, maar deze is toch net iets beter !

'Victory or Valhalla', 'North Sea' en 'On Golden Fields (De Leeuwen Dansen)' zijn men favorieten.

avatar van Edwynn
Op Dim Carcosa consolideert Ancient Rites de op Fatherland ingeslagen weg.
Een negental strijdlustige metaltracks met veel invloeden uit black, thrash, death en heavy metal. Aangevuld met een stemmig intro en een stemmig outro.
Vooral het intro is het vermelden wel even waard. Veel thema's die je gaat tegenkomen op het album zijn erin verwerkt.

Opnieuw nopen veel passages vrijwel onmiddellijk tot hardop meebrullen met de vuist in de lucht. Zoals de van Hendrik Concience bekende regels in On Golden Fields (De Leeuwen Dansen).

Ik kan er niet helemaal de vinger achter krijgen, maar de nummers op Fatherland vind ik net even wat sterker. Niettemin is Dim Carcosa zeer genietbaar. Enkel de drumsound irriteert mij nogal. Dat klinkt alsof het met een My First Sony drumcomputer is opgenomen.
Het is maar een klein smetje.