Giorgio - From Here to Eternity (1977)

Italiƫ
Dance
Label: Oasis

1. From Here to Eternity (5:51)
  2. Faster Than the Speed of Love (1:57)
  3. Lost Angeles (2:45)
  4. Utopia - Me Giorgio (3:23)
  5. From Here to Eternity [Reprise] (1:35)
  6. First Hand Experience in Second Hand Love (5:02)
  7. I'm Left, You're Right, She's Gone (5:06)
  8. Too Hot to Handle (4:49)
avatar van sq
sq
Eerste 5 nummers vormen één geheel, en werd als als dansplaat zodanig een soort voorloper van de huidige trance. Disco-pionier Moroder werd later bekend door zijn successen met Donna Summer.

avatar van musicfriek
Ben wel benieuwd naar de rest eigenlijk. Zit nu naar het titelnummer te luisteren en dat vind ik echt een geweldig nummer.

Hij was zijn tijd zeker ver vooruit.

avatar van brooklyn
Toch wel spijtig dat ik hem naar beneden stem met mijn 4*.
Mooi sfeertje en zeker pionierswerk van de Italiaan

avatar van LeRoi
...als je de muziek hoort kun je je nauwelijks voorstellen dat het uit 1976 komt.....de man was idd de (electronische) dance-muziek ver vooruit....

avatar van essence
Fantastische discoplaat van de godfather. Too hot to handle. Ben je in voor een ouderwets feetje, dan moet deze in je platenbak zitten. Great stuff!

avatar van essence
Giorgio was in zijn vrije tijd trouwens porno-acteur

avatar van Chronos85
Goeie snor inderdaad...

avatar van Mille Vinyl
From here to eternity leven de vintage porno !! Goede lp ....echte disco deze en supermax 's lovemachine en je disco feestje kan niet meer stuk !!!!! En als Dj kan je rustig een sinitaire stop inlassen of mee op de dansvloer springen de plaat is mooi in elkaar gemixt

avatar van willemmusic
Live speelde hij alles zelf, maar op z'n 72ste stond-ie voor het eerst achter de draaitafel:

Giorgo-Moroder-dj-set ...met snor !!!

avatar van Johanv4434
LeRoi schreef:
Verschoot ik wel van toen ik het voor het eerst hoorde. Ik me aan gedateerde muziek verwacht. Leuke plaat dit.

avatar van adri1982
Vrij goed dance-album van deze disco-producer. Hij zou daarnaast ook als house-pionier kunnen worden beschouwd, hoewel de mensen toen der tijd het genre 'house' nog niet kenden. In hetzelfde jaar werd in Chicago (USA) de Warehouse-club geopend, waar Frankie Knuckles (1955 - 2014) disoplaten mixten van (naar verluid) o.a. Giorgio (Moroder) en Donna Summer.
Dit album heeft een aantal sterke tracks; o.a. 'From here to eternity (inclusief the Reprise)', 'Me Giorgio' en 'First hand experience in second hand love'. De laatst genoemde heeft vermoedelijk invloed gehad op het latere disco-duo Pet Shop Boys, en daarnaast heb ik het vermoeden dat Giorgio naar het Franse Space Art (had een hitsucces met Onyx) heeft geluisterd, afgaande op de spacey-geluidseffecten in de 'From here to eternity resprise'. Daarnaast ook een paar mindere tracks; 3,5*

avatar van Bert Wasbeer
Invloedrijk is het zeker, maar vooral de productie. De nummers zelf vind ik eigenlijk lang niet allemaal goed. Ik hou het maar op drie sterren.