Sacrifice - Forward to Termination (1987)

Canada
Label: Restless

1. Forward to Termination / Terror Strikes (4:26)
  2. Re-Animation (4:28)
  3. Afterlife (4:12)
  4. Flames of Armageddon (8:27)
  5. The Entity (6:22)
  6. Forever Enslaved (3:08)
  7. Cyanide (3:37)
  8. Light of the End (5:27)
  9. Pyrokenesis (2:25)
avatar van exodus
Deze plaat mag dan wat beter in elkaar steken dan de eerste van Sacrifice met deze 2e schijf objectief bekeken een sowieso een "betere" productie, maar geef mij de eerste maar: Verrot en zeer energieke Thrashnummers waarbij ik de hele kamer sloop! Op deze 2e Sacrifice schijf vind ik de nummers: Re-animation en Forever Enslaved geweldige classic-Thrashnummers waarbij ik weer even 14 ben.

avatar van Guinness1980
exodus schreef:

Sinds een week dit ijzersterke thrashalbum op vinyl. Had eerder een download, wat een kwaliteitsverschil met luisteren! Bevalt nog beter en ga hem nu met een halve ster verhogen.

avatar van Edwynn
Forward To Termination mogen we wel een kleine cultklassieker noemen, toch?
Geweldig energieke, allesverpulverende thrash. Geen melodieus gezeur. Het is rammen geblazen tot je neervalt. Denk aan een flinke scheut Razor, een vleugje oude Destruction en een heel klein snufje Macabre.
De ene na de andere geweldige riff vliegt je om de oren. Alsof de derde wereldoorlog in je Buis van Eustachius uitgevochten wordt.

avatar van Guinness1980
Edwynn schreef:
Forward To Termination mogen we wel een kleine cultklassieker noemen, toch?

Ik vind van wel.

Edwynn schreef:

Hahaha, zo zou je het ook kunnen omschrijven ja!

avatar van exodus
Hoor ik het goed? Hebben ze deze classic Thrash knaller ook al zodanig geremixed, dat ik misschien weer boos moet worden waarbij de gitaren ietwat naar achteren gedrukt zijn? Hoor ik het goed? Ja of nee, bij het horen v/d her-uitgave wordt wederom wél mooi bewezen dat zij geweldige energieke nummers schreven destijds. M.a.w. deze schijf staat nog steeds ernstig overeind! ! ! Sacrifice nog steeds rules! Ik zet weer vrolijk de oude stoffige platen op van hen, en ik ga weer helemaal los! Echt, die nummers zijn zo gaaf! Ik zou ze graag keer willen zien bijv. in het voorprogramma van Slayer ofzo...vroeger hebben ze wel samen gespeeld, alleen niet in Europa maar in Amerika en Canada. Canada had eerder sowieso een geniale Thrash scene: Sacrifice, Voivod, D.B.C., Soothsayer, Infernäl Mäjesty en Slaughter natuurlijk! Ik heb altijd een onwijze zwak gehad voor de Canadese Thrash scene.

avatar van wizard
Dit album lang geleden al eens gedownload, maar de afgelopen dagen is het kwartje opeens gevallen. Met name de hoge zang was aanvankelijk een stuikelblok, maar die kan ik nu wel waarderen.

Voor nu zet ik in op 3.5*, wellicht dat er later nog wat bijkomt.

avatar van Kronos
De zang is wellicht het zwakste punt van dit album. Gelukkig zit die eerder ver weg gemixt en ligt de nadruk vooral op de gitaren. De riffs vliegen je om de oren en er wordt lustig maar toch best melodieus gesoleerd in knap opgebouwde nummers met voldoende afwisseling. Wie na Reign in Blood het wachten op een volgend album van Slayer te lang vond duren kon met Forward to Termination zijn honger stillen.

avatar van Faalhaas
Kronos schreef:

Klopt. Stilistisch is dit een mooie combi van Hell Awaits (het duistere en smerige) en Reign In Blood (de snelheid en agressie). Ik kwam vroeger het nummer Alterlife tegen op een verzamelaar tegen. Heerlijk opgefokt vond ik het en de riffs vlogen me om de oren. Pas veel later dit album eens gaan luisteren en staat nu ook weer aan na een aanbeveling van Spotify. Niks mis mee.

Qua songmateriaal kunnen ze net niet helemaal mee komen met de grote jongens, maar toch een hele dikke voldoende. 3,5*.