The Everly Brothers - The New Album (1977)

Label: Warner Bros.

1. Silent Treatment (2:17)
  2. Dancing on My Feet (1:54)
  3. Gran Mamou (2:28)
  4. Burma Shave (2:28)
  5. Nancy's Minuet (2:23)
  6. He's Got My Sympathy (2:07)
  7. Little Hollywood Girl (2:23)
  8. Omaha (3:19)
  9. Empty Boxes (2:46)
  10. I Can't Say Goodbye to You (2:12)
  11. Nothing Matters But You (2:16)
  12. When Snowflakes Fall in the Summer (2:17)
  13. I'll See Your Light (2:37)
  14. Why Not (2:44)
avatar van LucM
Ik hou erg veel van de samenzang van The Everly Brothers en dit album met minder bekende nummers mag er zeker zijn. "Nancy's Minuet", "Little Hollywood Girl" en vooral "I Can't Say Goodbye to You" vind ik zelfs parels van songs. Grappig is ook hun Frans in "Gran Mamou".

avatar van nlkink
Leuke plaat met onbekend materiaal uit het archief van Warner Brothers. Ik moet toegeven dat ik dit album heb gekocht vanwege de twee prachtige Roots era nummers Empty Boxes en Omaha. Maar de rest is ook niet onaardig. De alternatieve versie van Nancy's Minuet is werkelijk schitterend, veel beter dan de uiteindelijke versie die op single verscheen. Onbegrijpelijk dat zoiets in het archief is terechtgekomen.

avatar van postman
leuke plaat zo leuk dat ik hem per ongeluk dubbel heb gekocht. hopelijk is er op marktplaats nog een liefhebber te vinden

avatar van jorro
Toen al een soort van retro album. Oude liedjes waardoor het erg (begin) jaren '60 klinkt, dit best wel mooie album. 14 liedjes in 34 minuten zoals dat toen gebruikelijk was. Wat mij betreft geen uitschieters.
Het album staat volgens mij terecht in de Oor jaarlijst 1977 op nr. 46.