1349 - Beyond the Apocalypse (2004)

Noorwegen
Label: Candlelight

1. Chasing Dragons (6:31)
  2. Beyond the Apocalypse (4:02)
  3. Aiwass Aeon (3:33)
  4. Necronatalenheten (4:30)
  5. Perished in Pain (3:58)
  6. Singer of Strange Songs (7:31)
  7. Blood Is the Mortar (3:53)
  8. Internal Winter (7:41)
  9. The Blade (5:59)
1349 heb ik pas een klein jaar geleden ontdekt. Ze hebben 3 officiële cd's waarvan de eerste (Liberation) érg goed is, Beyond the Apocalypse nog een stuk beter en Hellfire overtreft alles.
Beestige black metal uit Noorwegen

Voor dit album 4 sterren

BlueBerry
dit is eigenlijk echte blackmetal. het is geen brei van zware gitaren en snelle drums. het is ook gewoon muzikaal in orde wat het naar mijn mening 1 van de beste black metal bands maakt

Singer of Strange Songs steekt er wel dik bovenuit! 4.5*

brecht geers
Ik heb niets tegen black metal maar 1349 is naar mijn zeggen alles behalve goed, daarvoor zijn ze (in mijn oren) te eentonig.

ik moet zeker en vast wel vermelden dat ik enkel ouder werk van 1349 ken dus het kan ondertussen al aan de betere kant zijn met 1349, uiteraard

Zeer goede Blackmetal cd van 1349.Ze zullen het(hopelijk)nooit verleren daar in het hoge noorden.

onwijs goeie Noorse black metal.
vroeg me wel af hoe je aan de naam 1349 komt, maar dat is dus omdat in 1349 de pest uitbrak in noorwegen.
altijd leuk om te weten hoe de band aan z'n naam komt

avatar van Dirtpride
De band met de snelste blastbeats wat ik ooit heb gehoord. (Als iemand een drummer weet die het nog sneller kan moet het me het hier ff laten weten) Geweldig album, vooral Singer of strange songs met een fantastisch songtekst.

Empyrium
Topper in dit genre. Ik heb ze pas ontdekt maar wat ik tot nu toe gehoord heb bevalt prima.

bennerd
De drum in "Singer of Strange Songs".
Het valt me steeds weer op hoe strak die drummer wel niet is.

avatar van andnino
Soms heb je gewoon zin in een potje ijskoude furieuze black metal, en op die momenten volstaat 1349 perfect. Mijn lievelingsmuziek zal het niet worden, maar het is van tijd tot tijd erg prettig om te beluisteren.

avatar van Eddie
Wederom erg goede black metal, Bijster orgineel is het allemaal niet maar wanneer het, zoals op de plaat, goed gespeeld wordt heb ik daar geen enkel probleem mee. Heerlijk old school blackmetal in het straatje van Darkthrone, Marduk, of Gorgoroth.

avatar van Sjeng666
Ik vind dit eigenlijk wel origineel, en totaal niet old school. Naar mijn smaak ook niet echte "pur sang" Black Metal, wat ik als een compliment bedoel. Zij leunen op deze cd wel nog het meeste naar Black Metal maar vind ze qua gitaarspel & drum & zang toch mijlenver boven de gemiddelde BM band uitstijgen. Qua snelheid zit het in de richting van speedmetal, sommige riffs geven me een beetje een mathcore(beneath the massacre maar dan minder industriel) gevoel.
Ook veel variatie qua nr's; begrijp me niet verkeerd, van ieder nr smelt je gezicht en bloeden je oren, maar ze onderscheiden zich wel van elkaar.
Gecontroleerde chaos, prachtig!!