Pan American - The River Made No Sound (2002)

Electronic / Avant-Garde
Label: Kranky

1. Plains (3:36)
  2. For a Running Dog (8:23)
  3. Settled (4:38)
  4. Place Names (6:45)
  5. Red Line (9:12)
  6. Raised Wall (3:06)
  7. St. Cloud (7:09)
  8. 2-Sided (2:19)
  9. Right of Return (9:28)

avatar van BlueVelvet
Volledig mee eens, heerlijk dit.

DwarreI
Kan ook niet anders dan bij zo'n geweldig label

avatar van KampF
For A Running Dog, wat een hoop geluid zit daar in!
Ik begin deze pan amerikaan steeds meer te waarderen.

avatar van Onderhond
1,5
Heb weinig met Pan American.

Als er iets niet werkt binnen een minimal concept schiet er niet veel meer over, wat voor mij hier het geval is. Vooral de melodietjes vind ik zo benauwend slecht dat deze hele plaat al snel weer in het water valt. Ook de ritmes kan ik weinig mee, de grauwe achterklank steekt alleen maar schril af tegen de rest.

Flauw gedoe wat mij betreft, veel meer dan 1.5* kan ik er niet aan kwijt.

Poa
Ik heb deze onlangs op LP aangeschaft, maar nu ik hem op heb staan blijkt het een compleet andere plaat te zijn.. andere tracktijden, andere nummers.. Is dit album op CD volledig anders of heb ik een of andere verkeerde persing?

Sietse
Je hebt waarschijnlijk de EP Renzo met een vergelijkbare hoes

Er zijn verder geen speciale uitgaven van deze plaat met andere nummers, andere track tijden of wat dan ook.
Enige ander verklaring die er nog is dat de verkeerde plaat in de hoes zit (wat er 2 zouden moeten zijn)

Poa
Dat niet, het zijn 2 LPs en op de achterkant staan precies dezelfde tracks als op deze pagina. Ook het catalog nummer komt overeen (http://www.discogs.com/release/708511). Dat er verkeerde platen in de hoes zitten lijkt me ook niet, For A Running Dog staat er bijvoorbeeld wel weer op en de muziekstijl van de onbekende nummers is precies hetzelfde als op dit album. Vreemd. Heb jij ook de vinyl versie Sietse?

thedude1975
Vandaag viel hij op de mat. Na Quiet City m'n tweede van Pan American. Hij is een stuk minimalistischer dan genoemde plaat. Het doet me ergens een beetje aan The Coldest Season van Deepchord, maar dan nóg 'colder'. Ik denk wel dat hij met koptelefoon het beste tot z'n recht komt, want over de installatie hoor je niet alles even goed.

avatar van Lambchop
thedude1975 schreef:

Super plaat hoor. Laatst pas ontdekt Door dat ik je top 10 zat te bestuderen. Bedankt daarvoor

OOOOO
Jazper schreef:

Ja! Fantastische plaat!

(edit) Hahaha, zie nu pas dat je dit in 2006 ook al schreef

OOOOO schreef:

Ja! Fantastische plaat!

(edit) Hahaha, zie nu pas dat je dit in 2006 ook al schreef

Deze plaat is duidelijk een blijvertje!