Jemini the Gifted One - Scars and Pain (1995)

Label: Mercury

1. Can't Stop Rockin' (Tribute) (3:47)
  2. Brooklyn Kids [Dirty Mix] (4:31)
  3. Scars and Pain (4:28)
  4. Letcho' Batyflo (4:02)
  5. Funk Soul Sensation [Dirty] (5:07)
  6. Story of My Life (4:08)
  7. 50 MC's in a Cipher (5:43)
  8. Funk Soul Sensation [Godfather Mix] [Clean] * (3:52)
  9. Funk Soul Sensation [Return of the Funk Soul Remix] [Clean] * (3:12)
  10. Brooklyn Kids [Remix] * (4:32)
  11. Can't Stop Rockin' (Tribute) [Fat Laces Mix] [Clean] * (4:10)
  12. Can't Stop Rockin' (Tribute) [Goldfinger's Remix] [Dirty] * (3:40)
Harco
Leuk EP'tje. Can't Stop Rockin' is een dikke track. Scars and Pain doet me qua productie denken aan Wu-Tang, ook dope track.

Jemini zelf ligt goed in het gehoor, en met de productie is verder ook niks mis. Leuke mid-'90's eastcoast hip hop.

3,5.

nice

avatar van FunkyMonk
ERG leuke EP. Vooral de eerste 2 tracks zijn top notch. Maar ook Funk Soul Sensation (Organized Konfusion productie) en Story Of My Life (Buckwild) zeker de moeite.

écht iets wat hier wat meer aandacht verdient...

En Jemini is idd een aangename rapper; goeie flow heeft hij

avatar van Seedorf
Inderdaad een hele leuke EP. Erg lekkere boom bap producties van o.a. Buckwild & Organized Konfusion. Jemini komt ook erg sterk, wat een heerlijke flow heeft hij toch. Jammer dat deze man nooit een heel album heeft uitgebracht (in de 90's).

avatar van J.M.
Echt een geweldige EP. Jemini is gewoon een top mc waarbij hij hier ook wordt voorzien van topbeats.
Idd jammer dat hij nooit een heel album heeft uitgebracht (in de 90's).

avatar van Korhymes
Dit is een leuk EPtje van Jemini the Gifted One wat eigenlijk een opwarmertje had moeten worden voor zn volgende LP die nooit is gekomen. Zonde, want hierop laat Jemini zien wat voor fantastische flow en heldere stem hij heeft (die af en toe ook nog zijn zangkunsten laten zien, goed het stelt niet heel veel voor, maar wat klinkt het lekker als hij die 16 bars gewoon bijna voorbij glijdt op die dope boom bap drums).

Lyrically is dit niet heel veel beter dan wat andere 90's albums te bieden hebben maar de beats van o.a. Buckwild en Organized Konfusion brengen dit toch wel naar een 'higher level' dan andere uitgaves in die tijd.

Hij krijgt een mooie 4 van me

avatar van Kos
Kos
Erg lekker, my kind of hiphop.

Erg lekkere EP. Jemini is een goede mc. De uitschieter van deze plaat is voor mij Story of my Life . Maar alle andere nummers zijn ook erg goed. Op mijn gepindakaasde versie staan nog 2 tracks (I.M.C.U.D.O.N.T. en Who wanna step II to dis). Beide erg fijne nummers.
****

avatar van Pooiertje
Jemini is een geweldige MC en de producties zijn stuk voor stuk heerlijk.
Mijn favoriete track is Scars and Pain

Rene1979
Deze EP is natuurlijk gewoon geweldig. Heb deze al een tijd op plaat, is in die tijd alleen als White Label promo gebracht en daarna ook als picture cover.

avatar van MAS
MAS
Inderdaad een geweldige EP. Maar met zulke producers kan het ook bijna niet mis gaan. Door deze EP krijg ik gelijk zin om weer wat meer mid 90s hiphop te gaan beluisteren.

avatar van Verbston
Bonustracks toegevoegd nav een Japanse reissue.

De tracks zijn in mijn ogen een goeie toevoeging op de EP. Waarbij imo de 2 remixes van Can't Stop Rockin' (Tribute) er bovenuit steken! Het jammere daarvan is wel dat het remixes zijn van één en hetzelfde nummer en dus de tekst hetzelfde blijft.

avatar van Dreten Bukgat
reissue op vinyl door 90stapes!

avatar van Silky & Smooth
Dreten Bukgat schreef:
reissue op vinyl door 90stapes!

Ik zag het. Mede daardoor weer even gecheckt. Is en blijft een bijzonder fijn album!